تعمیرگاه تخصصی هیوندای سوناتا در تهران

در این مقاله قصد داریم عملکرد تعمیرگاه‌های هیوندای سوناتا رو مورد بررسی قرار دهیم؛ اما پیش از اینکه به چگونگی عملکرد تعمیرگاه تخصصی سوناتا بپردازیم، بهتر است که با انواع مدل‌های سوناتا در ایران آشنا شویم.

با وجود تغییر سیاست‌های ورود خودروهای خارجی در سال‌های اخیر، یکی از خودروهای کره‌ای که از گذشته تا کنون محبوبیت زیادی بین ایرانیان داشته و فروش آن در کشور ما با شکست مواجه نشده است، هیوندای سوناتا است.

با توجه به این موضوع، که استفاده از خودروهای خارجی نسبت به استفاده محصولات تولید داخل، انتخاب پرطرفدارتری میان مردم است؛ وجود مراکز معتبر برای بررسی و تعمیر این خودروها یکی از نیازمندی‌های مهم در کشور به حساب می‌آید.

ادرس سایت تعمیرگاه ایران اتو ریپیر

https://iranreno.com

مدل‌های هیوندای سوناتا در ایران

تعمیرگاه تخصصی هیوندای سوناتا در تهران

هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata) خودرویی در کلاس سدان اندازه متوسط است، که توسط شرکت هیوندای موتور به بازار عرضه می‌شود. این خودرو از سال 1985 تاکنون تولید شده‌است و نسل‌های پنجم، ششم و هفتم آن در شرکت آسان‌موتور ایران به صورت وارداتی عرضه می‌شد.

نسل دوم هیوندای سوناتا، که با اتاق کد Y2 شناخته می‌شد، به عنوان اولین مدل این خودرو در اوایل دهه هفتاد وارد کشور شد. سوناتا یکی از خودروهای بسیار باسابقه هیوندای در ایران است، که مدل‌های 2005 تا 2018 آن اکنون در بازار ایران موجود است.

به‌طور کلی مدل‌های فعال سوناتا در ایران، به سه دسته سوناتا NF، سوناتا YF و سوناتا LF تقسیم می‌شوند. دسته اول مربوط به سال‌های 2005 تا 2009، دسته دوم مربوط به سال‌های 2010 تا 2014 و دسته سوم مربوط به تولیدات سال 2015 تا 2018 است. همانطور که گفته شد، تغییر سیاست‌های ورود خودروهای خارجی، امکان ورود مدل‌های جدیدتر از 2018 را فراهم نمی‌کند. پیش از معرفی عملکرد تعمیرگاه تخصصی سوناتا، به بررسی این سه دسته می‌پردازیم.

سوناتا NF

تعمیرگاه تخصصی هیوندای سوناتا در تهران

هیوندای سوناتا NF با ویژگی‌های فنی، امکانات و تجهیزات خوب، فروش قابل قبولی را در بازار کشورمان تجربه کرد. این خودرو در ایران، با گیربکس 5 سرعته و دو موتور 4 سیلندر و 6 سیلندر عرضه شد؛ موتور 2.4 لیتری، 162 اسب بخار و موتور 3.3 لیتری، 235 اسب بخار قدرت داشتند.

سوناتا YF

تعمیرگاه تخصصی هیوندای سوناتا در تهران

نسل ششم هیوندای سوناتا با نام سوناتا YF، از سال 2011 تا 2014 عرضه شد. چهره این نسل از سوناتا با نسل قبلی خود ،یعنی سوناتا NF، کاملاً متفاوت است و سبک طراحی تهاجمی و جسورانه آن، سوناتا YF را به خودرویی مدرن و جذاب تبدیل کرده است که در بازار ایران نیز با استقبال فراوانی روبرو شد.

طراحی جدید این خودرو منجر به طول بیشتر، ارتفاع کمتر و همچنین وزن کمتر آن شد؛ این خودرو شامل موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری با قدرت 178 اسب بخار است و از سیستم گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی بهره می‌برد.

سوناتا LF

هفتمین نسل هیوندای سوناتا، که با نام سوناتا LF شناخته می‌شود، از سال 2015 با طراحی لوکس‌تر و تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی این خودرو عرضه شد؛ سوناتا LF از یک موتور 2.4 لیتری با قدرت 178 اسب بخار بهره می‌برد، شتاب این مدل 9.9 ثانیه است و حداکثر سرعت آن 205 کیلومتر بر ساعت است و از نظر امکانات ایمنی و رفاهی سوناتا LF یکی از کامل‌ترین خودروهاست.

مدل هیبرید

در سال 2017، نسخه هیبریدی سوناتا LF برای اولین‌بار وارد ایران شد، که علاوه بر تفاوت‌های ظاهری دارای قدرت پیش‌ران قوی‌تری نسبت به مدل‌های بنزی آن داشت. این خودرو در سال 2018 مورد فیس لیفت قرار گرفت، که در تصویر بالا نسخه فیس لیفت آن قابل مشاهده است.

تعمیرگاه هیوندای سوناتا

وقتی صحبت از تعمیرگاه تخصصی هیوندای سوناتا می‌شود، اولین پرسش‌هایی که در ذهن ما شکل می‌گیرند در رابطه با جزئیات خدمات، هزینه آن‌ها و ضمانت کاری تعمیرگاه‌ها است. کسانی که خودروی شخصی خود را در سال‌های اخیر خریداری کرده‌اند، احتمالا همچنان از ضمانت‌نامه خودروی خود برخوردار هستند؛ اما تکلیف مشتریان مدل‌های قدیمی‌تر خودروهای سوناتا چیست؟

تعمیرگاه سوناتا تهران و سایر شهرهای کشور، این امکان را به مالکان خودروهای سوناتا می‌دهد تا درصورت بروز مشکل در اتومبیل خود، بتوانند با خیالی راحت برای تعمیر وسیله خود اقدام نمایند. در ادامه نوشته با چگونگی کار این مراکز آشنا می‌شویم.

خدمات تعمیرگاه‌ها

خدماتی که عموما برای تعمیر هیوندای سوناتا (YF,LF,NF) انجام می‌شود، به شرح زیر است:

1. تعمیر موتور

در بخش تعمیرات موتور سوناتا، می‌توان به چند مورد اشاره کرد؛ تعمیرات موتورهای شاتون‌زده یا یاتاقان‌زده، تراشکاری فوق تخصصی قسمت‌های مختلف موتور با دستگاه‌های پیشرفته، رفع مشکلات سر سیلندر موتور و تعمیر یا تعویض اویل پمپ، جز مواردی هستند که روی موتور هیوندای سوناتا انجام می‌شود.

2. تنظیم موتور

در بخش تنظیمات موتور، تنوع کار کمی بالاتر است؛ سرویس کامل شمع و وایر، شست‌وشوی انژکتورها و مدار سوخت‌رسانی، سرویس کامل دریچه گاز و مپ سنسور، تست کامل موتور با دستگاه چهارگاز، رفع تمامی مشکلات و عوامل کارکرد بد موتور، دیاگ تخصصی و آنالیز کامل تمام سنسورهای موتور و تعویض فیلتر یا صافی بنزین موتور، موارد برجسته‌ای هستند که می‌توان در تنظیمات موتور هیوندای سوناتا به آن‌ها اشاره کرد.

3. تعمیر گیربکس

تعمیرات مربوط به بخش گیربکس، آخرین قسمت از خدمات موجود در تعمیرگاه تخصصی سوناتا است که در این نوشته به آن می‌پردازیم. تعمیر کامل گیربکس، سرویس ساعت گیربکس، تست کامل گیربکس با دستگاه های سیمولاتور یا شبیه‌ساز گیربکس اتومات، بررسی فشارهای هیدرولیکی در قسمت‌های مختلف گیربکس، بررسی مشکل فرار روغن در گیربکس و تعمیر توربین گیربکس، جز اصلی‌ترین موارد تعمیرات گیربکس هیوندای سوناتا هستند.

هزینه تعمیرگاه‌ها

یک باور اشتباه در عموم مردم، این است که دریافت خدمات با کیفیت و تعمیر حرفه‌ای خودروهای هیوندای نیازمند هزینه بسیاربالایی است، در صورتی که اصلا اینگونه نیست. میزان هزینه به موارد مختلفی بستگی دارد؛ محل تعمیر و افرادی که جهت تعمیر خودروی خود به آن‌ها مراجعه می‌کنید مهم‌ترین عوامل در میزان هزینه شما هستند.

متاسفانه حضور بعضی تعمیرگاه‌ها که برای انجام خدمات هزینه‌های بالایی دریافت می‌کنند، ذهنیت عمومی را دچار اشتباه کرده است؛ در صورتی که اگر شما به مجموعه‌های حرفه‌ای و افراد مطمئن جهت تعمیر خودرو مراجعه کنید، به هیچ عنوان هزینه گزافی دریافت نمی‌گردد. جهت کسب اطلاعات کامل و دریافت خدمات مطلوب با قیمتی مناسب، یک تعمیرگاه سوناتا معتبر انتخاب کنید.

کلام پایانی

هیوندای سوناتا، که مدل‌های NF، YF و LF آن در بازار ایران موجود است، یکی از خودروهای پرسابقه این شرکت خودروسازی کره‌ای است که در ایران نیز همواره فروش خوبی داشته است.

مالکان مدل‌های مختلف سوناتا، احتمالا برای رفع مشکلات احتمالی خودرو خود، نیازمند تعمیرگاه تخصصی سوناتا هستند؛ برای تجریه استفاده از خدمات باکیفیت و ارزنده از نظر اقتصادی، لازم است که به مراکز معتبر تعمیر هیوندای سوناتا مراجعه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان