روتین پوست مختلط و شگردهای سلامت و زیبایی پوست های مختلط

روتین پوست مختلط بسیار حساس می باشد زیرا این مدل از پوست ها نیاز به مراقبت دوجانبه دارد و هر فردی که دارای پوست مختلط باشد به صورت کلی دارای پوست خشک و چرب با هم است و از این رو کار او در مراقبت های پوستی دو چندان خواهد شد.

روتین پوست مختلط و شگردهای سلامت و زیبایی پوست های مختلط

پوست مختلط که به آن پوست ترکیبی نیز گفته می شود دارای مراقبت های بسیار سخت تری نسبت به سایر پوست ها می باشد زیرا این نوع پوست گاهی چرب و گاهی خشک می باشد و فرد باید اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه داشته باشد تا بتوانید به خوبی از آن مراقبت نماید. در ادامه شما را با روتین پوست مختلط آشنا می کنیم.

شناخت بیش تر پوست مختلط

روتین پوست مختلط و آشنایی با این پوست

پوست های مختلط دارای دو ناحیه در پوست می باشد. در واقع ناحیه T یعنی بینی و چانه و پیشانی چرب بوده و ناحیه V صورت که شامل فک و گونه ها می باشد خشک است. این افراد دارای هر دو مشکل بزرگ پوست های چرب و خشک می باشند و در صورت های خود منافذ باز و بزرگی دارند در حالی که در ناحیه خشک صورتشان پوستشان پوسته پوسته می شود.

آشنایی با پوست مختلط

پوشت های مختلط دارای ویژگی هایی می باشند که شما می توانید به راحتی آن ها را تشخیص دهید. این ویژگی ها عبارت اند از :

  • وجود جوش های سر سیاه و سر سفید در ناحیه T
  • داشتن منافذ باز و بزرگ در ناحیه T
  • چرب بودن بیش از حد ناحیه T در صورت
  • خشک بودن پوست اطراف چشم ها
  • حساس تر بودن گونه نسبت به سایر بخش های پوست مانند گردن
  • قرمز شدن بش از حد گونه ها
  • وجود همزمان خشکی صورت و بروز جوش های چرکی
  • آکنه پوستی

برنامه پاکسازی پوست مختلط ساده به صورت منظم

برای این که بتوانید از پوست مختلط خود مراقبت نمایید نیاز است تا یک روتین داشته بلاشید و این روتین را هر روز انجام دهید در غیر این صورت پوست صورت شما دچار مشکلاتی خواهد شد که درمان آن ها به مراتب سخت تر از انجام دادن روتین های پوستی می باشد. در ادامه روتین پوست مختلط را برای شما عزیزان بررسی می نماییم.

پاک کردن آرایش

در ابتدایی ترین گام برای تمیز کردن این نوع پوست باید ابتدا آرایش خود را با استفاده از آرایش پاک کن های ملایم پاک نمایید. برای این که آرایش خود را پاک کنید می توانید از میسلار واتر های متناسب با پوست خود استفاده نمایید و بهتر آرایش و آلودگی های پوستی خود را از روی پوست تمیز نمایید.

پوست مختلط و مشکلات آن

شستن صورت با شوینده ملایم

پوست مختلط بسیار حساس می باشد از این رو به شما توصیه می کنیم تا بعد از این که آرایش خود را تمیز کردید پوست خود را با آب و شوینده های ملایم و متناسب با پوستتان تمیز نمایید.  سعی کنید در این میان از آب ولرم استفاده کنید زیرا آب داغ و گرم می تواند آسیب های شدیدی به پوست شما برساند. به صورت کلی باید دوبار در روز صورت خود را بشویید و این کار را یک بار قبل از خواب و بار دیگر بعد از بیداری باید انجام دهید. بعد از این که صورت خود را با آب تمیز کردید بهتر است آن را به آرامی با استفاده از یک حوله نرم خشک کنید.

استفاده از تونر

برای پاکسازی بهتر صورت خود بهتر است از تونر نیز استفاده نمایید. تونر ها می توانند منافذ باز پوست شما را تمیز کنند. برای استفاده از تونر کافی است یک پنبه برداشته و مقداری تونر روی آن بریزید و پوست خود را به آرامی پاک کنید. استفاده از تونر همانطور که می تواند منجر به از بین رفتن آلودگی ها شود می تواند منجر به تناسب PH پوستی شده و در نهایت پوست شما تعادل بهتری پیدا خواهد کرد.

لایه برداری کردن

لایه برداری بسیار مهم می باشد و باعث می شود که پوست های مرده از پوست حذف شوند و از این رو پوست شما چند درجه روشن تر خواهد شد ولی یادتان باشد که این کار را با استفاده از اسکراب های بسیار قوی انجام ندهید در غیر این صورت به پوست خود آسیب می رسانید.

در واقع اگر بتوانید این کار را به صورت منظم انجام دهید می توانید به یک دست شدن پوست کمک کرده و در نهایت رنگ پوست شما یک نواخت تر خواهد شد. یادتان باشد که هر روز نیازی به لایه برداری نمی باشد و دوبار در هفته استفاده از لایه برداری برای روتین پوست های مختلط کفایت می کند.

پاکسازی پوست مختلط

کمک گرفتن از محصولات درمانی

محصولات درمانی مانند سرم مخصوص پوست می تواند به شما کمک کند تا بتوانید با استفاده از روتین منظم مشکلات پوستی خود را در کم ترین زمان ممکن از بین برده و در نهایت پوستی تمیز تر و شفاف تر داشته باشید. سرم ویتامین سی برای پوست های مختلط بسیار خوب می باشد.

از دیگر محصولات درمانی می توان به مولتی ماسک ها اشاره کرد. مولتی ماسک ها چند منظوره می باشند و با توجه به فوایدی که دارند می توانند چند کار متفاوت را به صورت همزمان برای پوست شما انجام دهند. این ماسک ها منجر به آبرسانی بیش تر و تغذیه مناسب تر در پوست خواهند شد. البته به جای استفاده از این ماسک ها می توانید از ماسک موز و ماسک عسل نیز برای تمیز کردن این نوع پوست استفاده نمایید.

استفاده از کرم های دور چشم نیز برای این نوع از پوست ها بسیار مفید می باشد زیرا این نوع کرم ها  می توانند از پوست دور چشم شما که حساس می باشد بسیار مراقبت می نمایند و باید در حین استفاده از این کرم ها به یاد داشته باشید که ماساژ دادن را به صورت خیلی سخت انجام ندهید زیرا این کار می تواند آسیب بیش تری به این ناحیه وارد نماید.

استفاده از مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها نیز برای این نوع از پوست ها توصیه می شود و شما می توانید نوع مناسبی از مرطوب کننده و کرم های ضد آفتاب را با راهنمایی دارو ساز و یا پزشک برای پوست خود انتخاب کنید و استفاده از آن ها را در روتین روزانه خود قرار دهید.

روتین پوست مختلط

برنامه منظم برای پوست مختلط لکه دار

لکه های پوستی می تواند در اثر مشکلات متفاوت ایجاد شده باشد با این حال اگر با این مشکل درگیر می باشید برای این که بتوانید لکه ها را از بین ببرید باید یک روتین متناسب داشته باشید. روتین برای پوست های لکه دار و مختلط را در ادامه برایتان به صورت مختصر بیان خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی از آن استفاده نمایید.

  • برای لایه برداری از لایه برداری های BHA استفاده نمایید.
  • سعی کنید از لوازم آرایشی که دارای مقادیری از بنزوئیل پراکسید می باشد استفاده نمایید زیرا این ماده برای پوست های مختلط مفید می باشد.
  • برای از بین بردن لکه ها و کم رنگ تر کردن آن ها بهتر است از اسکراب های میوه ای کمک بگیرید.
  • در صورتی که با یک پزشک مشورت کنید می توانید از کرم های ضد لک استفاده نمایید.

نکته : یادتان باشد که استفاده از روتین های منظم می تواند منجر به از بین رفتن لکه ها و کاهش رنگ آن ها می شود.

روتین پوست مختلط

برنامه منظم برای پوست های مختلط و جوش دار

پوست های مختلط نیز مانند بسیاری از پوست ها دچار جوش های سر سیاه و سر سفید می باد. این مدل مشکلات می تواند منجر ه خارش و آزردگی فرد شود از این رو در ادامه یک روتین پوستی خوب برای رفع این مشکل برایتان بررسی می کنیم.

  • برای پاک کردن صورت خود می توایند از پاک کننده های دارای اسید سالیسیلیک استفاده نمایید.
  • سعی کنید از کرم های ضد جوش تنها برای نواحی چرب پوست خود کمک بگیرید.
  • سعی کنید جوش های سر سیاه را و سر سفید خود را تخلیه نکنید زیرا این کار می تواند منجر به افزایش ماندگاری جای آن شود.
  • از ماسک عسل در این زمینه کمک بگیرید.
  • سعی کنید در تمامی روز ها حتی روز های ابری و بارانی و برفی از ضد آفتاب ها استفاده نمایید.
  • بعد از این که از ماسک ها استفاده کردید بهتر است صورت خود را با استفاده از آب سرد بشویید.
  • از لیف کشیدن پوست این مدلی خودداری نمایید.

نکته : برخورد با این مدل از پوست های مختلط باید به آرامی صورت بگیرد در غیر این صورت مشکلات پوستی تشدید خواهند شد.

 روتین پوست مختلط

به صورت کلی پوست هایی مختلط نیاز به مراقبت بیش تری دارند و افرادی که دارای این مدل از پوست ها می باشند باید بیش تر از دیگران مراقب پوست خود باشند زیرا این مدل پوست ها حساس تر اند و مستعد بسیاری از مشکلات پوستی می باشند. پوست های مختلط را اگر بتوانید شناسایی نمایید می توانید از روتین های مناسب گفته شده بهره گرفته و پوستی سالم و با طراوت تری داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان