تارخ در خاطره مردمان این سرزمین جاودان خواهد بود

دبیرکل سابق یونسکو در پیامی درگذشت امین تارخ بازیگر توانمند سینما و تلویزیون کشورمان را تسلیت گفت و تاکید کرد که تارخ در خاطره مردمان این سرزمین جاودان خواهد بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در پیام تسلیت حجت الله ایوبی آمده است: خبر ناگهانی درگذشت مرد آرام، با اخلاق و استاد بی مانند سینمای ایران جهان فرهنگ و هنر را به سوگی عمیق و جانکاه نشاند.

وی افزود: امین تارخ در خاطره مردمان این سرزمین جاودان خواهد بود. لبخندهای پرمهرش. عشق اش به جوانان این مرز و بوم و تلاشش برای اعتلای نام ایران میراث ماندگاری است که از او برجای مانده و بخشی از تاریخ زرین فرهنگ این سرزمین است.

ایوبی در ادامه این پیام نوشت: اینک ماییم و آب دیده در کنج غم خزیده/ برآب دیده ما صد جای آسیا کن، این هجر سوزناک را به خانواده گرامیش و ملت عزیز ایران و دوستداران بی شمارش تسلیت می گویم.

پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی

در پی درگذشت امین تارخ؛ خانه سینما، انجمن بازیگران و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این هنرمند را تسلیت گفتند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، در پیامی درگذشت بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون را به خانواده آن مرحوم و جامعه سینمایی و هنری کشور تسلیت گفت.

در پیام ریاست سازمان سینمایی، آمده است:

«بازگشت همه به سوی خداوند مهربان است

استاد امین تارخ، بازیگر برجسته و به‌یادماندنی، مدرس و سینماگر محبوب و متشخص در کمال ناباوری دار فانی را وداع گفت.

او که برآمده از تئاتر بود در دهه شصت با بازی در دو سریال فراموش نشدنی «سربداران» و «ابوعلی سینا»، به ستاره‌ تبدیل شد و حضورش در سینما تداوم یافت. کارنامه زنده یاد تارخ، سرشار از نقاط عطف است. از «مادر» تا «سارا» و از «سفر سبز» تا «جراحت» و «معصومیت از دست رفته» درخشید و به نقش‌هایی جان داد که در تاریخ سینما و تلویزیون خواهند ماند.

بخش مهمی از کارنامه زنده یاد تارخ به تربیت نسلی از بازیگران اختصاص دارد. اهتمام او به آموزش مثال زدنی بود.

افسوس و دریغ که این بازیگر خوب و گرانقدر را از دست دادیم.»

خانه سینما و انجمن بازیگران خانه سینما نیز در پیام‌های کوتاهی درگذشت امین تارخ را تسلیت گفتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان