سقوط چهار پله‌ای ایران در رنکینگ فیفا

مهر نوشت: با اتمام مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، رنکینگ جهانی تیم‌های حاضر در این مسابقات به روز رسانی شد و تیم ملی ایران با چهار پله سقوط، صدر آسیا را از دست داد.

سقوط چهار پله‌ای ایران در رنکینگ فیفا

مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر شب گذشته به پایان رسید تا چهره 16 تیم صعود کننده به مرحله حذفی این رقابت‌ها مشخص بشود.

تیم ملی ایران که در گروه B این رقابت‌ها حاضر بود، بعد از ثبت دو باخت برابر انگلیس و آمریکا و کسب تنها یک برد برابر ولز، از این مسابقات حذف شد. عربستان و قطر دو تیم دیگر غرب آسیا هم در همین مرحله از رقابت‌ها کنار رفتند.

اما اوضاع برای استرالیا، ژاپن و کره جنوبی سه نماینده دیگر آسیا به صورت ایده آل پیش رفت و این سه تیم موفق شدند از گروه‌های خود صعود کنند.

سایت فوتی رنکینگز که به صورت آنلاین امتیازات تیم‌های حاضر در جام جهانی را با فرمول فیفا محاسبه می‌کند، با اتمام مرحله گروهی، رده بندی جدید را به روز رسانی و منتشر کرد.

در این لیست که تیم‌های حاضر در جام جهانی حضور دارند، تیم ملی ایران نسبت به آخرین رده بندی اعلام شده رسمی از سوی فیفا قبل از شروع جام، چهار پله سقوط کرده است.

قبل از جام جهانی، ایران در رده بیستم جهان و نخست آسیا قرار داشت اما در حال حاضر در رده بیست و چهارم جهان و دوم آسیا قرار دارد.

ژاپن که در گروه مرگ جام جهانی موفق شد با شکست اسپانیا و آلمان به مرحله بعد صعود کند، با 4 پله صعود جای ایران را در رده بیستم جهان و در رده نخست آسیا گرفت.

کره جنوبی و استرالیا هم جهش بزرگی در رده بندی داشتند و به ترتیب با 4 و 11 پله صعود پشت سر ایران (در رده‌های 25 و 26) قرار گرفتند.

باتوجه به در پیش بودن مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی و احتمال برد این سه نماینده آسیا، حتی ممکن است ایران جایگاه خود را در رده دوم قاره از دست بدهد.

جدول به روز رسانی شده رده بندی تیم‌های حاضر در جام جهانی به این ترتیب است (اعداد داخل پرانتز بالا و پایین شدن رده تیم‌ها نسبت به پایان دور دوم مرحله گروهی است که توسط فوتی رنکینگز محاسبه شده بود):

سقوط چهار پله‌ای ایران در رنکینگ فیفا/ جهش ژاپن، کُره و استرالیا

سقوط چهار پله‌ای ایران در رنکینگ فیفا/ جهش ژاپن، کُره و استرالیا

بیشتر بخوانید:

251254

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان