روش صحیح تمیز کردن صفحه تلویزیون و پرهیز از اصول نادرست انجام این کار

در این مطلب قرار است شما را با تمیز کردن صفحه تلویزیون آشنا کنیم و اطلاعاتی در مورد نحوه درست این کار در اختیار شما قرار می دهیم.

روش صحیح تمیز کردن صفحه تلویزیون و پرهیز از اصول نادرست انجام این کار

تمیز کردن صفحه تلویزیونهای امروز بسیار حساس می باشد و شما باید در این امر بسیار دقت و ظرافت داشته باشید در غیر این صورت ممکن است به صفحه تلویزیون آسیب های شدیدی وارد کرده و آن ها را از کار بیندازید. برای این که بتوانید این تلویزیون ها را در زمان بیش تری نگهداری کنید نیاز است تا یک سری نکاتی را در نگهداری و تمیز کردنشان رعایت کنید که در ادامه آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

روش درست تمیز کردن تلویزیون

  •  تصفیه آب خانگی
  •  بلیط کیش

ترفند های تمیز کردن صفحه تلویزیون

تمیز کردن تلویزیون یکی از ساده ترین کارهایی می باشد که می توانید آن را انجام دهید ولی یادتان باشد که در این میان اگر از وسایل نادرست استفاده کنید ممکن است آسیب های بسیاری به آن وارد کنید و در نهایت بعد از مدتی اگر از این روش های نادرست به صورت مرتب استفاده کنید می توانید تلویزیون خود را فراموش کنید زیرا دیگر کارآیی سابق را ندارد و ممکن است به راحتی آسیب ببیند. استفاده از روش های نامناسب می تواند منجر به خرابی نمایشگر ها شود و مشکلاتی در این میان برای شما ایجاد خواهد شد. یک سری از ترفندها و تکنیک ها هستند که در این میان به شما کمک می کنند تا به راحتی تلویزیون را تمیز کرده و از آن به درستی مراقبت نمایید.

خاموش کردن

یکی از ساده ترین ترفندها این است که هیچ وقت تلویزیونی که روشن می باشد را تمیز نکنید و ابتدا آن را خاموش کنید و بعد از گذشت 15 دقیقه می توانید به راحتی با استفاده از دستمال لکه ها را تمیز کنید. این کار برای این است که تلویزیون خنک شود و اگر این کار را بلافاصله انجام دهید ممکن است به دلیل داغ بودن تلویزیون آسیب های شدیدی به آن وارد کنید.

برطرف کردن گرد و غبار

برای این که خط و خش روی تلویزیون شما نیفتد نیاز است تا هر چیزی که فکر می کنید ممکن است روی تلویزیون شما خط بیندازد را برطرف نمایید. برای این کار بهتر است از یک دستگاه میکروفایبر استفاده کنید. برای تمیز کردن تلویزیون خود می توانید از پاک کننده های مخصوص استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است به صفحه TV خود آسیب وارد نمایید.

نحوه پاک کردن شیشه تلویزیون

تمیز کردن به صورت دورانی

برای این که تلویزیون شما راحت تر تمیز شود باید دستمال را به صورت دایره ای و یا دورانی بر روی ال سی دی آن بکشید و باید این کار به آرامی صورت بگیرد در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیاری برای صفحه نمایش آن ایجاد شود. بهتر است برای از بین بردن لکه ها نیز فشار زیادی به صفحه تلویزیون وارد نکنید زیرا این کار می تواند منجر به آسیب دیدن آن شده و در نهایت بعد از روشن کردن تلویزیون می توانید اثر این فشار ها را بر روی وضوح و رنگ تصویر مشاهده نمایید.

استفاده از اسپری مخصوص

یکی از کارهایی که باید در این زمینه انجام داده شود این است که از اسپری های مخصوص باید استفاده کنید و یادتان باشد که این اسپری ها را هیچ وقت نباید به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش قرار بدهید. باید ابتدا اسپری را روی دستمال بپاشید و بعد دستمال را به صورت درست بر روی تلویزیون بکشید و آن را تمیز کنید.

استفاده از آب مقطر

البته همیشه استفاده از آب به جای اسپری های پاک کننده درست نمی باشد با این حال در برخی از شرایطی که محلول های مخصوصی ندارید می توانید از آب مقطر برای تمیز کردن تلویزیون استفاده کنید و به یاد داشته باشید که آن را هم نباید به صورت مستقیم بر روی تلویزیون بریزید و باید ابتدا آن را بر روی دستمال بریزید و بعد روی تلویزیون بکشید. یادتان باشد که همیشه از اسپری های مخصوص استفاده کنید تا بتوانید طول عمر تلویزیون خود را افزایش دهید.

 تمیز کردن صفحه تلویزیون

تمیز کردن کنترل TV

علاوه بر ایمن که خود تلویزیون را تمیز می کنید باید حواستان باشد تا کنترل را نیز تمیز کنید زیرا این کنترل گاها در دسترس همه خانواده می باشد و آلوده بودنش امری بسیار طبیعی می باشد. با استفاده از جاروبرقی می توانید به راحتی گرد و غبار آن را تمیز کنید ولی باید حتما با محلول های تمیز کننده و دستمال نیز آن را تمیز کنید و این کار کمک می کند تا کنترل علاوه بر تمیز بودن بهداشتی تر نیز شود.

نکات غلط ولی جا افتاده برای تمیز کردن

یک سری از نکاتی هستند که باید آن ها را بدانید در غیر این صورت ممکن است به تلویزیون خود آسیب برسانید زیرا این روش ها به عنوان بهترین روش ها شناخته شدند ولی در مدت زمان کوتاهی می توانند آسیب های بسیار شدیدی به tv برساند.

  • آب و سرکه یکی از بد ترین روش هایی کمی باشد که به شما پیشنهاد می شود تا کثیف ترین صفحه نمایش ها را پاک کنید. در واقع این کار می تواند به صفحه نمایش آسیب های جبران نا پذیری وارد نماید.
  • بسیاری از مردم بر این باور می باشد که می توانند از شیشه پاک کن ها برای تمیز کردن تلویزیون ها استفاده کنند ولی این کار بسیار غلط می باشد زیرا این شیشه شو ها نیز دارای موادی می باشند که می تواند به تلویزیون آسیب های شدیدی وارد نماید. در واقع موادی که در بسیاری از این شیشه شوی ها وجود دارد شامل الکل، آمونیاک، استون و اتیل کلرید می باشد و با استفاده مداوم ممکن است کیفیت تصویر به شدت کاهش یابد.
  • الکل و استون را به هیچ عنوان برای از بین بردن لکه های تلویزیون استفاده نکنید زیرا این کار می تواند منجر به مات و کدر تر شدن صفحه نمایش شده و به مرور زمان کیفیت تصویر به قدری کاهش می یابد که شما مجبور به تعویض آن خواهید شد.

تمیز کردن صفحه تلویزیون

حال که باید این کار را بسیار با دقت انجام دهید بهتر است سعی کنید کمی با حوصله تر انجامش دهید تا مشکلی بر اثر ضربه به صفحه نمایش وارد نگردد. در ادامه می توانید مطالب دیگری که در این زمینه نوشته شده است را مانند رسوب گیری ماشین لباسشویی و تمیز کردن جاروبرقی مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان