تمیز کردن سینک گرانیتی با ترفندهای مختلف

تمیز کردن سینک ظرفشویی اعم از هر جنس، طرح، رنگ و اندازه که دارد دارای اهمیت بالایی است. اما قطعا بسته به هر یک از این ویژگی ها، شرایط و روش های مختلف و متفاوتی را برای تمیز کردن نیازمند می شونند. در این مطلب به تمیز کردن سینک گرانیتی می پردازیم.

تمیز کردن سینک گرانیتی با ترفندهای مختلف

سینک گرانیتی از مدل سینک های مدرن و لوکس است که زیبایی بی نظیری را به همراه باشکوه بودن به فضای آشپزخانه شما می بخشد. اما این سینک شیک برای همیشه زیبا و شیک بودن نیاز به مراقبت و همچنین نظافت و تمیز کردن دارد که موجب می شود. اگر شما روزانه و پس از هر بار استفاده سینک خود را با دستمال و یا حوله ای نرم آن را خشک و تمیز کنید, در واقع از ثابت و ماندگار شدن لکه ها و آلودگی ها بر روی آن جلوگیری کرده اید. در این مطلب می خواهیم شما را با روش های کاربردی برای تمیز کردن سینک گرانیتی با روش و مواد مختلف آشنا کنیم.

شیوه هایی ساده و کاربردی برای تمیز کردن سینک گرانیتی

تکنیک های تمیز کردن سینک گرانیتی

سینک گرانیتی از 70-80% سنگ گرانیت و تقریبا 20-30% رزین و مواد اکریلیک تهیه شده که اغلب در رنگ های سیاه، سفید، قهوه ای و خاکستری و همچنین مدل های طرح دار وجود دارند. استفاده از این سینک شما را متنعم از مزایای و فواید بسیاری می کند که از جمله آن می توان به مقاومت بالای سینک گرانیتی در مقابل ضربه، مقاومت در برابر حرارت تا 280 درجه سانتی گراد، مقاومت در مقابل خط و خش، ضد لک، ضد باکتری، سهولت در تمیز کردن و دوام زیاد، متنوع بودن در طرح و رنگ، زیبا و شیک بودن اشاره کرد.

تمیز نمودن سینک گرانیتی با جوش شیرین و سرکه

چگونگی نگهداری از سینک گرانیتی

پیشگیری بهتر از درمان است، این را در مورد سلامتی و بدن خودمان و اطرافیان بسیار شنیده ایم. در مورد وسایل و لوازم و مواد نیز می توانیم این طور بگوییم که نگهداری و مراقبت بهتر از برق انداختن و یا حتی گاهی دور انداختن است. در رابطه با سینک های گرانیتی می توان گفت که با رعایت برخی موارد و نکات می توانیم علاوه بر داشتن سینکی تمیز، بر طول عمر آن بیفزایید.

  • برای این منظور بهتر است ظرف های آغشته ی موادی که دارای رنگ هستند، همچون رب گوجه فرنگی، ادویه جات، قهوه و چای، و غیره را برای زمانی زیاد بر روی این مدل سینک ها قرار ندهید.
  • آب دارای آهک سخت بوده بهتر است بعد از استفاده از شیر آب و سینک ظرفشویی سینک را آبکشی نموده و در نهایت خشک کنید.
  • هرگز هیچ یک از مواد خوراکی را در درون سینک خرد نکنید.
  • هیچ زمان برای تمیز کردن آن از سیم ظرفشویی بهره نبرید، بلکه بهتر است از پارچه میکروفایبر و اسفنج های جادویی استفاده کنید.
  • سینک های گرانیتی می توانند متحمل میزان دمایی خاص باشند، در غیر این صورت تغییر رنگ می دهند. پس خوب است قابلمه و تابه را به طور مستقیم از روی اجاق گاز بر روی سینک نگذارید.
  • از استفاده ی موادی که قلیایی هستند همچون سدیم هیروکسید و آمونیاک پرهیز نمایید.

تمیز نمودن سینک گرانیتی با جوش شیرین و سرکه

روش های ساده و کاربردی برای تمیزکاری سینک گرانیتی

همان طور که در کمی بالاتر از این متن نیز اشاره کردیم، اگر بلافاصله پس از هر بار استفاده سریعا خشک و تمیز نمایید دیگر لکه ای وجود ندارد که شما را نگران کند. و اما روش ساده و نخستین برای تمیز کردن سینک گرانیتی به اینن صورت است که توسط اسفنج و یا پارچه ای نرم و مواد شوینده رقیق شده (پاک کننده های قوی و اسیدی مناسب نیست) با آب گرم سینک را تمیز کنید و در نهایت با آب شستشو داده و بخش خای مرطوب را نیز به وسیله ی پارچه ای اسفنجی خشک نمایید. در صورتی که آلودگی ها بیشتر بود و لکه ایجاد شد می توانید از سایر شیوه ها بهره ببرید.

تمیز کردن سینک گرانیتی با جوش شیرین و سرکه و ...

تمیز کردن با سرکه و آب

ابتدا 1 پیمانه از سرکه سفید را به همراه 1 پیمانه آب گرم ترکیب نموده و بر روی سطح بخش های گوناگون سینک اسپری کنید. سپس ترکیب سرکه و آب را به مدت 10-15 دقیقه بگذارید بر روی آن بماند و بعد به طور کامل و به خوبی با آب شستشو دهید. آب گرم و سرکه با وجود تمیز کردن سینک به نحو عالی، به آن آسیبی نمی رساند. با پارچه ای نرم آن را خشک نمایید.

شیوه هایی آسان برای تمیز کردن سینک گرانیتی

تمیز کردن با جوش شیرین و آب

1 پیمانه آب و 1 پیمانه جوش شیرین را به صورت برابر با یکدیگر ترکیب کنید و مانند روش قبل بر روی بخش های مختلف سینک اسپری نموده و 10-15 دقیقه زمان دهید تا بماند. سپس آبکشی کرده و خشک نمایید.

تمیز کردن سینک و رفع لکه ها

تمیز کردن با آب و مایع سفید کننده

روش دیگر ترکیب آب با وایتکس است. البته که نباید از مواد شوینده قوی و اسیدی استفاده نمود، اما وایتکس مستثنی می باشد. همچنین بهتر است در مواقعی که خیلی ضروری شد و لکه ها و تیرگی ها امانتان را برید از این روش بهره ببرید. مثلا در عید نوروز که خانم های گل ایرانی حساسیت زیادی به خرج می دهند.

تمیز کردن سینک گرانیتی با روش های آسان

جلا دادن با روغن زیتون

سینک گرانیتی را پس از مرحله های شستشو و نیز خشک نمودن سینک نوبت به برق انداختن آن می رسد. ابتدا به یکی از روش های بالا آن را تمیز کنید و سپس 2-3 قطره روغن زیتون بر روی دستمالی نرم ریخته و به همه بخش های سینک گرانیتی پخش کرده و بمالید. پس از گذشت چند دقیقه با دستمالی تمیز و نرم روغن اضافه موجود بر روی سطح سینک را تمیز نمایید و دستمال بکشید تا برق بیفتد. علاوه بر برق افتادن این روغن فوق العاده موجب می شود تا عمر و دوام سینک افزایش یابد.

راه هایی مناسب برای تمیزی سینک گرانیتی

تمیز کردن سینک گرانیتی سیاه

برای تمیز کردن سینک های گرانیتی مشکی ابتدا درون سینک کمی جوش شیرین ریخته و خوب به هم بزنید تا کامل حل گردد. سپس یا کمک دستمالی نرم جوش شیرین و آب را که با یکدیگر ترکیب کرده اید را به همه بخش های سینک بکشید. پس از کشیدن ترکیب جوش شیرین و آب تقریبا یک ربع ساعت بگذارید تا ترکیب بر روی سطح سینک باقی بماند و سپس با دستمال و یا حوله ای نرم آن را تمیز نموده و آب تقریبا گرم سینک را آبکشی نمایید. در نهایت هم با دستمالی نرم و خشک همه سطح سینک گرانیتی را به طور کامل و به خوبی خشک کنید.

جوش شیرین برترین گزینه جهت رفع لکه های موجود روی سطح سینک اعم از سیاه و سفید بوده و نسبتا مانند پولیش سینک گرانیتی است. هرگز از مواد شوینده قوی و جرم گیر به منظور پولیش کردن این سینک ها بهره نبرید. پولیش نمودن در واقع تنها اصطلاحی برای پاک کردن هر چه خوب تر سینک گرانیتی می باشد.

پاک کردن سینک گرانیتی با چند ترفند

تمیز کردن سینک گرانیتی سفید

سرکه را با آب گرم به صورت برابر ترکیب کنید. همانطور که در قسمت بالا گفتیم ترکیب را بر روی سطح سینک پخش کرده و سپس آبکشی و در نهایت خشک می کنید. همچنین می توانید از ترکیب جوش شیرین و آب جهت تمیز کردن لکه بر روی سینک گرانیتی بهره ببرید تا به شکلی آسان و با نتیجه ای دلچسب شما را از شر آلودگی ها رهایی دهد.

راه هایی مناسب برای تمیزی سینک گرانیتی

در این مطلب شما را با روش های کاربردی و آسان تمیز کردن سینک گرانیتی آشنا کردیم. امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. تمیز نمودن مداوم این نوع سینک ها باعث می شود تا ار ایجاد لکه های سخت بر روی سطح سینک جلوگیری گردد. اما هرگز نباید از شوینده های قوی و اسیدی استفاده کنید. در سخن پایانی سینک گرانیتی از نظر کیفیت با چگونگی تمیز نمودن بسیار دارای ارتباطی مستقیم می باشد. در حال حاضر برندهای گوناگونی وجود دارند که به یقین درصد پایینی از آن ها متشکل از مواد اولیه درجه یک است. پس می توان گفت بهتر است در انتخاب یک سینک خوب حتما دقت نمایید.

برای آشنایی با برخی ایده های کاربردی همچون تکنیک های نظافت با جوش شیرین برای سطوح مختلف و همچنین تمیز کردن گاز شیشه ای می توانید بر روی لینک ها کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان