رئیس سازمان بورس: همه خودروهای پرتیراژ قابلیت عرضه در بورس را دارند

مجید عشقی با بیان این‌که اصلاح ساختار مالی خودروسازها به مرحله سختی رسیده است، اگفت: زیان انباشته‌ای که در دو شرکت خودروساز ایجاد شده اصلاح ساختار مالی را دشوار کرده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به عرضه 207 و تارا در بورس کالا تاکید کرد: همه محصولات پرتیراژ قابلیت عرضه در بورس کالا را دارند.

به گزارش ایسنا، مجید عشقی در حاشیه بازدید از کارخانه ایران خودرو با تاکید بر این‌که صنعت خودرو با مشکلات انباشته‌ای مواجه است اظهار کرد: فرآیند خوبی برای رفع مشکلات مذکور در یکسال گذشته از جمله افزایش تولید تا تکمیل خودروهای ناقص انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اصلاح ساختار قیمتی قدم‌های خوبی برداشته شده  که امیدواریم این فرآیند با کمک بورس کالا ادامه یابد و بخش عمده‌ای از محصولات خارج از قیمت‌ گذاری دستوری عرضه شود تا بتوانیم شاهد یک بازار منصفانه در بورس کالا باشیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این‌که اصلاح ساختار مالی خودروسازها به مرحله سختی رسیده است، اظهار کرد: زیان انباشته‌ای که در دو شرکت خودروساز ایجاد شده اصلاح ساختار مالی را دشوار کرده است.

عشقی در مورد واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا عنوان کرد: این فرآیند از طریق سازمان خصوصی‌سازی دنبال می‌شود. در مورد سهام وثیقه این خودروساز سازمان بورس متولی نیست و سازمان خصوصی سازی در حال جایگزینی سهام است تا سهام وثیقه آزاد شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد این‌که کدام خودروهای پرتیراز در بورس کالا عرضه خواهند شد؟ تصریح کرد: سایر محصولات همانند 207 و تارا قابلیت عرضه دارند و این عرضه باید متناسب با بازاری که دارند صورت بگیرد. همه مشتریان می‌توانند در بورس کالا خودرو بخرند و تلاش ما افزایش عرضه‌ها است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: مصرف کننده نهایی باید خودرو را در بورس کالا به قیمت منصفانه بخرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان