پیش‌بینی اشتباه اتحادیه جهانی درباره آینده حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور

تسنیم نوشت: تحلیل‌های اخیر اتحادیه جهانی نشان می‌دهد که آنها کمتر از دو سال مانده به المپیک بر این باورند که حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور نمایندگان اوزان ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم ایران در پاریس هستند.

پیش‌بینی اشتباه اتحادیه جهانی درباره آینده حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور

در شرایطی که در پایان مسابقات جهانی 2022 بلگراد خبر آمد که جی‌دن کاکس وزنش را تغییر داده است و با انگیزه حضور در بازی‌های المپیک 2024 پاریس، از این پس در 97 کیلوگرم کشتی خواهد گرفت و علاوه بر او تعداد دیگری از ستاره‌های کشتی دنیا تصمیم به تغییر وزن گرفتند؛ هنوز هیچکدام از مدعیان کشتی ایران صحبتی از تغییر وزن نداشته‌اند و حتی به نظر می‌رسد هر کدام از آنها نیز که بخواهد به وزن المپیکی برود، ترجیح می‌دهد این کار را بعد از مسابقات جهانی 2023 که بار دیگر در بلگراد برگزار می‌شود، انجام دهد.

به همین دلیل بود که اتحادیه جهانی کشتی خبر از رویارویی کامران قاسم‌پور و کایل اسنایدر در جام جهانی آمریکا داد در حالی که کادر فنی تیم ملی آزاد تصمیمی به استفاده از قاسم‌پور در وزن 97 کیلوگرم نداشته و نام او برای 92 کیلوگرم رد شده است. باور اتحادیه جهانی و خیلی از کارشناسان کشتی جهان بر این است که حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور نمایندگان دو وزن 86 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک پاریس هستند.

حسن یزدانی به‌عنوان کشتی‌گیری که طلای المپیک و جهان را به دست آورده است و اکنون با هشت مدال پرافتخارترین قهرمان ایرانی محسوب می‌شود، با توجه به شرایط مساعد سنی‌اش و اینکه در این سال‌ها تنها دیوید تیلور آمریکایی توانسته شکستش دهد، از نگاه خیلی‌ها انتخاب قطعی وزن 86 کیلوگرم ایران است و از آن سو با توجه به اقتداری که کامران قاسم‌پور در دو دوره متوالی حضورش در مسابقات جهانی از خود نشان داده و به واسطه زیرگیری‌های فوق‌العاده و منحصربه‌فردش، کشتی‌گیر شکست‌ناپذیر و مطمئنی به نظر می‌رسد، انتخاب وزن 97 کیلوگرم ایران است.

قطعیت این تحلیل‌ها زمانی زیر سؤال می‌رود که اساساً طبق چرخه انتخابی تیم ملی، قرار است مسابقه انتخابی تعیین‌کننده ملی‌پوش باشد و به واسطه کارنامه و مدال قبلی قرار نیست هیچ کشتی‌گیری احساس امنیت کند. همچنین کامران قاسم‌پور در این دو سالی که به عضویت تیم ملی بزرگسالان در وزن 92 کیلوگرم درآمده است، وزن طبیعی بدنش همچنان مناسب حضور در 86 کیلوگرم بوده و فینال جهانی بلگراد هم اختلاف وزنی بین او و جی‌دن کاکس نکته کاملاً فاحشی بود. بنابراین کسی که در مورد وزن المپیکی کامران قاسم‌پور تصمیم می‌گیرد، خود اوست که بعد از پایان مسابقات جهانی بلگراد و کسب دومین مدال طلایش در 92 کیلوگرم، تأکید کرد که در سال 2023 هم در همین وزن 92 کیلوگرم کشتی خواهد گرفت.

همین مسئله این احتمال را مطرح می‌کند که او برخلاف نظر اتحادیه جهانی که وزن المپیکی‌ کامران قاسم‌پور را 97 کیلوگرم پیش‌بینی کرده، نیم‌نگاهی هم به وزن 86 کیلوگرم دارد، جایی که حسن یزدانی صاحب وزن است.

سالهایی که کامران قاسم‌پور پشت خط حسن یزدانی مانده بود، به این دلیل بود که قصد رفتن به وزن بالاتر را نداشت و شرایط خود را برای 86 کیلوگرم مناسب می‌دانست. او می‌خواهد سال آینده هم در 92 کیلوگرم کشتی بگیرد درصورتی که اگر نظرش برای المپیک روی وزن 97کیلوگرم بود شاید مثل کاکس تصمیم می‌گرفت آخرین جهانی قبل از المپیک که اولین مرحله از گزینشی المپیک هم محسوب می‌شود، در وزن جدید کشتی بگیرد.

به نظر کامران قاسم‌پور روی بازگشت به 86 کیلوگرم مساعدتر از وزن بالاتر رفتن است و اگر این اتفاق رخ دهد، او باید بار دیگر با حسن یزدانی رقابت کند و فرد برنده جواز حضور در المپیک را به دست آورد. در المپیک 2020 توکیو که حسن یزدانی برنده رویارویی دو کشتی‌گیر بود، اما حالا وضعیت فرق کرده است و کامران قاسم‌پور اکنون از دو حضور در مسابقات جهانی، دو طلای ارزشمند دارد.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان