آخر هفته حساس با طعم الکلاسیکو!

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران با جدال مدعیان همراه خواهد بود و باید در انتظار دیدارهای حساس باشیم.

آخر هفته حساس با طعم الکلاسیکو!

ایمان گودرزی؛ هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران از امروز آغاز می‌شود اما اوج هیجان مسابقات در روز جمعه خواهد بود، روزی که قرار است 3 مسابقه حساس بین تیم‌های مدعی بالانشین جدول و البته 2 تیم در معرض سقوط به لیگ یک برگزار شود و این مسابقات می‌تواند در رقم زدن تغییر و تحولات در صدر و قعر جدول بسیار حائزاهمیت باشد. با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، قرار است سرخابی‌های پایتخت در یک روز به مصاف رقبای‌شان بروند تا 2 بازی حساس متوالی در روز جمعه به انجام برسد.

نساجیذوب آهن

ساعت 15:00

ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

تیم‌های ذوب آهن و نساجی مازندران در لیگ برتر تاکنون هشت بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سه بار ذوب آهن و دو بار نساجی پیروز شده‌اند و سه دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در هشت رویارویی دو تیم 12 گل به ثمر رسیده است که ذوب آهن هفت گل و نساجی پنج گل سهم داشته‌اند. در چهار فصل اخیر که نساجی در لیگ برتر حضور داشته است ذوب آهن در سه فصل در ورزشگاه وطنی قائم شهر مهمان نساجی بوده است که حاصل این سه رویارویی دو برد برای ذوب آهن و یک تساوی بوده است. میزبانی فصل گذشته نساجی نیز در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد که آن دیدار با پیروزی یک بر صفر نساجی خاتمه یافت تا روی کاغذ نساجی در یک میزبانی از ذوب آهن برد داشته باشد.

نساجی – ذوب آهن؛ امروز در استادیوم کارگران - ورزش سه

پیکانآلومینیوم

ساعت 16:00

ورزشگاه انقلاب کرج

در دیگر بازی امروز شاگردان مجتبی حسینی به مصاف شاگردان رحمتی می‌روند. هر دو تیم تا هفته‌ی هفتم 8 امتیاز کسب کرده‌اند و به ترتیب پشت سر هم در رده‌ی دهم و یازدهم قرار دارند. آلومینیومی ها با برد مقابل ملوان و پیکان با باخت مقابل ذوب آهن به این بازی رسیدند.دو تیم در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که پهار تقابل آخر آنها با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مدیریت باشگاه پیکان دیدار خانگی خودروسازان مقابل آلومینیوم اراک در ورزشگاه انقلاب برگزار خواهد شد. مدیران باشگاه پیکان قصد داشتند از ابتدای فصل دیدارهای خانگی خود را در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار کنند اما در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر شرایط برای این امر مهیا نشد، اما اکنون با همکاری مدیران استان البرز این موضوع میسر شده است.

گزارش تصویری/ پیکان صفر - آلومینیوم اراک صفر ؛ فوتبالی

استقلالفولاد خوزستان

جمعه

ساعت 17:00

ورزشگاه آزادی تهران

تیم استقلال در شرایطی روز جمعه این هفته میزبان فولاد خوزستان است که در پنج دیدار آخر خود توانسته سه بار مقابل فولاد خوزستان به برتری دست پیدا کند. این دو تیم در آخرین مسابقه خود و در هفته بیست و هفتم لیگ برتر گذشته در خوزستان مقابل هم قرار گرفتند که استقلال توانست با گل های امیرحسین حسین زاده (53) و صالح حردانی (73) مقابل تک گل دقیقه سوم وقت‌های تلف شده علیرضا کوشکی دو بر یک برنده شود. بازی رفت این دو تیم در هفته دوازدهم (هشتم دی ماه سال گذشته) نیز با برد یک بر صفر و گل سه امتیازی مهدی مهدی پور به پایان رسید تا فولاد فصل گذشته رفت و برگشت به استقلال باخته باشد. سومین بازی اخیر این دو تیم در فینال جام حذفی سال 99 و 1400 بود که در پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم کار به ضربات پنالتی رسید و تیم جواد نکونام موفق شد با حساب چهار بر دو استقلال را شکست بدهد و کام فرهاد مجیدی و شاگردانش از نرسیدن به قهرمانی جام حذفی تلخ شود. دیداری که هفدهم مرداد ماه سال گذشته برگزار شد. چهارمین مسابقه دو تیم در تاریخ شانزدهم اسفند ماه سال 99 بود. بازی که استقلال اولین حضور فرهاد مجیدی روی نیمکتش در دور برگشت لیگ برتر بیستم را پس از کناره گیری محمود فکری تجربه می‌کرد. آبی‌ها در آن دیدار با تک گل امیرارسلان مطهری از روی نقطه پنالتی فولاد را شکست دادند. پنجمین دیدار اخیر این دو تیم هم بازی هفته دوم دور رفت لیگ بیستم بود که فولاد در تهران تیم محمود فکری را با دو گل شکست داد. گرچه وریا غفوری در اوایل بازی با یک ضربه پنالتی استقلال را پیش انداخته بود ولی در ادامه فرشاد احمدزاده و سپس لوسیانو پریرا گلهای تساوی و برتری فولاد را زدند. با در نظر گرفتن شکست استقلال در فینال جام حذفی در ضربات پنالتی مشخص می‌شود آمار از برتری محسوس آبی پوشان تهرانی در پنج دیدار اخیر این دو تیم در جریان مسابقات می‌دهد. ضمن اینکه استقلال این بار در خانه خودش به میدان می‌رود.

شب تلخ استقلال در اهواز/ فولاد به صف مدعیان کسب سهمیه پیوست

ملوان بندرانزلی - صنعت نفت آبادان

جمعه

ساعت 17:30

ورزشگاه تختی انزلی

ملوان بندرانزلی روزهای بحرانی را پشت سر می‌گذارد و سفیدپوشان در 7 هفته آغازین لیگ بیست‌ودوم ناکام در کسب پیروزی بوده‌اند، روند امتیازگیری ناموفقی که باعث شده تا شاگردان مازیار زارع قعرنشین رقابت‌های لیگ برتر باقی بمانند. ملوانی‌ها برای فرار از بحران باید در دوئلی سرنوشت‌ساز و حساس در هفته هشتم به مصاف صنعت‌نفت آبادان بروند، دیداری که می‌تواند آخرین فرصت مازیار زارع روی نیمکت ملوان هم تلقی شود.

صنعت‌نفت آبادان با 5 امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول قرار دارد و نزدیک‌ترین تیم به ملوانِ قعرنشین است. نفتی‌ها بعد از تغییر و تحولات به وجود آمده روی نیمکت‌شان با هدایت فیروز کریمی هفته گذشته موفق شدند برابر مس رفسنجان امتیاز به‌دست آورند و حالا باید در مصافی حساس با جدی‌ترین رقیب خود در مسیر بقا در لیگ برتر در انزلی مقابل ملوان قرار گیرند. عصر جمعه (پانزدهم مهرماه) و از ساعت 17:30، مصاف ملوان بندرانزلی و صنعت‌نفت آبادان در ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران انزلی آغاز می‌شود، مسابقه‌ای که می‌تواند در رقم زدن معادلات پایین‌جدولی بسیار حائزاهمیت باشد.

ملوان - استقلال در زمین بی‌طرف؟ - ایسنا

مس کرمانهوادار تهران

جمعه

ساعت 18:00

ورزشگاه امام علی(ع) کرمان

مس کرمان که در لیگ بیست و دوم بار دیگر به لیگ برتر صعود کرده است به دنبال این است که هر طور شده اولین فصل حضورش را در لیگ بماند و سقوط نکند. هم مس و هم هوادار روند خوبی را تا این جای لیگ نداشتند. هر دو تیم تا هفته‌ی هفتم فقط یک برد کسب کرده‌اند و در پنج بازی آخر خود رنگ برد را ندیده‌اند. اما آخرین تقابل های این دو تیم به لیگ آزادگان برمی‌گردد، از 5 بازی آخر دو تیم 2 بازی مساوی شده و هوادار سه بار پیروز میدان بوده است. دو تیمی که در رده های سیزده و چهارده لیگ برتر قرار دارند خوب می‌دانند که از دست دادن امتیاز آخر فصل چقدر گران برایشان تمام خواهد شد.

تکلیف شانزدهمین تیم لیگ مشخص شد؛ مس در لیگ برتر ؛ طرفداری

مس رفسنجانتراکتور تبریز

جمعه

ساعت 18:00

ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

در دیگر بازی هفته هشتم مس رفسنجان میزبان تراکتور خواهد بود. تراکتوری ها که هفته‌ی گذشته با بردن پرسپولیس راهی این بازی می‌شوند روی روند خوبی قرار گرفته‌اند و امیدوارند بتوانند این چهارمین برد پیاپی خود را کسب کنند از سوی دیگر شاگردان ربیعی که این روزها از داوری ضرر های زیادی کرده‌اند یکی از تیم های بدون باخت لیگ به شمار می‌روند و می‌خواهند از امتیازی میزبانی نهایت استفاده را بکنند. در چهار تقابل آخر دو تیم دو برد سهم تبریزی ها و یک برد سهم مس بوده و یک بازی با نتیجه مساوی تمام شده است.

گزارش بازی مس رفسنجان و تراکتور تبریز تاریخ 99/09/12 - ورزش سه

نفت مسجدسلیمانگل گهرسیرجان

جمعه

ساعت 19:00

ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

دیگر بازی روز جمعه تقابل مسجد سلیمان با گل گهری ها خواهد بود. شاگردان امیر قلعه نویی با باخت دقیقه آخری مقابل استقلال و شاگردان مهاجری با باخت سنگین مقابل نساجی به این بازی می‌رسند. گل گهری ها شرایط بدی در جدول ندارند و حتی می‌توان از آنها به عنوان یکی از مدعیان لیگ یاد کرد بر خلاف آنها نفتی ها فقط سه امتیاز تا منطقه سقوط فاصله دارند و لغزش آنها احتمال خطر افتادن تیم و حتی تغییر سرمربی را افزایش خواهد داد. از پنج تقابل آخر دو تیم چهار برد سهم گل گهر بود یک بازی با نتیجه بدون گل تمام شده است.

نفت مسجد سلیمان - گل گهر سیرجان؛ آخرین تلاش ها برای بقا / پیش بازی ؛ طرفداری

فولاد مبارکه سپاهانپرسپولیس

جمعه

ساعت 20:00

ورزشگاه نقش جهان اصفهان

و اما مهم ترین بازی هفته‌ی هشتم، پرسپولیس و سپاهان درحالی روز جمعه ال کلاسیکوی ایران را برگزار می کنند که وضعیت شان نسبت به قبل از تعطیلات فیفادی کاملا متفاوت است. پرسپولیس قبل از تعطیلات فیفا دی شرایط خوبی داشت و با کسب 4 پیروزی پیاپی و صدرنشینی در بهترین شرایط خود به سر می برد. این درحالی است که سپاهانی ها شرایط کاملا متفاوتی داشته و پس از دو پیروزی ابتدایی خود مقابل استقلال و نساجی در 4 بازی بعدی خود هیچ بردی کسب نکردند و روزهای بدی را تجربه می کردند. اما آغاز تعطیلات فیفا دی بعد از هفته ششم وضعیت دو تیم را کاملا متفاوت کرد. چند هفته تعطیلی لیگ این فرصت را به مورایس داد تا حد زیادی وضعیت تیمش را سروسامان دهد و حالا با پیروزی قبلی که مقابل هوادار کسب کرد با بهترین شرایط روحی و فنی مقابل پرسپولیس صف آرایی خواهد کرد. این درحالی است که پرسپولیس با شکستی که در ورزشگاه آزادی مقابل تراکتور تحربه کرد نشان داد با روزهای خوب قبل از تعطیلات فاصله گرفته است. آن ها هم از نظر فنی و هم از نظر روحی مقابل تراکتور سردرگم بودند و نشان دادند هم از نظر فنی افت کرده اند و هم از نظر روحی شرایط مناسبی ندارند و قطعا این وضعیت باید تغییر کند. همین موضوع باعث شده دو تیم پرسپولیس و سپاهان در شرایطی کاملا متفاوت نسبت به تعطیلات فیفادی مقابل هم صف آرایی کنند. البته پرسپولیس هنوز هم صدرنشین لیگ برتر است.

نتیجه نهایی بازی پرسپولیس سپاهان شنبه 24 اردیبهشت

بیشتر بخوانید:

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان