توافق ائتلافی بین نتانیاهو و حزب راستگرای صهیونیسم دینی

ایسنا نوشت: نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی توافقنامه ائتلافی با رهبر حزب صهیونیسم دینی را امضا کرد.

توافق ائتلافی بین نتانیاهو و حزب راستگرای صهیونیسم دینی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی با بتسلئیل اسموتریچ، رهبر حزب راستگرای «صهیونیسم مذهبی» که سمت ریاست شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی را به دست آورده، توافقنامه ائتلافی امضا کرد و به این ترتیب این حزب به صورت گردشی اداره وزارت دارایی، وزارت امور مهاجرت و وزارت ماموریت‌های "ملی" را  برعهده خواهد داشت.

هفته پیش نیز حزب لیکود به ریاست نتانیاهو توافقی ائتلافی را با ایتامار بن گویر، رهبر حزب قدرت یهود امضا کرد که براساس آن بن گویر وزارت امنیت داخلی را در دولت جدید برعهده خواهد داشت.

علاوه بر این، یک وزیر از حزب "صهیونیسم دینی" با هماهنگی و توافق نخست وزیر، مسئولیت شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی را در چارچوب وظایف وزارت دفاع بر عهده خواهد داشت.

حدود نیم میلیون شهرک نشین در شهرک‌های کرانه باختری زندگی می کنند و از میان آنها حدود 200 هزار تن در قدس اشغالی ساکن هستند.

در پی توافق مذکور اسموتریچ در بیانیه ای مشترک با نتانیاهو گفت: امروز گام تاریخی دیگری برای ایجاد یک دولت یهودی- صهیونیستی-ملی برمی داریم که امنیت را باز می گرداند و شهرک ها را گسترش می‌دهد.

نتانیاهو همچنان باید با متحدانش در دو حزب مذهبی شاس و قدرت یهود برای تشکیل دولت بعدی به توافق برسد. نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی 28 روز برای تشکیل دولت فرصت دارد که 14 روز دیگر قابل تمدید است.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، در پی بروز مشکلاتی در مذاکرات ائتلافی، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی قصد دارد از رئیس این رژیم بخواهد تا دوره ماموریت وی برای تشکیل دولت جدید را تمدید کند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان