تجلیل از ۶۳ دانشجوی برتر دانشگاه لرستان

طی مراسمی با حضور رییس دانشگاه ، اساتید و سایر مسئولان دانشگاه لرستان از دانشجویان برتر تحلیل بعمل آمد.

تجلیل از 63 دانشجوی برتر دانشگاه لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، دکتر اسماعیل رک‌رک، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، با برنامه‌ریزی و میزبانی مدیریت استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان، از تعداد 52 دانشجوی برتر مقطع کارشناسی ارشد، هشت دانشجوی مقطع دکترا و سه دانشجوی برگزیده المپیاد دانشجویی دانشگاه لرستان (ورودی 1401)، با اهدای لوح تقدیر و هدیه، تجلیل شد.

علم، دریچه‌ای به سوی پیشرفت و آگاهی است

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این آیین گفت: «علم و دانش دریچه‌ای به سوی پیشرفت و آگاهی انسان است.

دکتر نظری توضیح داد: یکی از شاخص‌های ارزشمندی وجود انسان در آموزه‌های قرآنی، کسب علم و دانش است
.
وی تشریح کرد: تسخیر فرشتگان و هستی، زمانی برای انسان شدنی شد که خداوند به انسان اسمای خویش را تعلیم داد و انسان به دانش اسمایی آگاه شد.

هر داده دانشی، کلید رازی از چیستان‌های طبیعت است که پرده از روی پدیده پنهانی برمی دارد و ما را با پیوندی میان دو یا چند چیز آشنا می‌کند
.
رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد: « علم و دانش دریچه‌ای است به دنیای پیشرفت و آگاهی که می‌تواند انسان را بر بال معجزه‌ی آسایش بنشاند و به اوج برساند؛ همه‌ی وسایل و ابزاری که ما امروزه استفاده می‌کنیم و باعث به وجود آمدن تفاوت اساسی بین زندگی گذشته و امروز شده نتیجه‌ی تلاش و علم و دانشی است که انسان آن‌را کشف کرده و به‌کار گرفته است.

رئیس دانشگاه لرستان خطاب به دانشجویان برتر گفت: امروز شما دانشجویان ممتاز دانشگاه پرچم‌دار علم و دانش در دانشگاه لرستان هستید؛ امیدوارم با تلاش و پشتکار بیشتری در این مسیر قدم بردارید».
دکتر علی نظری در بخش دیگری از گفته‌هایش، ضمن شادباش به دانشجویان برتر و برگزیدگان المپیاد دانشجویی، از دکتر غلامرضایی، مدیریت پیشین استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان هم به خاطر اقدامات انجام شده،
قدردانی کرد.

حمایت از استعدادها و ظرفیت‌های انسانی کشور و استان

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در این آیین در سخنان کوتاهی، از برگزارکنندگان این آیین قدردانی کرد و اعلام کرد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان از چنین آیین‌هایی با هدف حمایت از استعدادها و ظرفیت‌های علمی کشور و استان، حمایت می‌کند.

تجلیل از علم‌آموزی و اندیشه‌ورزی

دکتر اسماعیل رک‌رک، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان در این آیین گفت: «تجلیل از دانشجویان برتر و المپیادی، تجلیل از علم‌آموزی و اندیشه‌ورزی است».
دکتر رک‌رک افزود: ما پیرو دینی هستیم که پیامبرش فرمود اطلبوا العلم ولو بالصین؛ دنبال دانش برو اگر در چین باشد؛ در آموزه‌های دینی ما تأکید بر عمل شده است. در حقیقت، علم و عمل دو بال برای پرواز انسان هستند».
وی از دانشجویان خواست همواره علم و عمل را در کنار همدیگر، بیاموزند

گزارش عملکرد مدیریت استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان
در این آیین، دکتر حسین میرزایی نجفقلی، مدیر استعدادهای درخشان دانشگاه لرستان، گزارشی از مهم ترین اقدامات و فعالیت های انجام شده بیان کرد؛ از جمله:

1_ معرفی دانشجویان ممتاز دانشگاه لرستان و مراکز اقماری در تارنمای دانشگاه لرستان.
2_ برگزاری مراسم تقدیر و تشکر از دانشجویان برتر ورودی 1401 دانشگاه لرستان.
3_ برگزاری مراسم تقدیر و تشکر از دانشجویان برگزیده دانشگاه لرستان در بیست و هفتمین المپیاد دانشجویی کشور.
4_ تهیه و تدوین آیین‌نامه دانشجویان ممتاز دانشگاه لرستان.
5_ گسترش همکاری با مدیریت استعداد درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان.

دکتر میرزایی‌نجفقلی از دانشجویان خواست نظرات و پیشنهادات خود در راستای ارتقای کارآیی مدیریت استعدادهای درخشان دانشگاه را به این مدیریت ارائه کنند.
گفتنی است این آیین با همکاری مشترک مدیریت استعدادهای درخشان، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، معاونت دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برگزار شد.
همچنین، انجمن علمی، دانشجویی گیاهپزشکی دانشگاه لرستان در آماده‌سازی مقدمات این آیین، همیاری داشت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان