اگر عصبانی به رختخواب بروید چه اتفاقی می‌افتد؟

احتمالاً استراحت شبانه خوبی نخواهید داشت:

اگر عصبانی به رختخواب بروید چه اتفاقی می‌افتد؟

احتمالاً استراحت شبانه خوبی نخواهید داشت:

خشم احساسی است که از هر10 مرتبه 9 بار ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد و تقریباً غیرممکن است که با ضربان قلب بالای شصت به خواب بروید. خواب کم شبانه با درگیری‌های مکرر و شدید در زوج‌ها عادی است. کسانی که می‌گویند شب بد می‌خوابند افکار منفی بیشتری دارند و کمتر می‌توانند خوابی راحت و خوب داشته باشند. آن‌ها همچنین دیگر نمی‌توانند آرامش خود را حفظ کنند.

خشم شما ممکن است یک شبه بیشتر شود:

اگر خشمگین بخوابید می‌توانید روی آن تمرکز کنید و ممکن است باعث شود به موضوعی بزرگ‌تر تبدیلش کنید. هنگام خواب مغز شما نحوه ذخیره خاطرات منفی را دوباره سازماندهی می‌کند. به جای اینکه آن‌ها را عمدتاً در مرکز حافظه مغز هیپوکامپ ذخیره کنند، آن‌ها را در اطراف قشر مغز پخش می‌کنند و به احتمال زیاد در آینده آن‌ها را به خاطر خواهید آورد.

 سلامت کلی شما به خطر می‌افتد:

وقتی ناراحت هستید بدنتان هورمون‌های استرس مانند کورتیزول، آدرنالین و نوراپی نفرین را ترشح می‌کند. این مواد شیمیایی همگی فشار خون شما را افزایش می‌دهند و ممکن است حتی زمانی که خواب هستید متوجه اثرات آن شوید. طبق مطالعات افرادی که عصبانی به رختخواب ‌می‌روند ممکن است کمتر دچار افت فشار خون طبیعی شوند که هنگام خواب اتفاق می‌افتد.

 

چگونه قبل خواب خشم خود را کنترل کنیم؟

استراحت کنید:

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید تا به خودتان کمک کنید تا وضعیت را آرام کنید استراحت کردن است. لباس‌ها را تا کنید یا ماشین ظرفشویی را خالی کنید. قبل از اینکه با همسرتان درگیر شوید پنج دقیقه به خودتان فرصت دهید تا آرام شوید. سپس زمانی را برای گفتگوی دوم تعیین کنید. بحث را به تعویق بیندازید اما مطمئن شوید که هر دوی شما با آن موافق هستید. زمان مشخصی را برای روز بعد برنامه‌ریزی کنید برای مثال، فردا صبح بعد از رفتن بچه‌ها به مدرسه یا هنگام پیاده روی با همدیگر صحبت کنید.

مدیتیشن کنید:

اگر هنوز احساس گیجی دارید مراقبه ذهنی را تمرین کنید، تمرینی که به شما کمک می‌کند افکار منفی را کاهش دهید و روی لحظه تمرکز کنید. چهار بار از طریق بینی خود نفس بکشید، هفت بار نفس خود را حبس کنید و هشت بار از طریق دهان خود آن را بیرون دهید. (این تکنیک‌های مدیتیشن کاهش استرس را نیز امتحان کنید). هنگامی که نام خود را به زبان می‌آورید کمی خودآگاهی به موقعیت اضافه می‌کند که به کنترل خشم کمک می‌کند.


 خود را سرگرم کنید:

یک برنامه خنده‌دار در تلویزیون تماشا کنید یا فقط در حالی که به موسیقی آرامبخش گوش می‌دهید حرکات یوگا را انجام دهید. مورد دوم حتی ممکن است به شما کمک کند ذهن خود را آزاد کنید.

نتیجه‌گیری:

اگر اغلب بحث و دعوا اتفاق بیفتد می‌تواند عواقبی هم برای سلامت جسمی و روحی و هم برای روابط شما داشته باشد. دعوا کردن قبل از رفتن به رختخواب امری طبیعی است و معمولاً در آن زمان درگیری اتفاق می‌افتد.

 

منبع:

www.livestrong.com

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان