اجرایی است یا رویایی؟ / منشور اجتماعی دانشگاه شریف تصویب شد / از پذیرش حق اعتراض و رفع ممنوع‌الورودی و محرومیت‌ها تا بکارنگرفتن نیروهای حراستی ناآشنا

جماران نوشت: شورای دانشگاه صنعتی شریف با توجه به وقایع دو ماه اخیر و با هدف ادامه کامل و بدون اختلال فعالیت‌های آموزشی - پژوهشی دانشگاه، با صدور بیانیه‌ای از تصویب «منشور اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف» خبر داد.

اجرایی است یا رویایی؟ / منشور اجتماعی دانشگاه شریف تصویب شد / از پذیرش حق اعتراض و رفع ممنوع‌الورودی و محرومیت‌ها تا بکارنگرفتن نیروهای حراستی ناآشنا

در بیانیه دانشگاه صنعتی شریف آمده است: باید حق پرسش، مطالبه‌گری، انتقاد و اعتراض دانشجویان با رعایت شئون اخلاقی، قوانین کشور و مقررات دانشگاه و بدون هراس از ابراز اندیشه، به رسمیت شناخته شود و فضای نقد و اظهارنظر دانشجویان از تفکرات و دیدگاه‌های سیاسی مختلف در چارچوب‌های قانونی فراهم گردد. همچنین باید امکان قانونی برگزاری تجمعات و نشست‌های نظام‌مند و اخلاقمدار و کرسی‌های آزاداندیشی برای گروه‌های دانشجویی فراهم شود.
هرگونه خشونت‌ورزی کلامی، رفتاری و فیزیکی، توهین و هتاکی، تمسخر، هتک حرمت یا تهدید از سوی هر فرد یا گروه دانشگاهی قابل قبول نبوده و همه افراد و تشکل‌ها باید این گونه اقدامات را محکوم و از آن پرهیز کنند.
همچنین همه اقشار دانشگاهی باید به آزادی اندیشه و حق اظهارنظر سایرین احترام بگذارند و تنوع اندیشه‌ها و رویکردهای سیاسی- اجتماعی را به رسمیت شناخته و جز در فضای گفت‌وگو و اندیشه‌ورزی با یکدیگر تقابل نکنند.
با لحاظ موارد فوق، تداوم بدون وقفه فعالیت‌های آموزشی- پژوهشی دانشگاه ضروری است و از همه اساتید و دانشجویان انتظار می رود حداکثر اهتمام لازم را در این راستا به کار بسته و با هرگونه اختلال در این امر مقابله کنند.
بیشتر بخوانید:
2121
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان