آیا گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی طبیعی است؟

بله. گاهی اوقات گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی در ناحیه شکم و کشاله ران شما با لکه بینی یا کمی جریان خون اضافی همراه است

آیا گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی طبیعی است؟

بله. گاهی اوقات گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی در ناحیه شکم و کشاله ران شما با لکه بینی یا کمی جریان خون اضافی همراه است. هیچ یک از این علائم نباید خجالت‌آور باشند و معمولا دلیلی برای نگرانی یا کنار گذاشتن رابطه جنسی وجود ندارد اما همیشه ایده خوبی است که در چنین مواقعی با پزشک مشورت لازم را انجام دهید. گرفتگی عضلات پس از رابطه جنسی در دوران بارداری می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که شامل:


 گرفتگی یا پیچ‌خوردگی‌های دردناکی که ممکن است در حین یا بعد از ارگاسم در یک بارداری معمولی و کم خطر احساس شود احتمالاً ناشی از افزایش جریان خون در ناحیه شکم شما و همچنین تغییرات طبیعی است که دهانه رحم شما را حساس‌تر می‌کند.

 هورمون‌های موجود در مایع منی به نام پروستاگلاندین‌ها نیز می‌توانند باعث ایجاد کرامپ به ویژه در اواخر بارداری شوند.

گرفتگی‌های قاعدگی در اطراف بارداری می‌تواند در اثر لانه گزینی ایجاد شود.

به ندرت گرفتگی عضلات پس از رابطه جنسی ممکن است در واقع انقباضات زایمان باشد به خصوص اگر به اندازه کافی دردناک باشد که باعث دو برابر شدن درد شما شود یا همراه با جریان خون باشد که متوقف نمی‌شود. این می‌تواند نشانه چیزی جدی‌تر باشد از جمله زایمان زودرس، سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم.

آیا گرفتگی یا انقباضات بعد از رابطه جنسی در بارداری شایع‌تر است؟

گرفتگی و انقباضات ممکن است بعد از رابطه جنسی در هر زمانی از بارداری شما اتفاق بیفتد اما با بزرگ شدن رحم در سه ماهه دوم و سوم بارداری احساس ناراحتی بیشتری خواهید کرد. در اوایل بارداری گرفتگی خفیف بعد از رابطه جنسی می‌تواند با لانه گزینی همراه باشد که تخمک بارور شده به دیواره رحم شما متصل می‌شود. گرفتگی شدید یک طرفه همراه با خونریزی واژینال و سرگیجه می‌تواند نشانه حاملگی خارج از رحم باشد. همچنین گرفتگی همراه با خونریزی شدید، کمردرد و فشار لگنی که احساس می‌کنید کودک به سمت پایین فشار می‌آورد می‌تواند نشانه‌ای از سقط جنین در نیمه اول بارداری باشد. گرفتگی همراه با درد زیر شکم می‌تواند در هفته 14 شروع و با پیشرفت بارداری شما شدیدتر شود. انقباضات براکستون هیکس که بدن شما را برای آماده شدن زایمان در سه ماهه سوم بارداری آماده می‌کند می‌تواند باعث گرفتگی عضلات پس از رابطه جنسی شود.

چه زمانی باید در مورد گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی به پزشک مراجعه کنیم؟

- تب یا لرز

- لکه بینی یا خونریزی شدید

- سردردهای دردناک

- تغییر در بینایی

- درد یا سوزش در هنگام ادرار

- سرگیجه

 

منبع:

www.whattoexpect.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان