زیان ناشی از مهاجرت نیروی انسانی از تحریم بیشتر است

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران می‌گوید: زیان ناشی از خروج نیروهای انسانی بسیار بالاتر از تحریم‌هاست و باید این مهم را سیاستگذار درک کند.

زیان ناشی از مهاجرت نیروی انسانی از تحریم بیشتر است

مرتضی افقه در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره افزایش مهاجرت از ایران گفت: من امروز دیگر از واژه فرار مغرها استفاده نمی‌کنم چرا که ما امروز با تلاش صاحبان حرف و مشاغل روبرو هستیم که قصد مهاجرت از ایران را دارند.
وی گفت: به هر حال اگر تا چندی پیش این نخبگان بودند که از ایران می‌رفتند، امروز اهل فن و صاحبان حرفه و ... در حال مهاجرت از ایران هستند و همین امر نشان می‌دهد سیاست‌های ما تا چه اندازه برای جذب نیروها و جوانانمان اشتباه بوده است.

وی به ایده‌ی مهم دولت‌ها برای عبور از نفت و دستیابی به اقتصادی بدون وابستگی به نفت اشاره کرد و گفت: چه چیزی قرار است جایگزین نفت شود، وقتی نیروهای انسانی به درستی حفظ نشوند، طبیعی است وابستگی ما به نفت نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه دستخوش افزایش نیز خواهد شد و این خطر بزرگی برای آینده ایران است.
به گفته وی بدون حضور نیروی انسانی نمی‌توان از نفت عبور کرد و متاسفانه سیاست‌های اقتصادی و سیاسی ما مبتنی بر حفظ نیروی انسانی نیست.
افقه گفت: در این وضعیت حتی رفع تحریم کمکی به اقتصاد ایران نمی‌کند. چرا که ایران قادر نسبت خود را در جاده توسعه نگه دارد.

٢٢٣٢٢٣

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان