سفیر ترکیه به دیدار نامزد شیعیان برای نخست‌وزیری عراق رفت

سفیر ترکیه در عراق با نامزد چارچوب هماهنگی شیعیان برای منصب نخست‌وزیری عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر ترکیه به دیدار نامزد شیعیان برای نخست‌وزیری عراق رفت

«علی‌رضا گونی» سفیر ترکیه در بغداد امروز (یک‌شنبه) با «محمد شیاع السودانی» نامزد ائتلاف «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی شیعیان) برای نخست‌وزیری عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری «بغداد الیوم»، سفارت آنکارا در بغداد طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر ترکیه با نامزد چارچوب هماهنگی دیدار و درباره موضوعاتی که در دستور کار بوده، گفت‌وگو کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های عراقی، این دیدار در حالی صورت گرفت که سفیر ترکیه در بغداد جمعه هفته گذشته با «هادی العامری» رهبر ائتلاف سیاسی الفتح هم دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای برون رفت از بن‌بست سیاسی پیش آمده بعد از انتخابات، اعلام کرده بود که تنها نامزدش برای نخست وزیری، محمد شیاع السودانی است و هر گونه شایعه [تغییر وی] را رد می‌کند.

جریان صدر از مخالفان سرسخت این گزینه برای نخست‌وزیری دولت بعدی بغداد است و ماه گذشته از طریق هواداران خود، ساختمان پارلمان را اشغال کرد تا جلسات پارلمان برگزار نشود.

با این حال، السودانی روز دوشنبه هفته گذشته طی شرکت در نشستی در ساختمان پارلمان عراق با بیش از 60 نماینده پارلمان این کشور دیدار کرد و به تشریح برنامه‌های دولت خود پرداخت.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان