کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۱ امروز منتشر می‌شود

کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای تمامی داوطلبان امروز ۶ مهرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، نتایج نهایی کنکور سراسری 1401 روز 28 شهریورماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد و مقرر شد کارنامه تمامی داوطلبان در هفته اول مهرماه منتشر شود.

برای پذیرفته شدگان و همچنین آن دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده اند ولی پذیرفته نشده اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کد رشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر 6 مهرماه 1401 در سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

آزمون سراسری سال 1401 به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای 8 تا 11 تیر برگزار شد.

تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال 1401 یک میلیون و 489 هزار و 220 نفر بود که از این تعداد یک میلیون و 176 هزار داوطلب واقعی در کنکور سراسری 1401 شرکت کرده بودند. از میان داوطلبان کنکور تعداد یک میلیون و 308 هزار داوطلب در جلسه آزمون حاضر و 12 درصد داوطلبان غایب بودند.

از تعداد یک میلیون و 308 هزار داوطلب حاضر در آزمون تعداد یک میلیون و 157 هزار نفر معادل 89 درصد در دوره‌ها و رشته‌های با آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند که در نهایت حدود 589 هزار و 600 نفر انتخاب رشته کردند که در نهایت 479 هزار نفر قبول شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان