توافق بهترین مسیر در موضوع هسته‌ای ایران است

سخنگوی کاخ سفید توافق را بهترین مسیر در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران عنوان کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از ان بی سی نیوز، «کارین ژان پی یر»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود در روز دوشنبه تاکید کرد که توافق هسته‌ای، بهترین مسیر در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران است.

سخنگوی کاخ سفید با آنکه ادعا کرد که در مورد ایران نگرانی‌هایی داریم اما همچنان توافق هسته‌ای را بهترین شیوه رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران عنوان کرد و گفت: واشنگتن تا زمانی که ادامه مذاکرات احیای برجام در راستای امنیت ملی‌اش باشد، به این مذاکرات می‌دهد.

این موضع گیری سخنگوی کاخ سفید همزمان با آن صورت گرفته که «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی با مضمون «آیا زمینه مشترکی بین اسرائیل و اتحادیه اروپا در مورد توافق هسته‌ای ایران وجود دارد؟»، گفت: خُب، این یکی از موضوعاتی است که قطعاً ما در آن اختلاف نظر داریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط ادامه داد: نخست وزیر «لاپید» در بیان مخالفت خود با این روند بسیار پر سر و صدا بود. اما من یک مأموریت از سوی سازمان ملل دارم و این چیزی است که سعی می‌کنم انجام دهم. فعلاً در هر صورت مذاکرات متوقف شده است.

گفتنی است که بورل پیشتر در سخنانی گفته بود که پیشنهادات این اتحادیه برای احیای توافق هسته‌ای با ایران تا زمان بازگشت به مذاکرات پابرجا خواهد بود. جوزف بورل در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفته بود: پیشنهاداتی را که برای احیای توافق هسته‌ای با ایران ارائه کردیم تا زمان بازگشت به میز مذاکرات روی میز خواهد بود.

این در حالی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این انتظارات برای دستیابی به موفقیت در توافق هسته‌ای ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل طی هفته گذشته کاهش داده و مدعی شده بود که معتقد نیست دیدار با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران مثمرثمر باشد.

وی در عین حال افزود که در بحبوحه مذاکرات جاری به رهبری اتحادیه اروپا هیچ پیشرفت عمده‌ای را به زودی در این موضوع پیش بینی نمی‌کند.

این در حالی است که آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در جریان حضور در اجلاس سران عضو سازمان شانگهای با شبکه خبری الجزیره گفتگویی داشت و در آن تاکید کرد که تصمیم نهایی برای رسیدن به توافق هسته‌ای به عهده آمریکا است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان