مالک توئیتر:

مسدود کردن حساب ترامپ اشتباهی ناگوار بود

ایلان ماسک، مالک جدید توئیتر اعلام کرد مسدودشدن حساب کاربری دونالد ترامپ پس از حمله طرفدارانش به کنگره، اشتباهی ناگوار بود.


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، ایلان ماسک مالک جدید توئیتر ضمن تاکید بر اینکه تشویق به خشونت همچنان در توئیتر ممنوع است، اعلام کرد: مسدودشدن حساب کاربری دونالد ترامپ پس از حمله طرفدارانش به کنگره در ژانویه 2021 ، اشتباهی ناگوار بود.

ماسک در توئیتی نوشت: من با ترامپ و نه با توئیت زدن هایش دوست هستم. مساله مهم این است که توئیتر اشتباه ناگوار خود در مسدودکردن حساب کاربری دونالد ترامپ را تصحیح کند، به رغم آنکه هیچ خشونت قانونی مورد پذیرش نیست.

براساس این گزارش، ترامپ پس از شکست در مقابل جو بایدن بارها در توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی برای طرح ادعای خود مبنی بر بروز تقلب در انتخابات استفاده کرد و از هوادارانش خواست تا به نشانه اعتراض به خیابان های واشنگتن بیایند.

در همین حال، هفته گذشته پس از آنکه نتیجه نظرسنجی ایلان ماسک برای فعال سازی مجدد حساب کاربری دونالد ترامپ در توئیتر مثبت شد، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که تمایلی برای بازگشت حساب خود ندارد.

 

براساس نظرسنجی که ایلان ماسک درباره فعال سازی مجدد حساب کاربری دونالد ترامپ در توئیتر قرار داده بود، از بین بیش از 15 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی، 51/8 درصد آنها به این نظرسنجی رای مثبت دادند.

حساب کاربری ترامپ در توئیتر با بیش از 88 میلیون دنبال کننده در پی حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021 در اعتراض به بروز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، به جرم تشویق به خشونت از آن زمان تاکنون بسته است. ترامپ نیز با بسته شدن حساب کاربری اش، شبکه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشیال را راه اندازی کرد.

پس از اعلام نتایج این نظرسنجی، ایلان ماسک مالک جدید توئیتر در توئیتی گفت: مردم نظر خود را گفتند. حساب کاربری دونالد ترامپ فعال می شود.

اما دونالد ترامپ واکنش متفاوتی نشان داد و گفت که علاقه چندانی به فعال شدن حساب کاربری اش در توئیتر ندارد. وی در یک پیام ویدئویی افزود: من دلیلی برای این کار نمی بینم و قصد دارم در شبکه اجتماعی خودم فعالیت کنم.

ترامپ تصریح کرد که مشارکت کاربران درسوشیال تروث، بهتر از توئیتر است و خارق العاده عمل می کند.

دونالد ترامپ حدود دو هفته پیش در عمارت خود در فلوریدا و وقتی که خبر نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را به اطلاع همگان رساند، از ایلان ماسک تشکر کرده و گفته بود که او را دوست دارد. اما توئیتر مملو از بات ها و حساب های جعلی است و مشکلی که وی با آن مواجه شد باورنکردنی بود.

این در حالی است که ایلان ماسک پنج شنبه گذشته اظهار کرده بود که توئیتر برای حساب های مسدود شده ای که قوانین این شبکه اجتماعی را زیر پا نگذاشته اند، مصونیت کلی ایجاد می کند. وی سپس روز جمعه نیز توئیت کرد که دعوت و تشویق به خشونت در توئیتر موجب مسدودی حساب می شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان