نکونام:مگر ما خانواده نداریم که بی احترامی می‌کنند

فارس نوشت: سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: «از حضور تماشاگران در ورزشگاه خوشحالم.»

نکونام:مگر ما خانواده نداریم که بی احترامی می‌کنند

جواد نکونام پس از تساوی بدون گل مقابل پرسپولیس اظهار داشت: قبل از اینکه در مورد بازی صحبت کنم دوست دارم در مورد هوادارانی که در ورزشگاه بودند صحبت کنم. واقعا خوشحالم از حضور هواداران، کما اینکه بیشتر از 50درصد بود. ما دوست داریم استادیوم ها پر شود. ما که در فوتبال هستیم می دانیم وجود تماشاچی چه نعمتی است.

وی افزود: حتی با وجود بی احترامی که موقع گرم کردن برای بازیکنان و تیم ما اتفاق افتاد. با اینحال خوشحالیم که هوادار در استادیوم است ولی یک نکته برایم خیلی جالب است. از 6 روز پیش تا الان چه اتفاقی افتاد که ما بدون تماشاچی بازی کنیم، امروز بازی با تماشگر باشد؟ برای چه؟ هیچ کس هم در فوتبال جواب نمی دهد. الان مسئول فوتبال چه کسی است که جواب بدهد؟ یکی جواب بدهد چه اتفاقی افتاد؟

نکونام تصریح کرد: ما در خانه باید با تماشاگر بازی کنیم. تیم ما میهمان است، تماشاگران ما را بردند گذاشتند آن طرف استادیوم. برای چه این اتفاق می افتد؟ مگر قانون نداریم؟ قانون نشستن تماشاگران، نشستن آن ها و جایگاهشان در فوتبال ما مشخص است یا نه؟ تا زور بالای سرمان نباشد و تا فیفا فوتبال ما را تعلیق نکند چیزی درست نمی شود. همین نکات ریز است که باعث می شود تیم های بزرگ و خوبمان در آسیا حضور نداشته باشند. جایگاه و حضور تماشاگران، یک چیز خیلی ساده و پیش پا افتاده است.

سرمربی فولاد ادامه داد: همه بازی ها 100 هزار تماشاگر بیاید. لذت فوتبال ما همین هواداران هستند. همین طرفداران پرسپولیس که آمدند برای ما هم خوشحال کننده است. زور امروز تیمشان چند برابر شده بود. بازی آن ها با ذوب آهن را ببینید. فرق تیمشان مشخص است. ما را هم مجبور کردند بهتر بازی کنیم و بیشتر تلاش کنیم. این ها به نفع فوتبال ما است. امیدوارم این مسائل در فوتبال ما درست شود اما فکر نمی کنم به عمر ما قد بدهد.

نکونام در مورد بازی عنوان کرد: تیم ما خوب بازی کرد. می دانستیم از بازی چه می خواهیم. فشاری که هواداران روی بازیکنان پرسپولیس برای دویدن و تلاش بیشتر می گذاشتند کار ما را مخصوصا در 12-10 دقیقه اول سخت کرد. یک موقعیت هم دادیم. روی یک جاگیری بد توپ به تیر دروازه ما خورد. در ادامه بازی را کنترل کردیم. پرسپولیس هیچ موقعیت دیگری در کل بازی نداشت. 

وی افزود: اگر دقت می کردیم در دو صحنه می توانستیم به گل برسیم. در ضدحمله ها اگر کمی از خودگذشتگی داشتیم می توانستیم گل بزنیم و ببریم. اگر بازیکنان ما در دادن پاس آخر دقت می کردند. اینکه بدانند در چه شرایطی پاس آخر را به چه کسی بدهند و کدام بازیکن شانس بیشتری برای گل زدن دارد، می توانستیم بازی را ببریم ولی به تیمم خسته نباشید می گویم، زحمت کشید. دوید، تلاش کرد ولی این 60-50 درصد فوتبال و تیم ما است.

سرمربی فولاد گفت: بعضی از بازیکنان ما شرایط ایده آل برای بازی کردن ندارند. برخی جدید آمده اند. هفته قبل هم گفتم به این تیم خیلی امیدوارم. تیم خیلی خوب و با کیفیتی هستیم ولی هنوز تازه دو هفته گذشته، بازیکنان دیر اضافه شدند. شرایطمان ایده آل نیست ولی در آینده می بینید که تیم خوب و منسجم و قابل احترامی است.

نکونام در مورد اینکه آیا از لحاظ فنی در دو هفته‌ای که گذشته به خواسته‌اش رسیده، اظهار داشت: دو هفته از بازی ها گذشته ولی از روز اولی که شروع کردیم تیم کاملی نداشتیم. در این دو هفته پیشرفت تیم را در تمرین و مسابقات دیدم. امروز کیفیت تیم ما نسبت به هفته قبل قابل قیاس نبود. جلوی تیمی که فوتبال بازی می کند و مقابل این همه تماشاگر است نمی توانید پا پس بکشید. این شرایط را برای ما سخت کرده بود. ولی هوادار که هست واقعا خوشحالیم. فوتبال بدون تماشاگر معنی ندارد. 
وی در مورد فحاشی‌هایی که امروز صورت گرفت، گفت: اصلا نمی دانیم در فوتبالمان چه کسی باید چکار کند. در هنگام گرم کردن، مهدی شیری چه گناهی کرده که باید فحش بخورد؟ یا مهدی هاشمی نسب، حسین کعبی و خود من. ما در فوتبال بودیم و این ها را دیدیم ولی واقعا زشت است. یک نفر از افرادی که برای فوتبال تصمیم می گیرند، کمیته اخلاق یا انضباطی یکی بیاید جای ما بنشیند. 10 نفر به آن ها بی احترامی کنند چکار می کنند؟ مگر ما خانواده نداریم؟ برای چه؟ اگر ببازم بهترین مربی و آدم خوبی هستم؟

بیشتر بخوانید:

251251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان