بازتاب خشم ساپینتو در رسانه‌های خارجی

مجادلات لفظی میان ساپینتو با داور مسابقه و مربی گل گهر، در رسانه های پرتغالی بازتاب وسیعی داشت.

بازتاب خشم ساپینتو در رسانه‌های خارجی

مهدی طاهرخانی: درگیری های کنار زمین در دیدار استقلال و گل گهر و مجادلات لفظی میان ساپینتو و سعید الهویی باعث شد تا سرمربی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، به تیتر یک معتبرترین رسانه های کشورش در پرتغال و حتی سایر کشورهای دیگر از جمله بلژیک تبدیل شود.
با وجود اعلام خطای پنالتی به سود استقلال، اما اعتراضات نیمکت 2 تیم سبب شد تا عرب براقی با کارت قرمز مستقیم، ساپینتو را اخراج کند که در ادامه، او به سمت سعید الهویی حمله ور شد که با وساطت افراد کنار زمین، کار به درگیری فیزیکی کشیده نشد.
در زیر به واکنش رسانه های خارجی در خصوص این اتفاقات می پردازیم:


روزنامه اوجوگو پرتغال: ساپینتو اخراج شد و باید قبل از ترک زمین، او را مهار می کردند!ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال از ایران، در پیروزی خارج از خانه مقابل گل گهر که با نتیجه 2 بر یک رقم خورد، از زمین بازی اخراج شد و برای ترک زمین مجبور به درگیری شد.

روزنامه رکورد پرتغال: ساپینتو از بازی اخراج می شود، اعصاب خود را از دست می دهد و زمین را ترک می کند ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال در دیداری که تیمش مقابل گل گهر در مسابقات قهرمانی ایران پیروز شد، از بازی اخراج شد و در ادامه کنترل اعصاب خود را از دست داد و با دخالت اعضای تیمش، زمین بازی را ترک کرد.

وب سایت maisfutebol پرتغال: ساپینتو اخراج می‌شود، از حریف شکایت می‌کند و او را می‌گیرند.سرمربی پرتغالی به مشکل خورد اما در وقت های تلف شده به پیروزی مهمی دست یافت. استقلال با سرمربیگری ریکاردو ساپینتو، شنبه هفته جاری در دیدار مقابل گل گهر به پیروزی مهمی دست یافت (2-1). شاگردان این مربی پرتغالی با پشت سر گذاشتن حریف مستقیم خود در جدول، با پرسپولیس صدرنشین لیگ هم امتیاز شده و به رده دوم صعود کردند.با این حال، تنش مسابقه به وضوح قابل مشاهده بود و ساپینتو واقعاً کنترل خود را از دست داد. استقلال در دقیقه 29 توسط محبی بازیکن سابق سانتاکلارا، به گل برتری رسید اما تیم میزبان در ابتدای نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند. در وقت های اضافه یک پنالتی به سود شاگردان سرمربی پرتغالی اعلام شد، تصمیمی که به شدت مورد اعتراض نیمکت میزبان قرار گرفت. ساپینتو از واکنش رقیب خوشش نیامد و نسبت به این مسئله اعتراض کرد و در نهایت کارت قرمز مستقیم گرفت. او سپس از داور شکایت کرد اما بلافاصله پس از درگیری مجدد با نیمکت گل گهر، توسط عوامل استقلال مهار و از زمین خارج شد. پس از آن یامگا پنالتی را به گل تبدیل کرد و کسب سه امتیاز قطعی شد.

روزنامه diario de noticias پرتغال: ساپینتو با حریفان بحث می کند، اخراج می شود و کنترلش را از دست می دهد . مربی اعتراض تیم حریف را دوست نداشت، زیرا داور یک پنالتی به سود تیمش اعلام کرده بود. ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال به دلیل اعتراض تیم حریف یعنی گل گهر، تمرکز اعصاب خود را از دست داد و همه اینها پس از این بود که داور یک پنالتی را به نفع تیمش اعلام کرده بود. ساپینتو از واکنش مسئولان گل گهر خوشش نیامد و در آنجا بحثی را آغاز کرد. سرمربی پرتغالی در نهایت از زمین بازی اخراج شد و بعداً به دلیل این تصمیم، از داور بازی شکایت کرد. این ملی پوش سابق پرتغالی، در حالی که دوباره با نیمکت گل گهر درگیر شده بود، مجبور شد توسط عوامل تیمش مهار شود. ساپینتو بعداً از زمین خارج شد.

وب سایت walfoot بلژیک: آخرین جنجال ساپینتو مربی سابق استاندارد هنوز هم، چنین خلق و خوی گرمی در کنار زمین دارد. ریکاردو ساپینتو که اکنون در ایران فعالیت می کند، روز شنبه با پیروزی 1-2 مقابل گل گهر، در کنار زمین از خود بیخود شد. استقلال در نهایت با نتیجه 2-1 با گل پنالتی دقیقه 8+90 به برتری رسید و با پرسپولیس صدرنشین، هم امتیاز شد و به رده دوم صعود کرد.

وب سایت noticiasaominuto پرتغال: ساپینتو اخراج شد، کنترلش را از دست داد و از زمین بیرون کشیده شد، سرمربی پرتغالی با وجود این اپیزود پرتنش، سه امتیاز را به دست آورد. ریکاردو ساپینتو روز شنبه در لحظاتی پر تنش، در پیروزی استقلال در دیدار با گل گهر (2-1) نقش آفرینی کرد. سرمربی پرتغالی صبر خود را در مقابل حریف از دست داد، از داور شکایت کرد، کارت قرمز را دید، کنترلش را از دست داد، سعی کرد با نیمکت حریف درگیر شود و مجبور شد توسط عوامل تیمش از زمین خارج شود.

وب سایت weszlo لهستان: ریکاردو ساپینتو در جریان یک بازی در لیگ ایران، نتوانست فشار و عصبانیت خود را تحمل کند. سرمربی سابق لژیا ورشو باعث درگیری زیادی شد که با کارت قرمز برای او به پایان رسید.

این مربی پرتغالی می خواست نارضایتی خود بابت تصمیم داور را نشان دهد که بلافاصله توسط اعضای کادرفنی و بازیکنان از زمین خارج شد. یکی از آنها توسط مرد 49 ساله مورد اصابت قرار گرفت.

مترجم‌؛ Mehdi Taherkhani

251 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان