رهبر شبه‌نظامیان حامی ترامپ به فتنه متهم شد

موسس یک گروه شبه‌نظامی در آمریکا به دلیل نقش داشتن در حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ هواداران دونالد ترامپ به کنگره این کشور به فتنه‌انگیزی متهم شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، «استوارت رودز» موسس گروه شبه‌نظامی «اوث کیپرز» به فتنه و «کلی مگز» از اعضای این گروه به تلاش برای فتنه متهم شده‌اند. این اتهام تا 20 سال زندان دارد.

دو عضو دیگر اوث کیپرز از اتهامات مشابه تبرئه شدند.

رودز 57 سرباز سابق ارتش آمریکا و فارغ‌التحصیل مدرسه حقوق دانشگاه ییل است. وی و چهار عضو دیگر گروه اوث کیپرز به شورش مسلحانه برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 متهم شده بودند.

جو بایدن در این انتخابات به ریاست جمهوری رسید و دونالد ترامپ نتوانست برای بار دومین به کاخ سفید برود.

محاکمه اعضای اوث کیپرز حدود 2 ماه طول کشید. دادستان‌ها شبه‌نظامیان را به انتقال سلاح به هتلی در نزدیکی واشنگتن و مشارکت در حمله به ساختمان کنگره متهم کردند. هدف آنها جلوگیری از تایید نتایج انتخابات در کنگره بود.

به گفته دادستان‌ها، رودز شخصا وارد ساختمان کنگره نشد اما همچون یک فرمانده جنگ هوادارانش را هدایت می‌کرد.

ترامپ رئیس جمهوری وقت ایالات متحده، در ششم ژانویه 2021 (17 دی سال 99) همزمان با شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) کنگره برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌ جمهوری سوم نوامبر، از هوادارانش خواست که تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیزی برای اعتراض به نتیجه انتخابات برگزار کنند اما آنان در جمعیتی بزرگ به کپیتول ساختمان کنگره حمله کرده و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، وارد این ساختمان و اتاق شده و جان اعضای کنگره را تهدید کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان