دبیرکل ناتو: به دام جنگ روسیه نخواهیم افتاد

ایسنا نوشت: استولتنبرگ گفته که به حمایتش از اوکراین ادامه می‌دهد اما به این نکته هم اشاره کرد که ائتلاف نظامی ناتو همچنان نسبت به اجتناب از جنگی طولانی‌تر با روسیه محتاطانه رفتار خواهد کرد.

دبیرکل ناتو: به دام جنگ روسیه نخواهیم افتاد

 ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در نشست خبری مشترک با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان پس از نشست برلین گفت: ناتو یکی از طرف‌های جنگ اوکراین نیست. ما به دام جنگ روسیه در اوکراین نمی‌افتیم.

استولتنبرگ همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به بمباران عمدی زیرساخت‌های مدنی و انرژی اوکراین متهم کرد که باعث می‌شود تا اوکراینی‌ها در آستانه زمستان با مشکل گرمایش روبرو شوند.

وی ادامه داد: پوتین از زمستان به عنوان سلاح استفاده می‌کند. ما نمی‌توانیم به تو اجازه پیروزی بدهیم. در این لحظه حساس، حمایت مداوم ما از اوکراین بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

استولتنبرگ در ادامه از دولت برلین بابت کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین تشکر کرد و افزود: آلمان در میان متحدان دیگر به تامین کمک‌های نظامی، مالی و بشردوستانه به اوکراین است تجهیزات نظامی تامین شده از سوی آلمان از منازل، مدارس و بیمارستان‌های اوکراین در مقابل حملات موشکی روسیه دفاع و محافظت می‌کند.

دبیرکل ناتو به این نکته نیز اشاره کرد که در دیدار با شولتس آنها درباره پیشنهادهای آلمان و نروژ برای ایجاد مرکزی به منظور حفاظت از زیرساخت‌های حساس دریایی مانند کابل‌ها و خطوط لوله گاز و نفت صحبت کردند.

وی در ادامه گفت: خرابکاری‌های اخیر در خطوط لوله گاز نورد استریم به ما یادآوری می‌کند که تمامی زیرساخت‌های ما آسیب پذیرند. ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا به حفاظت از این زیرساخت‌های حیاتی کمک کنیم. من از ابتکار عمل نروژ و آلمان در ایجاد چنین مرکزی به نام "مرکز زیرساخت زیردریایی ناتو" استقبال می‌کنم.

به گفته استولتنبرگ، "چنین مرکزی به متحدان ناتو کمک می‌کند تا آگاهی بهتری نسبت به اوضاع داشته باشند، آسیب پذیری‌ها ما را ترسیم کنند و به بازدارندگی و احیای ناشی از اقدامات خرابکارانه علیه زیرساخت‌های زیردریایی متحدان کمک کند."

شولتس نیز بار دیگر تاکید کرد که آلمان به تلاش‌هایش در حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد و با ائتلاف نظامی ناتو همکاری بیشتری خواهد داشت. ائتلاف ناتو ضامن اصلی امنیت جمعی ما است.

شولتش همچنین درباره پیشنهاد آلمان برای استقرار سیستم‌های پاتریوت در لهستان نیز گفت: گفت‌وگوها در این باره در جریان است. پیشنهاد ما به لهستان همانطور که گفته شد ادامه دارد. ما مایل و آماده هستیم تا امنیت لهستان را تامین و سیستم پاتریوت را در آنجا مستقر کنیم. بحث‌ها ادامه دارد.

برلین ماه گذشته میلادی پیشنهاد ارسال سیستم‌های موشکی پاتریوت را به لهستان ارائه کرد پس از آنکه یک موشک در بخش شرقی این کشور به زمین افتاد اما ورشو از آلمان خواسته تا سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت را برای دفاع از حریم هوایی هر دو کشور به اوکراین ارسال کند اما مقام‌های آلمان این پیشنهاد را رد کرده و گفتند که این سیستم‌ها برای استفاده از حریم ناتو استفاده می‌شود.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان