چگونه کودکی با ادب داشته باشیم؟

از زبانی که می خواهید بشنوید استفاده کنید:

چگونه کودکی با ادب داشته باشیم؟

از زبانی که می خواهید بشنوید استفاده کنید:

وقتی کودک نوپای شما می شنود که شما و سایر اعضای خانواده با مهربانی با یکدیگر صحبت می کنید یاد می گیرد که از این روش پیروی کند. بگویید لطفا و تشکر کنید، از دیگران بپرسید که چگونه هستند، به مردم سلام کنید و خداحافظی کنید و برای مثال از فحش دادن خودداری کنید و معذرت خواهی کردن را به کودک آموزش دهید. 

کودک را تشویق کنید:

اجازه ندهید رفتار متفکرانه فرزندتان مورد توجه قرار نگیرد. وقتی او کاری را با ملاحظه انجام می‌دهد یا می‌گوید او را تشویق  و به او اشاره کنید که چقدر احساس خوبی در طرف مقابل ایجاد کرده است.

 به طرز صحبت کردن خود توجه کنید:

اشکالی ندارد که وقتی کودک نوپا چیزی آزاردهنده می گویددعوایش کنید اما گفتن "وقتی می گویی از من متنفری غمگین می شوم" موثرتر از "تو خیلی دختر بدی هستی!". می باشد. 

 از قطع صحبت دیگران خودداری کنید:

 اگر به کودک خود نشان دهید که چگونه شنونده ای محترم و خوب برای دیگران باشد او در نهایت یاد می گیرد که چگونه همان رفتار را تکرار کند.

 قوانینی را تعیین کنید:

برخی اظهار نظرها یا رفتارها به سادگی غیرقابل قبول هستند. به کودک خود اطلاع دهید و آماده باشید تا در صورت استفاده از کلمات بد عواقبی را در نظر بگیرد برای مثال اگر برادرش را احمق خطاب کند یا به او بگوید که ساکت شود زمان بازی را قطع و بگویید بازی با دوستانش در این روز ممنوع است. 

 از تهدید کردن دوری کنید:

گفتن "بس کن وگرنه!" معمولاً تاثیر ندارد و زمینه را برای جنگ قدرت فراهم می کند.

 به بهانه گیری کودک توجه کنید:

کودکان نوپا زمانی که گرسنه یا خسته هستند بیشتر مستعد اذیت کردن هستند. وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های سالم را ثابت نگه دارید و مطمئن شوید که او خواب کافی کرده و خسته نیست. 

بی ادبی کردن کودکان چه عواقبی را به همراه دارد؟

 به کودک خود یک هشدار دهید:

 اگر متوجه شدید که زبان بی ادبانه کودک نوپایتان در حال افزایش است به او بگویید که اگر ادامه دهد چه اتفاقی خواهد افتاد. می‌توانید چیزی شبیه این بگویید: "اگر دوباره برادرت را احمق خطاب کنی دیگر کارتون نخواهی دید"

ابراز احساسات کنید:

به کودک نوپا خود یادآوری کنید که او را دوست دارید. می توانید بگویید: "دوستت دارم اما ما هنوز مجاز به استفاده از کلمات ناخوشایند نیستیم." از محبت به عنوان تنبیه یا انتقاد از فرزند خود با بد و بد خواندن او به دلیل استفاده از کلمات بی ادبانه خودداری کنید.

 توضیح دهید که چرا رفتار بی ادبانه است: توضیح کوتاه و ساده ای در مورد اینکه چرا اظهار نظر در مورد ظاهر یک نفر، نام بردن و نامهربان بودن مودبانه یا خوب نیست، ارائه دهید. به فرزندتان بگویید که آنها احساسات مردم را جریحه دار کرده اند تا او بفهمد که رفتار بی ادبانه می تواند باعث ایجاد احساس بد در شخص دیگری شود.

منبع:

www.whattoexpect.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان