۵ روش رفع چروک اطراف بینی و لب ها

تزریق چربی، هایفوتراپی، لیفت با نخ از روش های رفع چروک های اطراف بینی و لب می باشد. امیدوارم محتوای این مطلب مورد پسند شما بزرگواران قرار گیرد.

5 روش رفع چروک اطراف بینی و لب ها

خطوط کنار لب و بینی هنگامی به وجود می آید که پوست، کلاژن خود را از دست می دهد. کلاژن فیبرهایی است که موجب استحکام و انعطاف پذیر بودن پوست می شود. از دست دادن کلاژن به شکل طبیعی با بالا رفتن سن بروز می کند؛ ولی همچنین بعضی از عادت های سبک زندگی امکان دارد به این روند سرعت ببخشد. ما در این مطلب در مورد رفع چروک اطراف بینی صحبت می کنیم.

روش های رفع چروک اطراف بینی

رفع چروک اطراف بینی و لب

چین و چروک اطراف لب و بینی، خطوط و چین های کوچک، ظریف، غیر جذاب و دردسر زایی هستند که از گوشه لب ها به سراسر لب ها و دهان گسترش پیدا می کند. این خطوط، در زیبایی لب ها تاثیر می گذارد و می خواهند که مرز لب ها را نامنظم، مسطح و محو نمایند. در سال های اخیر می توانید از روش های درمان تاثیرگذار برای بازیابی جوانی صورت به وسیله رفع چین و چروک ها استفاده کنید. روش های درمانی گوناگونی برای این موضوع وجود دارد که در ادامه، روش های مناسب را برای شما بیان می کنیم.

انواع چروک های کنار بینی و لب

چندین قسمت وجود دارد که به صورت معمول دچار خطوط کنار لب و بینی می شوند و قسمت های زیر را شامل می شوند:

  • گوشه های دهان (شامل خطوط لبخند گسترده تر)
  • شیار عرضی فک پایین (قسمت های میانی فک پایین)
  • پیوستگاه گوشه لب ها (شیار های کوچک در امتداد فک)
  • خطوط ماریونت که در بالای چانه ظاهر می شود.
  • چین های نازولابیال (خطوط یا شیار های عمودی هستند که از قسمت پایین بینی تا لب بالا امتداد دارد)

برطرف کردن چروک اطراف بینی

هایفوتراپی

یکی از روش های رفع چروک اطراف بینی هایفو تراپی می باشد. هایفو یک روش پزشکی می باشد که از انرژی اولتراسوند متمرکز با شدت بالا برای حرارت دادن موضعی به جهت لیفت پوست در اطراف لب و بینی مورد استفاده قرار می گیرد. هایفو تراپی نوع جدیدی از روش غیر جراحی و غیر تهاجمی می باشد که شبیه روش اولتراتراپی می باشد که از اولتراسوند متمرکز و روند بهبود طبیعی صورت برای لیفت، انعطاف پذیری و سفت کردن پوست شل استفاده می کند. بر خلاف لیزر که از بیرون به درون پوست نفوذ می کند، هایفوتراپی صورت از سطح پوست عبور می کند و انرژی هدف دار را به صورت اختصاصی به بافت ها و عضلات عمیق ساختاری که کلاژن در آنجا زندگی می کند، اعمال می نماید. با تحریک لایه های ساختاری عمیق پوست واکنش طبیعی و بازسازی شروع می شود و رشد کلاژن جدید تحریک می شود که با مرور زمان، باعث سفتی و صافی پوست می شود . نابودی چین و چروک در اطراف لب و بینی را به دنبال دارد.

لیفت با نخ

یکی از راه های رفع چروک اطراف بینی لیفت  با نخ می باشد. در روش لیفت با نخ، نخ های PDO در زیر پوست قرار می گیرند و موجب لیفت صورت و پوست و کاهش خطوط عمیق می شوند. در ترفند های جدید در لیفتینگ با نخ، نخهای PDO به شکل داربستی حمایتی برای بافت های زیرین پوست عمل می کنند و در نهایت با بالا کشیده شدن این بافت ها، کیفیت کلی پوست به مدت 6 تا 8 ماه پس از جلسه ی درمانی معالجه می شود. لیفت با نخ یک روش بسیار مطمئن و نتایج آن قابل بازگشت است؛ چون که نخ های قرار داده شده در زیر پوست، ظرف 6 تا 8 ماه کاملا جذب بدن می شوند.

رفع اطراف بینی چگونه برطرف می شود

تزریق ژل

تزریق ژل به چروک اطراف بینی و لب افزون بر نابودی موقت فرورفتگی خطوط، موجب تحریک کلاژن سازی در پوست می شود که جوانسازی پوست را در پی دارد. ژل تزریق شده انواع گوناگونی دارد که از تاثیرگذارترین آن ها، ژل های دارای هیالورونیک اسید یا کلاژن می باشند. پروسه تزریق فیلر لب و بینی در مدت زمان کوتاهی کامل می شود و افزون بر آن این متد به برش و بیهوشی کامل احتیاجی ندارد و فرد پس از اتمام درمان بستری نمی شود. در تزریق ژل، پزشک، حجم مورد نیاز از ژل را به کمک سرنگ های ظریف در نواحی لازم تزریق می کند. نحوه تزریق ژل به این صورت می باشد که ابتدا ناحیه تزریق بی حس و استریل شده و سپس پزشک طبق تخصص و دانش خود اقدام به تزریق در ناحیه مورد نیاز می کند.

تزریق چربی

جهت تزریق چربی به خطوط کنار بینی و لب، ابتدا تویط یک ساکشن دستی (از قسمت دیگری از بدن مثل شکم) چربی استخراج می شود. چربی استخراج شده سپس به آرامی در سانتریفیوژ به آهستگی در قرار می گیرد تا سلول های چربی از سایر مواد جدا شوند و چربی به دست آمده در خطوط کنار لب و بینی تزریق می شود. چربی تزریق شده تا سه ماه، به صورت کامل ماندگاری دارد و جذب نمی شود.

نابودی خطوط اطراف بینی

رادیو فرکوئنسی

رادیو فرکانسی با کمک روش های افزایش کلاژن می تواند موجب جوانسازی خطوط اطراف لب و بینی می شود. روش آر اف فرکشینال یک روش جلسه ای و بدون درد است که بهترین نتایج را به همراه دارد. مداوا با رادیوفرکوئنسی می تواند خطوط کنار لب و بینی را برطرف کند. آر اف از طریق ایجاد حرارت مناسب لایه های درم را تحریک می کند این حرارت در اپیدرم پراکنده می شود و امکان ترمیم سریع اپیدرم لایه سطحی پوست را موجب می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان