همه چیز درباره میان وعده برای دانش آموزان

با توجه به این که دانش آموزان بیشتر اوقات خود را در مدرسه سپری می کنند میان وعده برای دانش آموزان کاملا حیاتی و واجب به نظر می آید چرا که رشد و نمو آنها در گرو داشتن تغذیه ای سالم و به جا می باشد. ما در این مقاله به میان وعده برای دانش آموزان خواهیم پرداخت.

همه چیز درباره میان وعده برای دانش آموزان

با توجه به این که رشد و نمو دانش آموزان در همه جوامع کشورها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. و جامعه ما نیز از این جامعه جهانی مستثنی نمی باشد و داشتن شرایط مناسب برای آنها دارای اهمیت ویژه ای می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به استفاده از انواع مواد غذایی به منظور میان وعده برای دانش آموزان بپردازیم تا افرادی که در خانواده خود فرزندانی دارند که هنوز به مدرسه می روند و دانش آموز حساب می آیند بتوانند از این اطلاعات استفاده کافی را ببرند. پس از شما دعوت می کنیم تا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

میان وعده برای دانش آموزان و آنچه لازم است در این باره بدانید

بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان

در جوامع امروزی با توجه به اشتغال والدین معمولا وعده صبحانه یا حذف می شود و یا به طور مناسبی استفاده نمی شود. طبق گفته متخصصین مغز انسان برای مدت کوتاهی پس از بیدار شدن می تواند سطح گلوکز خون را به حدی نگه دارد که در عملکرد آن صدمه ای وارد نشود. و برای این که تمرکز و حواس مختل نشود نیاز است بدن به از انواع مواد غذایی استفاده کند.

  •  چکاد بام
  •  بلیط کیش

استفاده نکردن مداوم از وعده صبحانه باعث می شود بدن دچار کمخونی شود که در آینده به بیماری هایی نظیر کمبود کلسیم، مشکلات گوارشی و مشکل در رشد کودک می شود.

بهترین مواد غذایی برای استفاده در میان وعده کودکان و دانش اموزان آنهایی می باشد که شامل سبزیجات، غلات، کربوهیدرات های پیچیده و گیاهان مغذی هستند. کربوهیدرات های پیچیده شامل سبزیجات، میوه ها و غلات می باشند. لبنیات کم چرب مانند شیر کم چرب، پنیر و ماست می باشد و همچنین پروتئین های کم چرب شامل مرغ و ماهی می باشد.

میان وعده برای دانش آموزان

توجه کنید که برای داشتن سلامت کامل از برخی محصولات نیز نباید استفاده کرد که در ادامه به انواع آنها اشاره ای مختصر خواهیم کرد. باید از غذاهایی که دارای قند بالا و همچنین کربوهیدرات های تصفیه نشده می باشند دوری کنیم. باید انواع شیرینی ها، نوشیدنی های قندی و مصرف چیپس را تا حد امکان محدود کرده و از آنها استفاده نکنیم.

از جمله محصولات غذایی که می توان برای میان وعده کودکان و دانش اموزان استفاده کرد عبارتند از:

نان تخم مرغ و کرده

میان وعده برای دانش آموزان

با توجه به این که این ساندویچ سرشار از کالری و و پروتئین می باشد می تواند میان وعده ای بی نظیر برای فرزندان شما باشد.

بیسکویت های سبوس دار به همراه شیر

با توجه به این که اکثر کودکان از خوردن وعده صبحانه امتناع می کنند انواع خوراکی های مفید مانند بیسکویت های سبوس دار (خواص سبوس گندم) به همراه شیر می تواند کمبود مواد غذایی لازم را برای آنها جبران کند.

نان و پنیر و گردو

غذاهای سالم میان وعده ای

ساندویج سیب زمینی و پنیر

سیب زمینی و پنیر در کنار هم خوراکی دلچسبی بوده و چه به شکل پوره با هم ترکیب شده و یا جداگانه در کنار هم استفاده شود، محبوب افراد می باشد؛ ترکیب کلسیم، پروتئین و فیبر موجود در این ساندویج موجب شده تا از آن به عنوان یک میان وعده عالی برای دانش اموزان مورد استفاده قرار گیرد، در صورت تمایل می توانید تخم مرغ آبپز را نیز به این ترکیب بیفزایید.

گرانولا بار خانگی

می توانید خلال بادام، کره، عسل، جوانه گندم، خرما، جو دوسر پرک و … را با هم ترکیب کنید و به عنوان یک میان وعده لذیذ برای دانش اموزان آماده نمایید، ین تغذیه علاوه بر سالم و مقوی بودن، می تواند به رشد کودک کمک کرده و نیز انرژی لازم برای انجام فعالیت آنها را تامین نماید.

تغذیه برای دانش آموزان

نان کدو حلوایی کم چرب یا نان موز

نان کدو یا نان موز از بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان می باشد، ظاهر و بافت این نان ها شباهت زیاد یبه کیک دارد، فیبر سرشار، ویتامین ها و مواد مغذی موجود در این نان ها به رشد کودک بسیار کمک می کند، بنابراین می تواند به عنوان یک تغذیه مفید و مقوی برای دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد.

ساندویج مرغ

یک ساندویج خوشمزه از نان غلات کامل، گوشت مرغ طعم دار شده، گوجه فرنگی، کاهو و حتی پنیر که محبوب کودکان است می تواند به عنوان میان وعده  ای عالی ، لذیذ و مقوی مورد استفاده قرار گیرد.

پوره‌ها

یکی دیگر از میان وعده های عالی برای دانش آموزان، انواع پوره ها هستند که به راحتی تهیه می شوند، انتخاب این میان وعده از این نظر دارای مزیت می باشد که می توانید سبزیجات و مواد غذایی که کودکانتان تمایلی به خوردن آنها ندارند را به صورتی که مطلوب آنها می باشد، درآورید، پوره ها را می توانید در انواع مدلهای متنوع و خوشمزه درست کرده و در اختیار کودک قرار دهید. همچنین مغزها، خشکبار، آب میوه های طبیعی، وافل هایی با آرد غلات کامل نیز برای میان وعده های کودک مفید هستند.

میان وعده دانش آموزان

شما باید از میان وعده برای کودکان دانش آموز خود استفاده کنید که سرشار از فسفر و منیزیم باشد تا بتوانند دارای مغزی فعال باشند که در طی روز در مدرسه فعالیت لازم را در کلاس های درس از خود نشان دهند و در یادگیری آنها نیز موثر باشد. این میان وعده غذایی می تواند بسیار جایگزین مناسبی برای فرزندان شما باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان