تهران سرد می شود

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد آسمان بارانی و حداکثر دما ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

آسمان تهران امروز نیمه آفتابی پیش‌بینی شده است و دما در طول شب از پنج درجه به مرور و در طول روز به سیزده درجه می‌رسد. هوای تهران امروز در وضعیت سالم قرار دارد.
 
به گزارش فرارو؛ بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی؛ از فردا یکشنبه 13 آذرماه روند کاهشی دمای هوای تهران آغاز می‌شود.
 
پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده
 
تهران سرد می شود
 
آسمان تهران فردا (13 آذر ماه) بارانی با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (14 آذر ماه) هم بارانی با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (15 آذر ماه) ابری با حداقل دمای 3 درجه و با حداکثر دمای 9 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
 
آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران
 
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» روی عدد 62 یعنی شرایط قابل قبول قرار دارد.
 
آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 85 بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.
 
تهران سرد می شود
 
با افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (13 آذرماه) همراه با شکل‌گیری ناپایداری جوی و احتمال بارش از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و بهبود کیفیت هوا در ببشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.
 
حاکمیت ناپایداری جوی در طول روز و احتمال بارش باران تا ساعات بعدازظهر، پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. با تداوم شرایط ناپایدار جوی تا اواخر وقت یکشنبه، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.
 
وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده
 
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا یکشنبه و بارش باران، برف و کاهش دما خبر داد و برای برخی استان‌ها هشدار سطح زرد صادر کرد.
 
مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق کشور بارش باران پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌های روز‌های شنبه و یکشنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر است.
 
فردا بارش‌ها در سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در بخش‌هایی از گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان ادامه خواهد داشت.
 
تهران سرد می شود
 
از اواخر وقت فردا یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از جنوب غرب در بخش‌هایی از خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و شمال غرب فارس افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.
 
این شرایط روز دوشنبه علاوه بر مناطق ذکرشده در بخش‌هایی از استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، اصفهان و کرمان پیش‌بینی می‌شود. سامانه بارشی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه تقویت می‌شود و در جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب، مرکز و شرق کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شدت بارش‌ها طی این 2 روز برای ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی است. از امروز تا سه‌شنبه بارش در ارتفاعات البرز، مناطق مرتفع و سردسیر به‌شکل برف است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان