جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با همکاری شهروندان امکان‌پذیر است

مدیر سامانه۱۳۷ شهرداری قزوین گفت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد جدای از اینکه از وظایف شهرداری‌ها به شمار می‌رود، موضوعی فرهنگی است که با همکاری همه شهروندان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، حل این مسئله امکان پذیر است.

جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با همکاری شهروندان امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهدی کوزه‌گرها، مدیرسامانه137 شهرداری استان قزوین با اشاره به درخواست‌های شهروندان در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، اظهارکرد: درخواست‌های شهروندان در مورد مزاحمت سگ‌های ولگرد، در هشت‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و طی این مدت 681مورد درخواست در سامانه137 ثبت شده که سال گذشته در همین زمان 434مورد بوده است.

او افزود: همزمان با فرا رسیدن فصل سرما، درخواست جمع‌آوری سگ‌های ولگرد بیشتر می‌شود؛ چون سگ‌ها برای یافتن غذا وارد محدوده‌های شهری می‌شوند.

کوزه‌گرها با بیان اینکه فعالیت شهرداری قزوین در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد سرعت بیشتری گرفته است، گفت: با این وجود نگاه شهروندان در این مورد رضایت‌بخش نیست.

این مسئول ادامه داد: بسیاری از شهروندانی که با سامانه137 برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تماس می‌گیرند، معترض هستند که همسایه‌ها به سگ‌ها غذا می‌دهند و با این حال زمانی که همکاران پسماند برای جمع کردن سگ‌های ولگرد مراجعه می‌کنند، با آن‌ها برخورد می‌شود و حتی نیروهای شهرداری با رفتارهای خلاف شان اجتماعی روبه‌رو می‌شوند.

او افزود: این دوقطبی حیوان دوستی و حیوان آزاری و در کنار آن حمایت از حیوانات به صورت غیراصولی شرایط را دشوار کرده که یک چالش در حوزه ساماندهی سگ‌های ولگرد به شمار می‌رود.

کوزه‌گرها گفت: همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه حقوق و شیوه درست رفتار با حیوانات وحشی می‌تواند بخشی از این مسئله را مدیریت کند.

مدیر سامانه137 شهرداری قزوین اظهارکرد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد جدای از اینکه از وظایف شهرداری‌ها به شمار می‌رود و شهروندان از سامانه137 مطالبه دارند؛ موضوعی اجتماعی و فرهنگی است که تجربه موفق کشورهای همسایه نشان می‌دهد با همکاری همه شهروندان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و حتی فرهنگی، حل این مسئله امکان پذیر است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان