چین برای زمین زدن بازار نفت کمتر همت بسته است!

قیمت نفت در معاملات اوایل روز جمعه در حال افزایش بود، اما به دلیل نگرانی های رو به رشد از کند شدن تقاضا در چین، جایی که محدودیت های کووید در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان در حال بازگشت است، به سومین کاهش هفتگی متوالی رسید.

چین برای زمین زدن بازار نفت کمتر همت بسته است!

نگارعلی_ تا ساعت 10:00 صبح روز جمعه به وقت شرقی، نفت خام WTI آمریکا 0.62 درصد افزایش یافت و به 78.42 دلار رسید و معیار بین المللی نفت برنت با 0.30 درصد افزایش به 85.60 دلار رسید.

به دنبال گزارش هایی که اوپک پلاس ممکن است افزایش تولید را بررسی کند، قیمت نفت اوایل این هفته به پایین ترین سطح خود از ژانویه رسید.

ترس از تقاضای ضعیف در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، روز سه شنبه بازار را فرا گرفت و همچنان بر احساسات تاثیر می گذارد.

چین روزانه تعداد نزدیک به رکورد، موارد ابتلا به کووید را ثبت می کند، نزدیک به اوج آوریل 2022 که مرکز مالی شانگهای برای هفته ها در قرنطینه بود. افزایش موارد ابتلا به کووید در چین و بازگشت محدودیت‌ها بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است، زیرا بازار نگران کندی دیگر رشد اقتصادی چین و تقاضای سوخت، علاوه بر ترس از رکود جهانی است.

نفت در هفته جاری با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای محدود کردن قیمت نفت روسیه در حدود 65 تا 70 دلار در هر بشکه است، بیشتر کاهش یافت، سقفی که در صورت تصویب، عملاً قیمت نفت خام روسیه در مقایسه با آن کاهش نیافته‌است.

بین کشورهای عضو در سطح سقف قیمت تفاوت هایی وجود دارد. گروهی از کشورهای اتحادیه اروپا - از جمله همسایگان روسی لهستان، لیتوانی و استونی - معتقدند سقف قیمت پیشنهادی بسیار بالا است و همچنان به روسیه درآمد قابل توجهی از نفت خواهد داد.

به گفته دیپلمات های اتحادیه اروپا که صحبت کردند، گروه دیگری از اعضای عمدتاً جنوبی اتحادیه اروپا با صنایع بزرگ کشتیرانی - یونان، مالت و قبرس - گفته اند که سقف 65 تا 70 دلاری بسیار پایین است و خواستار غرامت برای ضرر احتمالی تجارت نفت روسیه برای کشتیرانی هستند.

استراتژیست‌های بانک ساکسو در روز جمعه گفتند: «نفت خام برای سومین هفته متوالی کاهش یافت زیرا نگرانی‌های تقاضا، به‌ویژه از سوی چین که به‌طور فزاینده زیاد شده است، بر احساسات تأثیر می‌گذارد».

ساکسو بانک افزود: اسپرد 12 ماهه در وست تی‌آی و برنت هر دو به پایین‌ترین میزان از دسامبر گذشته کاهش یافته است که نشان دهنده نگرانی بازار در مورد رکود و کاهش فصلی تقاضا است که به قراردادهای ماه اول لطمه می‌زند.

223227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان