قرص لیرنتا و اثر درمانی آن بر دیابت نوع ۲

قرص لیرنتا با اسم ژنریک لیناگلیپتین یک داروی خوراکی جهت کنترل و کاهش قند خون می باشد. برای اطلاع از موارد مصرف و عوارض احتمالی این دارو با آرگا همراه ما باشید.

قرص لیرنتا و اثر درمانی آن بر دیابت نوع 2

قرص لیرنتا توسط پزشک متخصص جهت درمان دیابت نوع 2 تجویز می گردد. مصرف این قرص به همراه یک رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه می تواند قند خون بیماران دیابتی را کنترل نموده و کیفیت زندگی آن ها را بهبود بخشد.

موارد مصرف قرص لیرنتا و عوارض احتمالی آن

لیرنتا با اسم تجاری لیناگلیپتین یک داروی مهار کننده آنزیم دی پپتدیل پپتیداز 4 است که برای درمان دیابت نوع 2 تجویز می گردد. این دارو به صورت قرص خوراکی 5 میلی گرم تولید می شود و اسم تجاری آن Tragjenta می باشد. به گفته بیشتر اطبا مصرف این قرص به همراه یک رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه می تواند قند خون بیمار دیابتی را کنترل و کیفیت زندگی وی را بهبود بخشد.

 

  •  بلیط کیش
  •  چکاد بام

زمان مصرف دارو

به طور کلی جهت دستیابی به بهترین نتیجه و بهبودی کامل هر بیماری، باید داروها طبق دستور پزشک مصرف شود. قرص لیرنتا نیز حتما باید بر اساس دستور پزشک معالج مصرف گردد. این دارو را می توان با غذا یا معده خالی استفاده کرد. در ضمن پیش از قطع دارو حتما پزشک را در جریان قرار دهید.

موارد مصرف دارو

این قرص همراه با رژیم غذایی و ورزش برای کاهش قند خون در بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2 مورد استفاده واقع می شود. در مورد مصرف این دارو در بارداری مطالعات کافی صورت نگرفته و باید تحت نظر پزشک متخصص و با احتیاط صورت گیرد. دقت کنید ممکن است برخی مواقع پزشک مصرف لیرنتا را به همراه یک داروی ضد دیابت دیگر تجویز نماید.

از این رو برای دستیابی به نتیجه بهتر، مصرف تمام داروها باید بر اساس دستور پزشک صورت گیرد. همانطور که پیشتر اشاره شد می توان قرص لیناگلیپتین را همراه با غذا یا با معده خالی استفاده کرد. ضمنا توصیه می شود برای دستیابی به بهترین اثربخشی دارو آن را مطابق یک برنامه منظم مصرف کنید.

همچنین مصرف دارو را حتی در صورت احساس بهبودی ادامه دهید و هیچ یک از نوبت های مصرف دارو را از یاد نبرید. و در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف دارو، به محض یادآوری سریعا آن را میل کنید و اگر زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده، فقط آن نوبت را مصرف کرده و از دو برابر نمودن میزان آن خودداری نمایید.

عوارض دارو

مجدد تاکید می شود این دارو برای درمان فعلی فرد تجویز شده و نباید آن را بدون مشورت با پزشک استفاده کند. اگر بعد از مصرف قرص لیناگلیپتین با عوارضی همچون حساسیت آلرژیک، خستگی یا افت قند خون شدید روبرو شدید، پزشک را در جریان قرار دهید. مصرف این قرص بر اساس نسخه پزشک تا حد زیادی مانع از بروز عوارض جانبی می گردد.

موارد منع مصرف

در صورت سابقه حساسیت شامل آنژیوادم، آنافیلاکسی، کهیر، ورقه شدن پوست، بیش فعالی برونش و بثورات جلدی و حساسیت به هریک از اجزای تشکیل دهنده این قرص از مصرف آن خودداری شود. همچنین در مورد دیابت نوع یک و کتواسیدوز دیابتی منع مصرف دارد.

از همراهی شما سپاسگزاریم همچنین پیشنهاد می شود در صورت علاقمندی برای کسب اطلاعات دارویی قرص متفورمین و قرص گلی کلازید روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان