هتل کاروانسرای وکیل، نگین گردشگری کرمان می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، گفت: هتل کاروانسرای وکیل، نگین گردشگری کرمان خواهد شد.

هتل کاروانسرای وکیل، نگین گردشگری کرمان می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه بازدید از هتل کاروانسرای وکیل گفت: امروز شاهد نهایی شدن یکی از پروژه‌های بسیار مهم در حوزه گردشگری در شهر کرمان هستیم.
او، احیای کاروانسرای وکیل به این شکل را بی‌نظیر دانست و در ادامه با اشاره به همکاری میراث فرهنگی و بخش خصوصی (گروه مالی گردشگری) گفت: این هتل هم در حوزه خدماتی که به مردم می‌دهد و هم موقعیت مکانی(این مجموعه در بافت تاریخی کرمان قرار دارد) توان جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارد.
پورابراهیمی با بیان این مطلب براساس قوانین و ضوابط دولت برای احیا و مرمت بناهای تاریخی آنها را به بخش خصوصی واگذار می‌کند، تصریح کرد: تسهیلات تبصره 18 برای اینگونه موارد مناسب نیست و واقفیم این تبصره در مشاغل خرد استفاده شود.
او از آمادگی حمایت از پروژه‌های شبیه مجموعه کاروانسرای وکیل در استان کرمان سخن گفت و در ادامه عنوان کرد: در گرفتن مجوز و کوتاه کردن فرایند واگذاری به سرمایه‌گذاران کمک خواهیم کرد.
به اعتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، هنر در ساخت هتل جدید نیست، بلکه در حفظ آثار تاریخی و به‌روز کردن آنهاست.
به گزارش خبرآنلاین، کاروانسرای وکیل قدمتی بیش از 150 سال دارد که در سال 1396 قرارداد احیای آن منعقد گردید و اکنون به یک هتل بسیار زیبا با 57 اتاق و سوئیت تبدیل شده است.
کاروانسرای وکیل بزرگترین کاروانسرای دو طبقه درون شهری دنیاست که تغییر کاربری داده است و تلاش زیادی بر حفظ بافت آن شده است.
برپایه این گزارش در حیاط این مجموعه، امکان برگزاری کنسرت، جلسه و ... با گنجایش هزار نفر دارد. شایان ذکر است که هتل کاروانسرای وکیل زمینه اشتغال 60 نفر به صورت مستقیم و 157 نفر به‌طور غیرمستقیم فراهم کرده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان