انرژی‌های تجدیدپذیر از وزارت نیرو خارج شود

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درگیری‌های درون گروهی در وزارت نیرو جریان انرژی کشور را زمین گذاشته است، گفت: پیشنهاد می‌شود انرژی های تجدیدپذیر از وزارت نیرو خارج و زیر مجموعه وزارت نفت یا مجموعه دیگری قرار گیرد.

انرژی‌های تجدیدپذیر از وزارت نیرو خارج شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدرضا پورابراهیمی، در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی چالش‌های سرمایه‌گذاران حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، افزود: شرکت توانیر چون انرژی های تجدید پذیر را به نفع خود نمی داند از آن استقبال نمی کند و از طرف دیگر رشد این حوزه به نفع مافیای گاز و مازوت هم نیست. وی با تاکید بر اینکه دولت در این زمینه عزم و اراده جدی برای حمایت از سرمایه گذاران و فعالان حوزه انرژی دارد، ادامه داد: بدنه وزارت نیرو باید تجدیدنظر شود و به نظر می رسد دست هایی در کار است که نگذارند کار در حوزه انرژی های تجدید پذیر پیش رود. پورابراهیمی تصریح کرد: سال گذشته در توافق با وزارت نیرو مقرر شد که استان به عنوان پایلوت انرژی، تولید 4 هزار مگاوات برق را آغاز کند اما تاکنون که نیمی از سال سپری شده هنوز هیچ اقدامی از سوی وزارت نیرو انجام نشده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انگار باید گلایه از دولت قبل مبنی بر عدم تمکین وزارت نیرو به احکام قانونی را از دولت جدید هم تکرار کرد، وضعیت استان در حوزه انرژی مطلوب نیست و از استاندار می خواهیم که این مسئله را با جدیت پیگیری کند. وی درخواست پیگیری مسائلی مانند متوقف شدن خرید قراردادهای تضمینی، حذف برنده مجوز برای احداث نیروگاه ها، جایگزین شدن گواهی ارزش سوخت صرفه جویی و ... را مطرح کرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان