آمریکا: درباره برجام با اسرائیل هدف مشترک داریم

فارس نوشت: «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب گفت، واشنگتن و تل‌آویو در مورد برنامه هسته‌ای ایران اختلافات تاکتیکی دارند.

آمریکا: درباره برجام با اسرائیل هدف مشترک داریم

پرایس در نشستی خبری گفت: «موضع رسمی اسرائیل در قبال ایران تغییری نکرده است. شکی نیست که ما و اسرائیلی‌ها اختلافات تاکتیکی داریم اما شکی هم نیست که از نظر هدف راهبردی که ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، دارای اشتراک کامل هستیم».

وی درباره پاسخ آمریکا به نظرات تهران درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین گفت: «بررسی پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. ما پاسخ خود را مستقیم و به شکل خصوصی به اتحادیه اروپا منتقل خواهیم کرد».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره تماس تلفنی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای عمانی و تماس این مقام عمانی با «رابرت مالی» که امروز انجام شد گفت: «درباره عمان آنچه می‌توانم بگویم این است که عمان نقش مهمی در گفت‌وگوها درباره بازگشت مشترک به تعهدات برجام ایفا کرده استو این کشور همچنین در مورد تلاش ما برای برگرداندن بازداشت شدگان آمریکایی در ایران نیز نقش مهمی ایفا کرده‌اند».

پرایس تأکید کرد که پیشنهاد بورل به طور ماهوی بر اساس متنی است که پیش‌تر در مذاکرات وین تهیه شده است. وی مدعی شد این متن از ماه مارس (فروردین) آمده بوده و منتظر عزم تهران است.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان