عکس ؛‌ شیوه باورنکردنی دفن یک کودک که قرن‌ها پیش مرده!

گجت‌نیوز نوشت: محققان جسد یک کودک تقریبا ۱۰ ساله را کشف کردند که در قرن پنجم در جریان شیوع مرگبار مالاریا به خاک سپرده شده بود و سنگی در دهان او گذاشته شده بود!

عکس ؛‌ شیوه باورنکردنی دفن یک کودک که قرن‌ها پیش مرده!

این اکتشاف مربوط به یک گورستان کودکان از روم باستان در پوجیو گرامینو (تورینا در ایتالیا) بود. جردن ویلسون، باستان شناس ارشد این پروژه گفت:

وجود سنگ در دهان این کودک احتمالا به دلیل جلوگیری از ورود و خروج روح از بدن او می‌باشد. براساس یک باور قدیمی، نفس یک انسان به زندگی و روح او مرتبط است. به ویژه دهان به عنوان دریچه‌ای تصور می‌شده است که روح پس از مرگ از آن خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بنابراین در این مورد، قرار دادن سنگ در دهان این کودک احتمالا با هدف جلوگیری از گسترش بیماری و آزار انسان‌های زنده توسط روح یا جسم کودک بوده است.

عکس ؛‌ شیوه باورنکردنی دفن یک کودکی که قرن‌ها پیش مرده!

همچنین ممکن است راهی برای در امان نگه داشتن کودک از جادوگران بوده باشد. ظاهرا در زمان‌های قدیم تصور می‌شد که جادوگران توانایی زنده کردن کودکان مرده و استفاده از روح آن‌ها را داشتند.

به گفته ویلسون، این باور که یک فرد مرده توانایی برخاستن از مرگ را داشته باشد (چه روحی چه جسمی) و بتواند افراد زنده را آزار دهد، تقریبا در همه فرهنگ‌ها وجود دارد و منشأ بسیار بسیار قدیمی دارد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان