وقتی یک پرسپولیسی فرشته نجات ایران شد/عکس

ورزش سه نوشت: بازگشت به ترکیب تیم ملی پس از سه سال و نمایش درخشان مقابل اروگوئه کاری کرد تا جایگاه بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس احتمالا ثابت بماند.

وقتی یک پرسپولیسی فرشته نجات ایران شد/عکس

تغییر سرمربی تیم ملی اتفاق مثبتی برای برخی بازیکنانی بود که در گذشته دعوت نمی‌شدند یا کمتر فرصت بازی به دست می‌آوردند و در این بین مهدی ترابی نیز با بازگشت کارلوس کی‌روش، پس از سه سال انتظار دوباره به ترکیب اصلی رسید و جمعه شب از ابتدا مقابل اروگوئه به میدان رفت.

مهدی ترابی که آخرین بار در هفته دوم مرحله ابتدایی مقدماتی جام جهانی 2022 مقابل هنگ‌کنگ در ترکیب تیم ملی ایران قرار گرفته و زیر نظر مارک ویلموتس به میدان رفته بود، از آن زمان به بعد هیچ‌وقت فرصت رسیدن به جمع 11 نفر اصلی تیم ایران را به دست نیاورد که دیدار تدارکاتی برابر اروگوئه به این دوران پایان داد.

ستاره پرسپولیس که در تابستان 2020 به العربی رفت و به دنبال تجربه بازی در قطر بود تا بتواند در تیم ملی نیز جایگاه ثابتی به دست بیاورد، خیلی زود به جمع سرخ‌پوشان بازگشت ولی با این وجود در ماه‌های منتهی به جام جهانی این شانس را پیدا کرد تا در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد و آن را حفظ کند.

وقتی یک پرسپولیسی فرشته نجات ایران شد/عکس

ترابی با وجود اینکه امسال هنوز موفق به گلزنی برای پرسپولیس نشده، اما با حضور کی‌روش در تیم ملی، در ترکیب ایران برابر اروگوئه قرار گرفت و جلوتر از نفراتی مثل علی قلی‌زاده، وحید امیری و حتی مهدی طارمی از ابتدا به میدان رفت که در مدت زمان 68 دقیقه‌ای حضورش در زمین عملکرد قابل دفاعی داشت.

این بازیکن با وجود اینکه نخستین موقعیت خطرناک تیم ملی ایران را در شروع نیمه دوم به وجود آورد و نزدیک بود دروازه اروگوئه را باز کند، اما در یک بخش دفاعی عملکرد درخشان‌اش بیشتر به چشم آمد؛ جایی که دروازه ایران را در زمان صفر- صفر بودن بازی نجات داد.

ترابی یک دقیقه قبل از اینکه تعویض شود، روی توپ ارسالی بازیکنان اروگوئه از کرنرِ سمت چپ زمین، در مقابل تیرک دوم جای‌گیری کرد و درست در لحظه‌ای که نزدیک بود دروازه تیم ملی باز شود، با سر توپ را دفع کرد و اجازه نداد دروازه ایران باز شود.

وقتی یک پرسپولیسی فرشته نجات ایران شد/عکس

حالا مهدی ترابی که در 10 مسابقه مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در آسیا فقط دو بار به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته بود، عملکردی در نخستین بازی تیم ملی با هدایت کی‌روش داشت که بعید است در دیدارهای آینده فرصت کمی برای بازی به دست بیاورد و شاید تبدیل به گزینه اصلی سرمربی ایران شود.

بیشتر بخوانید:

251254

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان