ورودسامانه بارشی به استان چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت :معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی به استان از اواخر وقت یکشنبه خبر داد و گفت: این سامانه تا پایان هفته به تناوب منجر به بارش برف و باران در اغلب نقاط استان می‌شود.

ورودسامانه بارشی به استان چهارمحال وبختیاری

معصومه نوروزی افزود: برای روز شنبه پدیده جوی خاصی در استان پیش‌بینی نمی‌شود و فقط در مناطقی از جمله شهرکرد و بروجن غبار محلی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: از اواخر وقت یکشنبه با ورود یک سامانه بارشی از ناحیه جنوب، بارش‌ها در استان آغاز و در روز دوشنبه این بارش‌ها فراگیر شده و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، شدت بارش‌ها را برای نیمه غربی استان پیش‌بینی کرد و گفت: در حال حاضر نقشه‌های پیش‌یابی گویای بارش‌های شدیدی در استان نیست اما از آنجاکه الگوها تغییرپذیر هستند در روزهای آینده نسبت به شدت یا ضعف این سامانه بارشی اطلاعات بیشتری ارائه می‌شود.

نوروزی همچنین از کاهش نسبی دمای استان برای صبح یکشنبه خبر داد و افزود: صبح روز شنبه شهرکرد با پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه مراکز استان‌های کشور گزارش شد.

گفتنی است، بارش‌های سال آبی جاری ( اول مهر تا 10 آذر) چهارمحال و بختیاری 150 میلیمتر گزارش شده است و بنا بر اعلام هواشناسی، بارش‌های پاییز امسال استان به حد نرمال خود می‌رسد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان