خواص ایرسا و ریشه این گیاه در درمان بیماری ها

در این مطلب قرار است شما را با خواص ایرسا آشنا کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما خواهیم داد تا بتوانید از این گیاه برای درمان مشکلات متفاوت استفاده نمایید.

خواص ایرسا و ریشه این گیاه در درمان بیماری ها

ایرسا ریشه سوسن آسمانگون می باشد و این گیاه دارای ساقه های متعددی می باشد که گل آن ها به رنگ های متفاوت می باشد و این رنگ ها شامل سفید، زرد، آبی آسمانی و بنفش می باشد و از این رو آن را ایرسا می نامند. ساقه های این گیاه دارای بند می باشد و برگ های بسیار باریکی دارد و اگر کمی کهنه شود کرم می زند. در ادامه شما را با خواص ایرسا و ریشه این گیاه آشنا می کنیم.

فواید آیرسا برای گوارش

معرفی خواص ایرسا

این گیاه دارای برگ های بسیار زیادی می باشد و ساقه آن چند رنگ دارد و این رنگ ها منجر به معروف شدنش شده اند. ساقه های این گیاه بسیار خوشبو بوده و برای این که بتوانید آن ها را خشک کنید باید این کار را در سایه انجام دهید. به صورت کلی می توان گفت این گیاه یکی از گیاهان گرمی بخش، مرطوب کننده، باز کننده و تنقیه کننده می باشد و اگر افشره این گیاه را با عسل میل کنید می توانید بلغم را از بین ببرید و سالم تر زندگی کنید. در ادامه تمامی خواص ایرسا را برایتان بررسی می کنیم.

بهبود پوست

استفاده از ایرسا می تواند مشکلات پوستی و کک و مک صورت را از بین ببرد. باید سعی کنید از این ماده به اندازه استفاده کنید در غیر این صورت مشکلاتی برایتان پوست ایجاد می شود.

ایرسا می تواند جوش های پوستی و دمل را نیز درمان نماید. برای استفاده از آن کافی است مقداری از آن را بسابید و به روی پوست به همراه خربق بزنید.

بهبود زخم ها

زخم ها معمولا با روش های خاصی درمان می شوند و اگر می خواهید برای درمان زخم های خود از روش های گیاهی استفاده نمایید به شما توصیه می کنیم تا از ایرسا استفاده کنید. در واقع این ماده برای زخم های باز مناسب می باشد و می تواند دو طرف زخم را به هم رسانده و سریع تر آن را بهبود بخشد.

از بین بردن مشکلات مفاصل

از دیگر خواص بسیار خوب این گیاه می توان به این مورد اشاره کرد که خستگی و کوفتگی ها را درمان می نماید. در واقع اگر این گیاه را با روغن زیتون مورد استفاده قرار دهید می تواند بر روی مشکلات مفاصل تاثیر گذاشته و درد را تا حدودی کاهش دهد و اگر با سرکه میل نمایید می توانید گسستگی ماهیچه ها را درمان کنید.

ایرسا و فواید این گیاه برای چشم ها

خواب آور بودن

از دیگر ویژگی هایی که این گیاه با خود به همراه دارد این است که می تواند تولید ملاتونین را در مغز افزایش داده و شما را به خوابیدن تشویق نماید. به جای قرص های خواب آور بهتر است از این گیاه برای خوابیدن کمک بگیرید.

رفع درد

از این گیاه به همراه مقداری از روغن گل محمدی برای درمان سردرد استفاده می شود. این گیاه همچنین به تنهایی می تواند دندان درد را تسکین دهد و برای این کار باید آن را با آب بپزید و در دهان خود قرقره نمایید.

تمیز کردن چشم

گیاه ایرسا دارای فواید بسیاری برای چشم ها می باشد و چون اسک آور است می تواند به راحتی چشم ها را تمیز کرده و در نهایت از بروز انواع عفونت ها در چشم پیشگیری می نماید.

بهبود دستگاه گوارش

گیاه ایرسا دارای فواید بسیاری برای دستگاه گوارش می باشد از این رو یک سری از فواید آن برای این بخش از بدن شامل موارد زیر می باشد :

  • باز کردن دهانه بواسیر
  • از بین بردن پیچش شکم و نفخ
  • مدر بودن
  • از بین بردن دردهای زهدان
  • سقط جنین
  • از بین بردن مزاج بلغمی

خواص ایرسا

این گیاه برای بدن بسیار مفید می باشد و اگر بتوانید آن را به همراه مقداری سرکه میل نمایید می توانید هر زهری که در بدنتان وجود دارد را از بین برده و خنثی نمایید. به صورت کلی گیاهان دارای فواید و مزیت های بسیاری می باشند و اگر می خواهید برای اولین بار از این گیاه استفاده کنید باید حواستان باشد و حساسیت های خود را بررسی کنید و اگر به این گیاه حساسیت نداشتید می توانید به راحتی آن را مورد استفاده قرار دهید. اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعات بسیار خوبی در زمینه خواص مواد غذایی بدست آورده و مطالب دیگر که در این زمینه نوشته شده اند را مانند خواص گیاه گوش خرگوش و خواص گیاه زبان گنجشک را نیز مشاهده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان