کنعانی به فعالیت‌های ایران اینترنشنال واکنش نشان داد

اخطار ایران به عربستان

شماره روزنامه: ۵۵۸۴ تاریخ چاپ: ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ...

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: عملکرد این شبه رسانه عملکرد یک اتاق جنگ و اتاق عملیات علیه ملت ایران است و فعالیت‌های آن در عمل شبیه فعالیت‌های یک رسانه تروریستی است و جمهوری اسلامی ایران تا الان اقداماتی را از طرق مختلف انجام داده و اقدامات تکمیلی را برای برخورد حقوقی با این شبکه در دست پیگیری دارد و نتایج آن را در زمان مقتضی اعلام خواهد کرد. در هفته‌های اخیر و همگام با اعتراضات و ناآرامی‌ها در ایران، شبکه ایران اینترنشنال پوشش خبری و جهت دهی قابل‌توجهی را از این اتفاقات در دستور کار قرار داد. این مساله واکنش مقامات جمهوری اسلامی را به دنبال داشت و فعالیت‌های این رسانه را مورد توجه قرار دادند.

در همین ارتباط، فرمانده کل سپاه پاسداران روز دوشنبه 25 مهر در رزمایش اقتدار سپاه در منطقه عمومی ارس با اشاره مستقیم به نقش عربستان در حمایت از تلویزیون ایران اینترنشنال گفت: رژیم آل سعود از بازی رسانه‌‌‌ای با جوانان و ملت غیور ایران اسلامی دست بردارد، آنها آشکارا به دنبال تحریک جوانان ما هستند و اتمام حجت می‌‌‌کنیم که این رسانه‌‌‌ها را کنترل کنند وگرنه دود آن به چشم خودشان خواهد رفت و توجه داشته باشند که شما وارد این قضیه شده‌‌‌اید و بدانید آسیب‌‌‌پذیر هستید، بهتر است مراقب باشید. برخی دیگر از مقامات ایرانی از جمله وزیر خارجه نیز نسبت به فعالیت‌های این شبکه واکنش نشان دادند.

طبیعتا ایران از هر دو کانال دیپلماتیک و امنیتی هشدارهای خود را نسبت به فعالیت‌های این رسانه نزدیک به مقامات آل‌سعود داده است. پس از این واکنش‌ها وزیر خارجه عربستان 26 مهر ماه در گفت‌وگو با العربیه گفت که ریاض در امور داخلی ایران مداخله نمی‌کند. تهران و ریاض از فروردین 1400 تا اردیبهشت 1401 پنج دور گفت‌وگوی امنیتی سطح بالا به میزبانی بغداد برگزار کردند و پس از پایان این دور اعلام کردند که زمینه برای مذاکرات سیاسی آماده است. با این حال اوایل شهریور اعلام شد که همچنان به یک دور مذاکرات امنیتی دیگر نیاز است.  با این حال از آن زمان این دور مذاکرات امنیتی هم برگزار نشد و پس از آن مواجه با ناآرامی‌ها در ایران و فعالیت‌های مخرب ایران اینترنشنال شد.

به‌نظر می‌رسد که اگر عربستان از هشدارهای امنیتی و ارسال پیام دیپلماتیک ایران نسبت به فعالیت‌های این شبکه ادراک مبتنی بر قاطعیت تهدید دریافت کرده باشد، طبیعتا می‌توان انتظار داشت ظرف روزهای آینده در پوشش خبری شبکه ایران اینترنشنال شاهد تغییراتی باشیم. در همین خصوص برخی تحلیلگران معتقدند که از روز یکشنبه 8 آبان تا حدی جهت دهی اخبار و پوشش خبری این شبکه تغییراتی داشته است.با این حال چنین گمانه‌زنی‌ را نمی‌توان با قطعیت بیان کرد. با این وجود آنچه مقامات سعودی باید نسبت به آن درک لازم و کافی را داشته باشند این است که مدیریت فضای رسانه‌ای یکی از محورهای شکل دهنده به تفاهمات با ایران در پنج دور مذاکرات و ضرورت ادامه گفت‌وگوها برای رسیدن به نتایج مثبت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان