طرز تهیه حلیم کرمانشاهی, غذای سنتی دلچسب و مقوی

در این مقاله می توانید دستور پخت یک حلیم عالی و خوشمزه را مطالعه کنید. حلیم کرمانشاهی یک غذای فوق العاده با پخت بسیار عالی است که در این بخش طرز تهیه آن را برای شما علاقمندان قرار داده ایم.

طرز تهیه حلیم کرمانشاهی, غذای سنتی دلچسب و مقوی

حلیم یک غذای بسیار مقوی با طعم و مزه ای بسیار عالی است. اگر می خواهید یک حلیم خانگی خوشمزه و خوش طعم داشته باشید، می توانید در این بخش با طرز تهیه حلیم کرمانشاهی آشنا شوید. این حلیم دارای نکات پختی است که در ادامه به آن اشاره می شود.

نحوه پخت حلیم کرمانشاهی

برای تهیه انواع حلیم های خانگی خوشمزه می توانید در این مطلب آشپزی با آموزش پخت حلیم کرمانشاهی و در مطالب قبلی آرگا با حلیم گندم و حلیم بوقلمون آشنا شوید. این حلیم ها نیز طبخی ساده داشته و از انواع غذاهای سنتی هستند.

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی

مواد لازم

  • گندم پوست گرفته شده: 1 کیلوگرم
  • روغن، نمک، دارچین: به میزان لازم
  • گوشت گوسفندی: 700 گرم

طرز تهیه حلیم کرمانشاهی

طرز تهیه حلیم کرمانشاهی خوشمزه

برای آماده کردن این حلیم بسیار خوشمزه در خانه باید گندم را از شب قبل در آب خیس کنید. این کار موجب نرم شدن گندم و لعاب دار شدن آن می شود. بعد از مدت 12 ساعت گندم را آبکش کنید. گندم ها را درون قابلمه ای بریزید و سه چهارم برابر آن را آب ریخته و گندم را روی حرارت قرار دهید.

در صورتی که در حین پخت احساس کردید، حلیم کمی غلیظ و سفت شده است، مقداری آب به آن اضافه کنید. گوشت گوسفندی بهتر است به صورت تازه در این غذا ریخته شود. حالا باید گوشت گوسفند را به همراه مقداری دارچین به مواد اضافه کنید. در این مرحله به مقدار نصف قاشق نیز نمک بزنید.

بعد از پخت کامل گندم ها باید گوشت را از درون قابلمه خارج کنید و گندم های له شده را با استفاده از یک گوشتکوب به خوبی له کنید. توجه داشته باشید، تنها به عصاره و پوره این گندم ها نیاز داریم تا حلیم را قوام دار کند. بعد از له کردن گندم ها باید گوشت را نیز به خوبی له کنید. گوشت به هیچ عنوان نباید چرخ شود. حتما برای کوبیدن گوشت ها از گوشت کوب استفاده کنید. شیوه سابیدن گوشت ها به شکلی است که کاملا ریش ریش شود و در حلیم کشدار بشود.

در این مرحله از طرز تهیه حلیم کرمانشاهی حالا به گوشت های سابیده شده مقداری روغن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید. در این مدت باید به خوبی گوشت ها را هم بزنید. همانطور که می دانید در تهیه حلیم هم زدن مواد یک نکته اساسی و مهم محسوب می شود. بعد از قوام دار شدن حلیم و کشدار شدن گوشت ها می توانید حلیم را سرو کنید.

مواد اولیه حلیم کرمانشاهی

در سرو حلیم از قیمه و دارچین استفاده می شود. شما برای تهیه قیمه روی حلیم می توانید از مقداری گوشت چرخی، لپه، ادویه، پیاز و رب استفاده کنید. استفاده از دارچین نیز طعم فوق العاده خوشمزه ای به این غذا می دهد. اما حلیم کرمانشاهی عموما با پودر دارچین و پودر پسته سرو می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان