نماینده مجلس: موضوعات امنیتی، الان دیگر موضوعیت ندارد، باید سریع رفع فیلتر شود / از رئیس مجلس هم پیگیر رفع فیلتر شدیم ، گفتند ...

عصرایران نوشت: نوری قزلچه گفت: به مسئولان مربوطه تذکر دادیم فیلترینگ برداشته شود ولی اقدامی صورت نگرفته است بحث سوال از وزیر را هم بخواهیم مطرح کنیم وزیر می گوید من کاره ای نیستم. طبق قانون ما فقط وزیر را می شناسیم ولی وزیر هم می گوید من اینجا تصمیم گیر نهایی نیستم.

نماینده مجلس: موضوعات امنیتی، الان دیگر موضوعیت ندارد، باید سریع رفع فیلتر شود / از رئیس مجلس هم پیگیر رفع فیلتر شدیم ، گفتند ...

نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: با فیلتر کردن شبکه های اجتماعی در فضای مجازی از نظر امنیتی به دنبال این بودند که بتوانند اشراف و مدیریتی روی این فضا داشته باشند که در این حوزه هم کارآیی نداشتند چراکه مشترکان و مشتریان با استفاده از فیلتر شکن ارتباط شان را با این پلتفروم ها حفظ کرده اند و و از آنها استفاده می کنند. تنها قشری که در این میان متضرر شده کسب وکارها و کسانی هستند که فضای کار و اقتصاد و درآمد شان در این حوزه بوده است.

غلامرضا نوری قزلچه با بیان این مطلب گفت: از رئیس مجلس هم پیگیر رفع فیلتر شدیم که گفتند پیگیرم ولی هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

وی گفت: می گویند این تصمیم یعنی فیلترینگ در مرجع امنیتی گرفته شده است و با هماهنگی بوده است که البته از نظر ما موضوعات امنیتی الان دیگر موضوعیت ندارد و باید سریع رفع فیلتر شود. به هر حال آنهایی که دنبال ارتباطات هستند آن ارتباط را حاصل می کنند و فقط هزینه مردم بالا رفته است و بازار کسانی که فیلتر می فروشند رونق دارد و خوب سود می کنند.

نوری قزلچه در مورد اقدامات مجلس در صورت ادامه فیلترینگ گفت: به مسئولان مربوطه تذکر دادیم که فیلترینگ برداشته شود ولی اقدامی صورت نگرفته است بحث سوال از وزیر را هم بخواهیم مطرح کنیم وزیر می گوید من کاره ای نیستم. طبق قانون ما فقط وزیر را می شناسیم ولی وزیر هم می گوید من اینجا تصمیم گیر نهایی نیستم.

وی تاکید کرد: آن چیزهای که در طرح صیانت دنبال می شد که کمیسیونی تشکیل شود که برای صدور مجوزها ، فعالیت ها، پهنای باندها، مدیریت ترافیک ها و اعمال خط و مشی ها و هر آنچه در آن حوزه است تصمیم گیری کند به صورت کلی همه این اختیارا ت به کمیسیون عالی داده شده است و تقریبا همه را با فیلتر کردن اعمال کردند. در واقع بدون قانون مجلس و با مصوبه شورای عالی فضای مجازی این موارد اجرایی می شود. متاسفانه برخی از مصوبات این شوراها خیلی محکم تر از قانون اجرایی می شود.

وی خاطر نشان کرد: قطعا تکنینک های جدید می آید و این مسائل را حل می کند وقتی بچه ای در خانه می تواند فیلترشکن طراحی کند پس در صورت ادامه فیلترینگ نیز نباید نگران بود چراکه تکنولوژی جدید می آید و این مشکل را نیز حل می کند.

بیشتر بخوانید:

21217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان