با تخصصم در زمینه پسته توانستم ثروتمند شوم

همانطور که من هم با تجربه و تخصصی که در انواع پسته هایی که در زیر آمده است داشتم توانستم ثروتمند شوم.

هدف‌تان این باشد که کاری را بهتر از بقیه انجام دهید و بعد از تلاش، آموزش، تمرین و ارزیابی مهار‌ت‌های خود، آن‌ها را برای خودتان به کار گیرید همانطور که من هم با تجربه و تخصصی که در انواع پسته هایی که در زیر آمده است داشتم توانستم ثروتمند شوم.

پسته خام

در صادرات پسته به روسیه اولین چیزی که اهمیت دارد قیمت پسته است.

نوع پسته کمتر برای این کشورها مدنظر قرار می گیرد و انواع پسته خام را از حیث قیمتی مورد توجه قرار می دهند.

البته نباید فراموش کرد که در صادرات هر محصول حتما باید حداقل استاندارد مورد پذیرش گمرکات دو طرف را در نظر گرفت.

قیمت باعث شده است که معمولا در پسته صادراتی به روسیه یا از انواع کاملا آبخندان استفاده شود و یا با اختلاط پسته های طبیعی خندان و مکانیک خندان به قیمت مطلوب رسید.

در بین پسته های ایران نوع مکانیک خندان فندقی و احمدآقایی ارزان قیمت ترین انواع هستند و برای صادرات به روسیه بیشتر مناسب میباشند ولی باتوجه به اینکه کیفیت هم می تواند یک مزیت رقابتی باشد در قیمت های پایین نوع آبخندان احمدآقایی برای روسیه مناسب تر است و بهترین پسته صادراتی به روسیه به حساب می آید.

قزاقستان و کشور های آسیای میانه که بیشترین تشابه را به روسیه دارند نیز به مانند روسیه هستند.

در واقع از ترکیب پسته های طبیعی خندان و مکانیک خندان بیشتر در نوع احمدآقایی استفاده می کنند.

پسته خام

پسته ایران

کشورهای زیادی در دنیا از جمله ایران، آمریکا، ترکیه، یونان و… محصول پسته را تولید می‌کنند. اما در بین تمام کشورهای نام برده شده سه کشور اصلی ایران، آمریکا و ترکیه بیش از ۹۰ درصد بازار پسته ایران دنیا را در دست دارند. تفاوت‌های متعددی میان تولیدات این سه کشور وجود دارد که مربوط به ظاهر، طعم و همچنین کیفیت آنها هستند.

اولین و بارزترین ویژگی پسته‌ی آمریکایی، هم‌اندازه و یک‌دست بودن آن‌هاست. پسته‌‌ی آمریکایی به علت فرآوری اصلولی و دقت در سایز بندی بسیار یکدست است. تولیدات آمریکا از نظر رنگ، پوستی سفیدتر و شفاف تر دارند اما رنگ سبز مغز آن کمتر است. همچنین پسته‌های آمریکایی عموما طعم ضعیف‌تری دارند و به همین علت به صورت خام مصرف کمی دارند.

پسته ترکیه سایز ریز اما مغز بسیار سبز رنگی دارد که استفاده از آن در شیرینی بسیار بالاست. طعم پسته ترکیه بهتر پسته آمریکا است اما به نسبت پسته ایران ضعیف تر است. حجم تولید ترکیه کم است فلذا قدرت رقابت بالایی در دنیا به خود اختصاص نداده است.

پسته ایران

پسته ایرانی

پسته ایران از نظر سایز بندی از پسته آمریکا ضعیف‌تر است و به آن نسبت یک‌دست نیست. اما انواع پسته ایرانی رنگ مغز پسته بسیار عالی دارد. آنطور که پوست رویی مغزها گلدار و خوش رنگ است و عموما رنگ داخل مغزپسته‌ها نیز سبز است. از نظر طعم، بهترین کیفیت طعم را پسته ایران و بخصوص تولیدات رفسنجان دارد.

میوه این نوع از پسته در ایران بادامی شکل، ریز و خنجر مانند است و رنگی کدر دارد. بیشتر برگ‌های آن ۵ برگچه‌ای هستند. پسته بادامی جزو ارقام زود گل است و از آنجایی که در نیمه اول مرداد ماه قابل برداشت است، یکی از ارقام خیلی زودرس به شمار می آید. این نوع پسته در استان خراسان تولید بیشتری دارد و همانطور که گفته شد جزء رده پسته‌های خندان است. نام ایرانی این نوع در بازارهای جهانی کمتر شنیده شده است. سایزهای متداول این نوع از پسته از ۲۶ شروع می‌شود و تا سایز ۳۸ هم موجود است.

پسته ایرانی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان