افزایش سه و نیم برابری صادرات میگو به روسیه

ایلنا نوشت: معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به تکمیل فرایند تولید و صادرات آبزیان کشور گفت: صادرات میگو به روسیه در ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۵ برابر بیشتر شد.

افزایش سه و نیم برابری صادرات میگو به روسیه

سیدحسین حسینی تصریح کرد: مشکل صادرات میگوی گلستان به روسیه برطرف شده و این محصول از این پس به طور مستقیم به این کشور صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی گمیشان به مرز آبی، می‌توان از این ظرفیت برای کشت فراسرزمینی با کشور همسایه و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی استفاده کرد.

حسینی با تاکید بر سرمایه‌گذاری برای کشت 10 هزار هکتار از زمین‌های مستعد گمیشان برای پرورش میگو و ماهیان خاویاری، گفت: با عملیاتی شدن این سطح از اراضی برای کشت آبزیان، مشکل بیکاری منطقه برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پیگیری برای تکمیل زیرساخت مورد نیاز سایت 4 هزار هکتاری پرورش میگوی گمیشان، اجرای طرح 6 هزار هکتاری پرورش میگو و ماهیان خاویاری این منطقه هم نباید معطل بماند.

رییس سازمان شیلات ایران همچنین سرمایه‌گذاری زنجیره تولید آبزیان و پایداری تولید در حوزه میگوی گمیشان را ضروری دانست و افزود: باید در این حوزه سرمایه‌گذاری پیش، حین و پس از تولید به دقت انجام شود تا ارزش افزوده و تولید ثروت را برای ساکنان منطقه و گلستان در پی داشته باشد.

حسینی در پایان اذعان داشت: مطالعه برای اجرایی شدن طرح 6 هزار هکتاری پرورش میگو و ماهیان خاویاری گمیشان انجام شده و شرکت شهرک‌های کشاورزی گلستان متولی پیگیری و اجرای این طرح است.

در فصل برداشت سال جاری بیش از 3 هزار تن میگو با رشد بیش از دوبرابری نسبت به سال گذشته به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است؛ جشن برداشت میگو گمیشان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، معاون توسعه آبزی‌پروری، مدیر کل دفتر امور میگو و سایر آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران و جمعی از مدیران کشوری و استانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

46220

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان