دو پیش‌بینی از بازار طلا و سکه در هفته آینده/ سکه به قله جدید رسید

بازار طلا و سکه در حالی وارد دوازدهمین روز آذرماه می‌شود که طی یک هفته گذشته با رشد ۴.۹ درصدی قیمت طلا و ۴.۴ درصدی سکه امامی روبه‌رو شده است.

دو پیش‌بینی از بازار طلا و سکه در هفته آینده/ سکه به قله جدید رسید

مریم فکری: بازار طلا و سکه طی یک هفته گذشته همراه با نوسان قیمت دلار، در مسیر صعودی قرار گرفت.

این شرایط در حالی در بازار طلا و سکه حاکم بود که قیمت اونس طلا نیز در بازار جهانی طی یک هفته گذشته در حدود 40 دلار و به عبارتی، 2.3 درصد گران شد. در حال حاضر هر اونس طلا در بازار جهانی یک هزار و 795 دلار قیمت دارد.

طلا 4.9 درصد گران شد

عملکرد یک هفته‌ای بازار طلا، از گرانی 73 هزار و 900 هزار تومانی هر گرم طلای 18عیار حکایت دارد.

هم‌اکنون هر گرم طلای 18عیار در بازار یک میلیون و 577 هزار و 300 تومان قیمت دارد که نشان از افزایش 4.9 درصدی قیمت طلا در طول یک هفته دارد.

هر گرم طلای 18عیار در ابتدای معاملات هفته گذشته یک میلیون و 503 هزار و 400 تومان بود.

دو پیش‌بینی از بازار طلا و سکه در هفته آینده/ سکه به قله جدید رسید

سکه 4.4 درصد گران شد

در این میان، روند بازار نشان می‌دهد که قیمت هر قطعه سکه امامی در طول یک هفته گذشته رشد 739 هزار تومانی را تجربه کرده است.

هر قطعه سکه امامی در ابتدای معاملات هفته گذشته 16 میلیون و 654 هزار تومان تومان بود که در حال حاضر به 17 میلیون و 393 هزار تومان افزایش یافته است. این تغییرات قیمتی، نشان از رشد 4.4 درصدی قیمت سکه امامی دارد.

دو پیش‌بینی از بازار طلا و سکه در هفته آینده/ سکه به قله جدید رسید

اما در مدت یک هفته گذشته قیمت سکه بهار آزادی 799 هزار تومان، نیم‌سکه 580 هزار تومان، ربع‌سکه 580 هزار تومان و سکه گرمی 100 هزار تومان گران شده است.

در حال حاضر در بازار هر قطعه سکه بهار آزادی 16 میلیون و 633 هزار تومان، نیم‌سکه 9 میلیون و 560 هزار تومان، ربع‌سکه 6 میلیون و 550 هزار تومان و سکه گرمی 3 میلیون و 515 هزار تومان قیمت دارد.

بیشتر بخوانید: تقاضا برای طلا به اوج رسید/ چه سناریویی پیش روی فلز زرد است؟

لیر ترکیه به ناکجا آباد می‌رود/ امیدی به بهبود است؟

بازار چه مسیری را دنبال می‌کند؟

اما بازار طلا و سکه در هفته آینده چه روندی را سپری خواهند کرد؟ در همین رابطه، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران می گوید: در گذشته با افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی و همچنین افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، تقاضا افزایش پیدا می‌کرد و بر التهاب‌ها می‌افزود، اما خوشبختانه این بار روند صعودی قیمت‌ها در هفته‌های گذشته منجر به افزایش تقاضا نشد.

به گفته او، بازار در حال حاضر روال عادی خود را طی می‌کند و تقاضای کاذب ایجاد نشده است.

بذرافشان به ایسنا تاکید کرد: چنانچه نظارت بیشتری در رابطه با نرخ ارز و کنترل آن توسط بانک مرکزی صورت گیرد و همچنین سیاست‌ها مبنی بر انتشار اوراق سکه در بورس کالا ادامه‌دار باشد و قیمت اعلامی از بازار داخل فاصله بیشتری (پایین‌تر از قیمت در بازار) بگیرد، می‌تواند نقش مهمی در روند ثبات و حتی کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد داشته باشد.

محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه نیز گفت: داد و ستدها تا اواسط هفته گذشته روال عادی داشت، اما با افزایش قیمت، روند هیجانی پیدا کرد و این هیجان باعث شد حباب سکه افزایش یابد.

وی عنوان کرد: به‌طور معمول هنگامی که در پایان هفته نوسان قیمت‌ها را داشته باشیم، به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد، چون بازارهای جهانی تعطیل می‌شود.

کشتی‌آرای متذکر شد: پیش‌بینی می‌کنم که بانک مرکزی طی روزهای آینده بازار را مدیریت کند و قیمت‌ها کنترل شود.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان