به چه علت نوزادان غذا نمی‌خورد؟

نوزادانی که وزن کمی دارد ممکن است به طور طبیعی رشد نکند بنابراین ضروری است که نوزاد شما مواد مغذی کافی دریافت کند

به چه علت نوزادان غذا نمی‌خورد؟

نوزادانی که وزن کمی دارد ممکن است به طور طبیعی رشد نکند بنابراین ضروری است که نوزاد شما مواد مغذی کافی دریافت کند. هیچ دو نوزادی برنامه غذایی مشابهی ندارند. برخی آماده‌اند هر روز و در ساعت معینی غذا بخورند و برخی دیگر یک روز گرسنه می‌شوند و روز دیگر به غذا بی‌علاقه خواهند بود. در حالی که تغییر در عادات غذایی اغلب جای نگرانی ندارد اما هر زمان که احساس کردید چیزی اشتباه است با پزشک اطفال خود تماس بگیرید.

 

یک نوزاد تا چه مقدار باید تغذیه شود؟

یک نوزاد در ماه اول زندگی خود باید 8 تا 12 بار در یک دوره 24 ساعته تغذیه شود. با بالا رفتن سن به تدریج نیاز به خوردن شیر کمتر خواهد داشت. او باید در ماه دوم و سوم خود هفت یا هشت بار در روز غذا بخورد. تا زمانی که او به 6 ماهگی می‌رسد، باید پنج تا شش بار در روز غذا بخورد. اگر به او شیر خشک می‌دهید وزن او را در 2. 5 ضرب کنید تا مشخص شود که او باید در طول 24 ساعت چه مقدار شیر بخورد. وقتی نوزاد شما 6 ماهه تا 1 ساله است باید روزانه 4 تا 5 بار شیر یا شیر خشک به همراه دو تا سه بار غذای جامد مصرف کند.

به چه علت نوزاد دچار کاهش اشتها می‌شود؟

اگر نوزاد شما به طور ناگهانی کمتر غذا می‌خورد اما به نظر می‌رسد هنوز سالم و به غذا خوردن علاقه‌مند است احتمالاً او فقط یک مرحله از غذا خوردن را پشت سر می‌گذارد. در نوزاد 4 تا 7 ماهه، کم خوردن غذا نیز می‌تواند نشان دهنده شروع دندان درآوردن باشد. اگر فکر می‌کنید دندان‌هایش در می‌آیند یک دستمال سرد به او بدهید تا بجود و از پزشکش بپرسید که آیا می‌توانید به او مسکن بدهید یا خیر. در برخی موارد کم غذا خوردن او می‌تواند نشان دهنده یک مشکل پزشکی بزرگتر باشد. اگر مشکوک هستید مشکلی وجود دارد با پزشک اطفال مشورت کنید.

یک نوزاد سالم چه نشانه‌هایی دارد؟

تغییر گرسنگی نوزاد شما می‌تواند یک چیز طبیعی و سالم باشد. به تعداد پوشک‌هایی که عوض می‌کنید توجه کنید. نوزادی که غذای کافی دریافت می‌کند باید پنج تا شش پوشک را خیس کند و حداقل یک بار در روز اجابت مزاج داشته باشد. اگر شیر می‌دهید سینه‌های شما باید بعد از شیردهی نرم‌تر شوند.

نوزادی که دچار مشکل شده است چه نشانه‌هایی دارد؟

نوزادی که غذای روزانه مصرف می‌کند اگر به اندازه کافی ادرار نکند ممکن است ادرار او زرد یا نارنجی تیره شود. او ممکن است فقط هر چند روز یک بار مدفوع کند که ممکن است سفت و خشک باشد. اگر بعد از غذا خوردن به نظر می‌رسد که دمدمی مزاج است یا علاقه‌ای به غذا خوردن نشان نمی‌دهد این نیز ممکن است نشان دهنده وجود مشکل باشد. وزن کودک شما یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای پیگیری اینکه آیا به اندازه کافی غذا می‌خورد یا خیر است. یک نوزاد سالم باید به طور پیوسته وزن اضافه کند. اگر وزن اضافه نمی‌کند یا در حال کاهش است فوراً به پزشک اطفال مراجعه کنید.

وزن‌ایده‌آل برای یک نوزاد شش هفته‌ای چقدر است؟

وزن نوزاد هنگام تولد مبنایی را برای افزایش وزن در سال آینده تعیین می‌کند. وقتی وزن نوزاد در بدو تولد بالاتر یا کمتر از حد متوسط باشد ممکن است در سن شش هفتگی نیز به این وزن ادامه دهد. برخی از نوزادان بلافاصله پس از تولد وزن خود را افزایش یا کاهش می‌دهند که باعث می‌شود آن‌ها در محدوده میانگین وزن در نمودار‌های رشد قرار گیرند. یک نوزاد سالم در عرض چند روز پس از تولد حدود 7 تا 10 درصد از وزن هنگام تولد خود را از دست می‌دهد.

شرایط بارداری چه تاثیری بر وزن نوزاد می‌گذارد؟

مادری که دارای شرایط سلامتی مانند فشار خون بالا یا مشکلات قلبی است یا در دوران بارداری از سیگار، الکل یا دارو‌های غیرقانونی استفاده می‌کند احتمالاً فرزندی با وزن کم به دنیا می‌آورد. برعکس مادران مبتلا به دیابت از جمله دیابت بارداری می‌توانند نوزادان بزرگتری داشته باشند. بد غذا خوردن از جمله خوردن بیش از حد غذا یا از دست دادن مواد مغذی مهم می‌تواند بر وزن نوزاد در هنگام تولد تأثیر بگذارد. اگر یک برنامه غذایی مناسب در طول بارداری داشته باشید نوزاد شانس بالایی برای رسیدن به محدوده وزنی متوسط پس از تولد دارد.

آیا رشد نوزادان نارس متفاوت است؟

همه نوزادان متفاوت هستند و بسته به عوامل مختلف ممکن است با سرعت بیشتری نسبت به همسالان خود رشد کنند. برخی از نوزادان ممکن است تا هفته ششم یک روال تغذیه قوی ایجاد نکنند. 

 

منبع:

www.livestrong.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان