اتقاد تند رضایی از برخی نمایندگان مجلس که در تریبون‌های محلی، مشکلات مردم را فریاد می‌زنند

ایرنا نوشت: معاون اقتصادی رییس جمهور گفت:اقتصاد کشور ما را در گذشته بد برنامه ریزی کردند و اقتصاد ما مردمی نبود و عصبانیت دشمنان هم این است که دولت سیزدهم درصدد مردمی کردن بسیاری از امور است.

اتقاد تند رضایی از برخی نمایندگان مجلس که در تریبون‌های محلی، مشکلات مردم را فریاد می‌زنند

محسن رضایی روز شنبه در همایش استادان بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری افزود: بسیج مهمترین تابلو بازگشت به خویش ملت ایران است و تیم فوتبال ایران با روحیه بسیجی وقتی به خود بازگشت توانست در مسابقه با ولز به پیروزی برسد.

وی ادامه داد: معمار کبیر انقلاب اسلامی با ایجاد تشکیلات بسیج بازگشت به خود و خودباوری را در جامعه نهادینه کردند و با تشکیل بسیج معجزات بسیار زیادی در کشور روی داده است.

معاون اقتصادی رییس جمهور بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس که بسیاری از دشمنان انتظار داشتند ایران شکست بخورد اما بعد از چند وقت به خودباوری رسیدیم و اکنون موشک و پهپاد ایران محصول بازگشت به خود ملت ایران است.

رضایی افزود: امروز اگر می بینیم که فوتبالیست‌های ما مانند آقایان چشمی و رضاییان گل می زنند، بازگشت به خویش داشتند و از شکست درس گرفتند و روز گذشته پیروزی را برای ایران اسلامی و ملت ما رقم زدند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی نمایندگان مجلس که در تریبون های محلی مشکلات مردم را فریاد می زنند، گفت: شما نماینده مردم در پایتخت هستید و بجای سخنرانی باید در وزارتخانه ها حضور پیدا کنید و برای رفع مشکلات مردم اقدامات لازم را انجام دهید.

معاون اقتصادی رییس جمهور تصریح کرد: اروپایی ها و آمریکایی ها دروغ می گویند که طرفدار ملت ایران و آزادی در ایران هستند و اگر آزادی و مردم سالاری دینی در کشورهای اسلامی نهادینه شود منافع آنان به خطر می افتد.

رضایی افزود: اما با وجود گستاخی های استکبار جهانی، ملت ایران در مسیر حقانیت و حل مشکلات در تلاش است و با تلاش مضاعف درصدد رفع دغدغه های مردم با وجود محاصره اقتصادی و تحریم ها هستیم.

وی ادامه داد: دشمنان درصدد ایجاد ناامنی در جامعه ما بودند و هستند و می خواهند برنامه های تحریم اقتصادی خود را پیش ببرند و با ناامنی در ایران می خواهند به سرمایه گذاران بگویند که در این کشور سرمایه گذاری نکنید.

معاون اقتصادی رییس جمهور خاطر نشان کرد: باید یکبار دیگر به بازگشت خویش برسیم و با تجربه از گذشته آینده را بسازیم و باید در بُعد فرهنگ و اقتصاد بیشتر کار کنیم و با برنامه ریزی اقتصاد کشور را توسعه دهیم.

رضایی افزود: بازگشت به خود برای آینده و برای توسعه ایران اسلامی ضروری است و باید در بُعد فرهنگی و اقتصادی با تفکر بسیجی بیشتر تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بسیج لشکر مخلص خداست و به معنای واقعی بازگشت به خود و مردمی کردن امورات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی مهم ترین راهبرد برای توسعه است.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: اقتصاد کشور ما را در گذشته بد برنامه ریزی کردند و اقتصاد ما مردمی نبود و عصبانیت دشمنان هم این است که دولت سیزدهم درصدد مردمی کردن بسیاری از امور است.

رضایی تصریح کرد: فصل هفتم قانون اساسی در کشور به معنای واقعی اجرا نشد و ظرفیت شوراهای اسلامی استفاده نشد و باید از این منبع برای مردمی کردن اقتصاد کشور تلاش کرد.

وی بیان کرد: بازگشت به خویش برای آینده ایران ضروری است و در این بین استادان بسیجی نقش غیرقابل انکاری در تحقق این امر دارند و استادان بسیجی نباید خود را به محدود به تدریس کنند و باید بسیج دانشگاه ها حلقه اتصال تولید، علم و اشتغال شوند.

معاون رییس جمهور گفت: در گذشته برای استان های شمالی مانند مازندران و گیلان می گفتند که این استان ها مناطق سبز کشور هستند و نباید واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد شود که این بدترین سیاست اقتصادی است و باید واحدهای فرآوری مطابق با زیست بوم منطقه در این استان ایجاد شود و استادان دانشگاه برای تکمیل زنجیره تولید تا صادرات اقدام کنند.

رضایی اظهارکرد: وقتی که زنجیره ارزش در حوزه تولید و کشاورزی استان وجود نداشته باشد علف های هرز که همان دلالان هستند در بازار جولان می دهند و با یک تلفن محصولات کشاورزی را با نازل ترین قیمت می خرند و با بیشترین قیمت می فروشند.

وی ادامه داد: از استادان بسیجی می خواهم که مسئله محوری اقتصاد و ایجاد حلقه تولید و بازاریابی علمی در حوزه محصولات کشاورزی را با راه اندازی واحدهای فرآوری جدی بگیرند و راهکارها را فقط ننویسید و باید در عمل کار کنند و دل به دریای حل مشکلات بزنند و استادان باید هم استاد نظر و عمل باشند.

معاون رییس جمهور گفت: امروز همه ما با استادان جهادی در قاب عمل نیاز داریم و از نظریه گویی باید فاصله بگیریم.

محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور روز شنبه به منظور بررسی ظرفیت های اقتصادی و حضور در نشست های گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و شورای برنامه ریزی و توسعه در قالب سفر 2 روزه به استان مازندران سفر کرده است.

بیشتر بخوانید:

21217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان