تفاوت کرونا با آنفلوآنزا چیست؟

دکتر ابراهیم قادری گفت: تفاوت آنفلوانزا با کرونا در این است که شیوع آنفلوانزا خیلی پر سر و صدا و ناگهانی و با بدن درد شدید، کوفتگی و تب بالا همراه است، اما کرونا خفیف‌تر شروع می‌شود و معمولاً علائم آن بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت نمایان می‌شود.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، با رسیدن فصل پاییز و سرما بسیاری از افراد نگران ابتلا به کرونا یا آنفلوآنزا هستند و هر عطسه و سرفه‌ای را نشانه ابتلا می‌دانند، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره تفاوت این دو بیماری گفت: آنفلوانزا ناگهانی و با بدن درد شدید، کوفتگی و تب بالا همراه است، اما کرونا خفیف‌تر شروع شده و علائم آن معمولا بعد از 24 تا 48 ساعت نمایان می‌شود.

 دکتر ابراهیم قادری در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه در این فصل گردش ویروس‌ها افزایش پیدا می‌کند، گفت: همه بیماری‌های عفونی تنفسی که از طریق راه تنفسی منتقل می‌شوند کم و بیش دارای علائم مشابهی هستند و تفاوت‌هایی نیز دارند.

وی افزود: تفاوت آنفلوانزا با کرونا در این است که شیوع آنفلوانزا خیلی پر سر و صدا و ناگهانی و با بدن درد شدید، کوفتگی و تب بالا همراه است، اما کرونا حالات موذیانه‌ای دارد و خفیف‌تر شروع می‌شود و معمولاً علائم آن بعد از 24 تا 48 ساعت نمایان می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سیستم بهداشتی وزارت کشور برای افراد پرخطر و پرسنل بهداشت و درمان علاقمند به تزریق واکسن، واکسن آنفلوانزا تهیه کرده است، گفت: 900 هزار دز واکسن آنفلوانزا برای سیستم بهداشتی تأمین شده که شامل برخی گروه‌های پرخطر، مادران باردار و پرسنل بهداشتی که به شدت در خطر هستند فراهم شده و بقیه افراد باید از بخش خصوصی تهیه کنند.

دکتر قادری درمورد نحوه پیشگیری از بیماری آنفلوانزا، گفت: پیشگیری از آنفلوانزا مانند کروناست. کسی که بیمار می‌شود باید مراقب باشد که دیگران را آلوده نکند، ماسک بزند، موقع سرفه و عطسه دستمال کاغذی استفاده کند، دستگیره‌های در را لمس نکند، از دست دادن و روبوسی پرهیز کرده و مایعات گرم و دارو‌های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان