برای ازدواج به هیچ دختری اعتماد ندارم!

به گزارش «تابناک»، دکتر حسین محرابی، روان‌ شناس در روزنامه خراسان نوشت: پسری هستم 31 ساله و مجرد. دوست دارم ازدواج کنم، اما چند تا مانع بر سر راهم وجود دارد. اول این که از قبول کردن مسئولیت در زندگی مشترک با این مخارج بالا می‌ترسم. کارمند هستم و درآمدم زیاد نیست. دوم این که به هیچ دختری برای ازدواج، نمی‌توانم اعتماد کنم. راهنمایی‌ام کنید.

پاسخ مشاوره

مخاطب گرامی، شما در قدم اول باید درباره هدف از ازدواج، معیارهای انتخاب همسر و آمادگی‌های لازم برای این موضوع تحقیق و بررسی بیشتری بکنید و ضمن مشخص کردن اهداف و معیارهای خود، ببینید آیا از همه جنبه‌ها آمادگی ازدواج را دارید یا نه؟ توجه داشته باشید نه تنها در این باره بلکه در همه زمینه‌ها و کارها تا زمانی که وارد متن آن نشوید از آن ترس دارید ولی زمانی که درگیر موضوعی شدید، نگرانی اولیه‌تان به مرور کمتر می‌شود. بنابراین بعد از بررسی‌های لازم، نگرانی بی‌مورد نداشته باشید و با توکل بر خدا برای متاهل شدن اقدام کنید، اما شما در پیامک خود به دو نکته مهم اشاره کرده‌اید که در ادامه درباره آن‌ها توضیحاتی را خدمت شما عرض می‌کنم.

دخل و خرج‌تان را دقیق‌تر بررسی کنید

گفته‌اید از قبول‌ کردن مسئولیت در زندگی ‌مشترک با این مخارج بالا می‌ترسم. به نظر می‌رسد که شما در این زمینه به بررسی بیشتری نیاز دارید و همان‌طور که در ابتدای متن بیان کردم، بهتر است مسئولیت‌های یک مرد را در زندگی‌مشترک برای خود تبیین کنید و میزان هزینه‌هایی را که در صورت اقدام ممکن است برایتان به وجود بیاید به دقت بررسی و برآورد کنید. در این صورت احتمال این ‌که بعد از دستیابی به اطلاعات دقیق‌تر و جزئی‌تر، نگرانی و ترس شما از بین برود و بتوانید تصمیم درستی بگیرید هم وجود دارد.

چرا به دختران اعتماد ندارید؟

در بخش دیگری از پیامک‌تان گفته‌اید که به هیچ دختری برای ازدواج، نمی‌توانم اعتماد کنم. لازم است ابتدا دلایل رسیدن به این مرحله را بررسی و ضمن پرهیز از پیش داوری منفی، سعی کنید همواره مثبت اندیشی را مد نظر داشته باشید. تعدیل سطح انتظارات خود نکته دیگری است که باید به آن توجه و عمل کنید ،زیرا همه ویژگی‌های خوب در یک فرد جمع نیست و اگر شما به دنبال فردی آرمانی و خیالی هستید، ممکن است نتوانید او را در واقعیت بیابید، زیرا هر یک از انسان‌ها معمولا نقاط ضعف و قوت‌های خود را دارند. نکته آخر این‌ که شما دارید سن مناسب ازدواج را از دست می‌دهید و توصیه می‌کنم در اولین فرصت از مشاوره حضوری یک روان‌شناس یا مشاور با تجربه و دارای مجوز بهره‌مند شوید تا تصمیم درست و اصولی بگیرید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان