ایران هراسی به سبک صهیونیست ها ، اتهامات بی اساس وزیر جنگ اسرائیل به ایران

ایرنا نوشت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که این روزها در حال کشمکش بر سر قدرت سیاسی در فلسطین اشغالی است ، در ادامه تلاش برای ایران هراسی در منطقه ، جمهوری اسلامی را متهم کرد که به ۱۶ کشتی خارجی در خلیج فارس و دریای عمان طی ۵ سال گذشته حمله کرده است .

ایران هراسی به سبک صهیونیست ها ، اتهامات بی اساس وزیر جنگ اسرائیل به ایران

بنی گانتس در توئیتر خود نوشت: ایران به افزایش توان هسته ای خود ادامه می دهد و اگر بخواهد می تواند در دو هفته به اورانیوم به غنای 90 درصد دست یابد.

وی اضافه کرد: این اقدام نیازمند تقویت ائتلاف ها و نشان دادن قدرت به ایران است.

گانتس افزود: مقابله با گسترش برنامه هسته ای ایران نیازمند اقدام فوری از سوی جامعه جهانی است.

این سخنان درحالی است که رژیم صهیونیستی سال هاست با حمایت کشورهای غربی فعالیت مخفیانه هسته ای دارد و هیچ نهاد ناظر بین المللی نتوانسته است به تاسیسات هسته ای این رژیم وارد شود.

هفته‌نامه ساندی تایمز برای نخستین بار در سال 1986 تصاویری را از نیروگاه هسته‌ای رژیم صهیونیستی منتشر و جهان را متحیر کرد. این تصاویر که توسط «مردخای وانونو» کارمند پیشین نیروگاه هسته ای دیمونا گرفته شده بود، تردیدها درباره برنامه هسته ای این رژیم را از بین برد و وجود زردخانه هسته ای تل آویو را تایید کرد. تصاویر یادشده، نشان داد که رژیم صهیونیستی برنامه های هسته ای خود را تا چه حد پیش برده است.

وانونو فاش کرد رژیم صهیونیستی پس از اشغال فلسطین در سال 1948 تلاش کرده تا به سلاح اتمی دست پیدا کند اما فعالیت‌های خود را مخفی نگه داشت تا باعث ایجاد واکنش در میان هم‌پیمانان خود، به دلیل اشاعه سلاح های غیرمتعارف در غرب آسیا نشود.

به گفته وانونو، رژیم صهیونیستی در توافق محرمانه با فرانسه سنگ بنای ساخت راکتورهای هسته ای خود را گذاشت و به دنبال آن شروع به ساخت تجهیزات ساخت سلاح نظامی هسته ای خود در دهه شصت میلادی کرد.

وی افشا کرد که راکتورهای رژیم صهیونیستی برای تولید هرچه بیشتر ماده پلوتونیوم پیشرفته سازی می‌شوند و در همان سال 1985 قادر به تولید 1.2 کیلوگرم پلوتونیوم در هر هفته بود که این میزان برای تولید 12 کلاهک هسته ای در سال کافی است.

این افشاگر یهودی همچنین گزارش‌هایی را از چگونگی فریبکاری کارشناسان آمریکایی که در دهه 60 میلادی اجازه حضور در نیروگاه هسته ای رژیم صهیونیستی یافته بودند، ارائه داد و گفت: این کارشناسان به دیوارهای فرضی و پله های مخفی دقت نکردند و پی به این امر نبردند که شش طبقه کامل زیر زمین در تاسیسات اسرائیل وجود دارد.

صهیونیست‌ها پس از افشای فیلم و تصاویر تاسیسات دیمونا مدعی شدند که فعالیت های هسته‌ای این رژیم صلح آمیز است. اما هیچ گاه معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای را امضا نکردند و به همین دلیل راکتورهای دیمونا مورد بازرسی بین المللی قرار نگرفت.

آمریکا نیز درحالی از سیاست تل‌آویو برای مخفی نگه داشتن فعالیت های هسته‌ای خود حمایت کرده است که قوانین این کشور، تایید طرف هایی را که در تلاش برای دستیابی سلاح هسته ای هستند، منع می کند.

گفتنی است که وانونو بعدا به دلیل افشای اطلاعات محرمانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی طی عملیات جاسوسی ربوده و سربه‌نیست شد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان