گرانفروشی سوپرمارکت های شبانه چقدر واقعیت دارد؟

افکارنیوز نوشت:رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران و مواد پروتئینی گفت: اگر گرانفروشی توسط سوپرمارکت ها بعد از ساعت ۲۲ صورت گیرد، با توجه به اینکه قیمت مصرف کننده در همه کالاهای آن ها است حتما با واحد صنفی برخورد می شود.

گرانفروشی سوپرمارکت های شبانه چقدر واقعیت دارد؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که طی سال های اخیر مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بحث افزایش قیمت کالاهاست. در این میان شاهد گرانفروشی نیز از طرف برخی از فروشندگان هستیم که از هر فرصتی به نفع خود استفاده می‌کنند. با توجه به گزارش هایی که به دست ما رسیده برخی از سوپر مارکت ها بعد از ساعت 22 مواد غذایی را بیشتر از قیمت درج شده روی آن می فروشند. با توجه به اینکه قیمت بسیاری از اقلامی که در سوپر مارکت ها به فروش می رسد روی آن ها درج شده، گرانفروشی توسط فروشنده مشخص می شود.

داود فکوری، رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران و مواد پروتئینی تهران در این باره توضیحاتی داده است.

فکوری در ابتدا پیرامون چگونگی دریافت جواز برای سوپرمارکت های شبانه روزی اظهار داشت: با توجه به منطقه ای که تقاضا برای سوپر مارکت شبانه روزی دارد، فرد مغازه دار از اتحادیه سوپرمارکت ها درخواست جواز شبانه روزی می کند. اتحادیه در ابتدا به بررسی ویژگی های فرد می پردازد که منظم و در صنف از هر نظر سابقه خوبی داشته باشد. پس از آن نامه در هیئت مدیره بررسی می شود. سپس نامه درخواست را به اداره اماکن عمومی ناجا می فرستیم. این اداره با توجه به دستورالعمل های خود که با کلانتری آن منطقه دارد مکاتباتی را انجام می دهند. بعد از آن موافقت می شود تا آن واحد صنفی به صورت شبانه روزی فعالیت داشته باشد.

وی در خصوص گرانفروشی برخی از سوپرمارکت ها پس از ساعت 22 گفت: تا به امروز گزارشی مبنی بر فروش مواد غذایی با قیمت بالاتر توسط سوپر مارکت های شبانه روزی از سمت مردم به اتحادیه نیامده است. اگر گرانفروشی توسط سوپرمارکت ها بعد از ساعت 22 صورت گیرد، با توجه به اینکه قیمت صرف کننده در همه کالاهای آن ها است حتما با واحد صنفی برخورد می شود.رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران و مواد پروتئینی تهران در ادامه بیان کرد: به دلیل اینکه اکثر این واحدهای صنفی بارکدخوان دارند و قیمت ها در سیستم مشخص است، نمی توانند کرانفروشی کنند.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران و مواد پروتئینی تهران با توجه به کاهش فروش اجباری به واحدهای صنفی از سوی برخی از شرکت ها گفت: در گذشته چنین موردی وجود داشت و به خصوص برای خرید روغن بسیار شاهد فروش اجباری توسط شرکت ها بودیم. اما در حال حاضر فروش اجباری از سوی شرکت ها کمرنگ تر شده است. وی در خصوص میزان تقاضا در دوهفته اخیر نیز بیان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه قیمت برنج حدود 15 هزار تومان کاهش داشته است، کمی باعث افزایش فروش شده است. اما در کل میزان تقاضا افزایشی نبوده است.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران و مواد پروتئینی تهران در پایان با بیان اینکه مشکل صنف ما در حال حاضر مالیات است که بر اساس میزان تراکنش ها است، افزود: مشکل بعدی این است که حاشیه سود ما با نرخ مالیاتی تطابق ندارد زیرا حاشیه سود ما 15 درصد و نرخ مالیاتی 13 درصد است. پیشنهاد ما این است که نرخ مالیاتی صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی روی 7 درصد بیاید.این موضوع را با ذکر دلایل به صورت مکتوب با اتاق اصناف نیز در میان گذاشتیم. اما این موضوع مربوط به اتاق اصناف نیست بلکه سازمان امور مالیاتی باید آن را پیگیری کند.درخواست در حال حاضر در مرحله بررسی است. اگر این موضوع حل نشود صنف سوپر مارکت ها برای سال 1402 به مشکل جدی می خورد.

بیشتر بخوانید:

217 46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان