وزیرامورخارجه مجارستان نسبت به وقوع آخرالزمان درجهان هشدار داد

ایرنا نوشت: پیتر سییارتو (Peter Szijjarto) وزیر امورخارجه مجارستان که کشورش به شدت با سیاست های تحریک آمیز اتحادیه اروپا و غرب به سرکردگی آمریکا علیه روسیه درپی بروز جنگ در اوکراین مخالفت است، نسبت به وقوع هرگونه رویارویی مستقیم با مسکو که می تواند به یک واقعه آخرالزمانی منجر شود، هشدار داد.

وزیرامورخارجه مجارستان نسبت به  وقوع آخرالزمان درجهان هشدار داد

تارنمای خبری راشاتودی با انتشار این خبر نوشت: وزیر امور خارجه مجارستان نسبت به وقوع درگیری آخرالزمان هشدار داد و تاکید کرد که اکنون جلوگیری از تقابل مستقیم میان ناتو روسیه وظیفه هر فردی است.

راشاتودی در ادامه گزارش داد: سییارتو در حاشیه نشست هفتادو هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به شبکه خبری «ریانووستی» گفت که جامعه بین الملل باید بر این مساله متمرکز شود که اطمینان یافت وضعیت کنونی میان مسکو و ناتو به یک تقابل مستقیم نظامی نیانجامد.

بنابراین گزارش وزیر امور خارجه مجارستان به ریانووستی گفت: اگر از من می پرسید، مهم ترین وظیفه امروز ممانعت از بروز تنش در روابط میان روسیه و ناتو است که به سمت یک تقابل نظامی گرایش پیدا نکند، چرا که عواقب فاجعه باری بدنبال خواهد داشت.

راشاتودی گزارش داد: سییارتو افزود که وی به مانند دیگر هم نسل های خود، امیدوار است تا هرگز شاهد جنگ ویرانگری همچون جنگ جهانی سوم نباشد.

وزیرامورخارجه مجارستان نسبت به  وقوع آخرالزمان درجهان هشدار داد

بنابراین گزارش وزیر امورخارجه مجارستان دراین رابطه گفت: ما نمی‌خواهیم موجودیت سیاره زمین را به مخاطره افکنیم، چراکه درگیری مستقیم میان ناتو و روسیه پایانی نداشته و همگان معنای آنرا می دانند.

راشاتودی در ادامه گزارش داد: سییارتو روز جمعه گذشته (اول مهرماه) به این نکته اشاره کرد که بوداپست بر اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو، به ویژه در مورد تحریم‌هایی که بر عرضه انرژی تأثیر گذارند؛ عجله‌ای به خرج نخواهد داد.

وزیرامورخارجه مجارستان دراین باره گفته بود: این خط قرمزی مشخص برای ما است، ما نمی خواهیم مردم مجارستان را که به هیچ وجه مسئول جنگ (اوکراین) نیستند مجبور به پرداخت هزینه آن کنیم.

تارنمای خبری راشاتودی نوشت: وزیر امورخارجه مجارستان همچنین هشدار داد که اقتصاد اروپا به دلیل اقدامات کنونی تنبیهی علیه روسیه در حال سقوط به سمت رکود اقتصادی است.

بورل: پوتین درباره کاربرد سلاح اتمی بلوف نمی زند

به گزارش ایرنا، درحالی که وزیر امورخارجه مجارستان جامعه جهانی را نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم درصورت تقابل مستقیم ناتو با روسیه برحذر می دارد، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز هشدار داد که تهدید هسته ای از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را نباید دست کم گرفت چراکه پوتین قصد «بلوف» زدن ندارد.

بورل در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی انگلیس گفت: ما در جنگ اوکراین اکنون به لحظه خطرناکی رسیده ایم، قطعا لحظه خطرناکی است چراکه ارتش روسیه به گوشه ای رانده شده و واکنش پوتین به تهدید استفاده از تسلیحات اتمی بسیاری «بد» است؛ اتحادیه اروپا باید تهدید پوتین در استفاده از تسلیحات اتمی در جنگ اوکراین را جدی بگیرد؛ وقتی فردی می گوید این بلوف نیست، باید آنرا جدی گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه 30 شهریورماه در جریان نطق تلویزیونی با اعلام بسیج بخشی از نیروهای روسی در سراسر کشور گفت: هدف غرب تضعیف، تفرقه افکنی و در نهایت نابودی کشور ما است. آنها مستقیم می‌گویند که در 1991 آنها قادر به از هم پاشیدن شوروی بودند و حالا زمان برای خود روسیه فرا رسیده است.

رئیس جمهوری روسیه هشدار داد: کسانی که روسیه را تهدید هسته‌ای می‌کنند، جهت باد به سمت خودشان برمی‌گردد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان